eXotic Skrivet 11 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2012 (redigerad) Det fungerar för mig, det var när Lajjan skrev att det inte fungerade som jag gick in och såg hans statusuppdatering. Redigerad 11 oktober, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2012 Nu verkar det fungera för mig också. Jäklar vad märkligt, det har aldrig hänt förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2012 Fungerar fint för mig också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Det är såna här grejer som får mig att gå tillbaks till det trippeltänk jag hade så mycket av omkring 2008-2009. Jag snubblade in på nån efterfest för kanske tio-tolv veckor sedan, där jag satt intill en tjej och vi pratade en hel del under kvällen. Efter ett tag behöver hon gå på toa och eftersom lokalen inte har mer än ett par buskar utomhus att bjuda på, eskorterar jag henne hem till mig istället, tvärs över gatan. Hon går på toa, vi pratar om hur mitt rum ser ut och så går vi tillbaka till festen. No biggie. Kan inte minnas att det direkt flög några gnistor (för det hade jag kommit ihåg), men däremot flirtade vi lite och bytte nummer, vet jag, för jag har hennes nummer i mobilen fortfarande. Vi lade till varandra på Facebook också, vem som nu gjorde det före den andre. Mina försök att få till något (vad som helst, alltifrån hångel till att bara över huvud taget prata med varandra) efter att vi bytt nummer var helt fruktlösa. Eftersom festen blev väldigt långsam, jag inte fick nåt gensvar alls och jag var skittrött, satt jag rentav och somnade i soffan och tyckte att det började bli lite fail av kvällen och jag drog hem. Vi har inte hört av varandra alls sen dess och jag ser ingen särskild anledning att göra det heller. Inga sms, telefonsamtal eller ens en Like på Facebook. Således tog jag bort henne. Vad ska jag vara FB-vän med en halvfling på en efterfest för när jag ändå inte pratar med henne? Jag vet inte hur länge sen jag tog bort henne från fejjan men ett tag sen är det. Nu dök hon upp och har addat mig och jag kan knappt låta bli att bli förbryllad. Om vi varit FB-vänner tidigare och inte är det längre, begriper hon väl att jag tagit bort henne. Vad vill hon då ha tillbaks mig för? Vad kommer det ge för världen? Försöker hon kommunicera något totalt långsökt eller är det bara en random-add? Jag trodde att mina tider av total förbrylling i såna här saker var över helt och hållet, men tydligen bara för det mesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 (redigerad) Det är såna här grejer som får mig att gå tillbaks till det trippeltänk jag hade så mycket av omkring 2008-2009. Jag snubblade in på nån efterfest för kanske tio-tolv veckor sedan, där jag satt intill en tjej och vi pratade en hel del under kvällen. Efter ett tag behöver hon gå på toa och eftersom lokalen inte har mer än ett par buskar utomhus att bjuda på, eskorterar jag henne hem till mig istället, tvärs över gatan. Hon går på toa, vi pratar om hur mitt rum ser ut och så går vi tillbaka till festen. No biggie. Kan inte minnas att det direkt flög några gnistor (för det hade jag kommit ihåg), men däremot flirtade vi lite och bytte nummer, vet jag, för jag har hennes nummer i mobilen fortfarande. Vi lade till varandra på Facebook också, vem som nu gjorde det före den andre. Mina försök att få till något (vad som helst, alltifrån hångel till att bara över huvud taget prata med varandra) efter att vi bytt nummer var helt fruktlösa. Eftersom festen blev väldigt långsam, jag inte fick nåt gensvar alls och jag var skittrött, satt jag rentav och somnade i soffan och tyckte att det började bli lite fail av kvällen och jag drog hem. Vi har inte hört av varandra alls sen dess och jag ser ingen särskild anledning att göra det heller. Inga sms, telefonsamtal eller ens en Like på Facebook. Således tog jag bort henne. Vad ska jag vara FB-vän med en halvfling på en efterfest för när jag ändå inte pratar med henne? Jag vet inte hur länge sen jag tog bort henne från fejjan men ett tag sen är det. Nu dök hon upp och har addat mig och jag kan knappt låta bli att bli förbryllad. Om vi varit FB-vänner tidigare och inte är det längre, begriper hon väl att jag tagit bort henne. Vad vill hon då ha tillbaks mig för? Vad kommer det ge för världen? Försöker hon kommunicera något totalt långsökt eller är det bara en random-add? Jag trodde att mina tider av total förbrylling i såna här saker var över helt och hållet, men tydligen bara för det mesta. I egenskap av en person som i 95% av fallen blir addad i stället för att adda så råder jag dig att acceptera, ge henne max en vecka att faktiskt skriva något till dig (likes räknas inte) och om hon inte gör det så är det bara att ta bort henne igen. För gott. Det är som du säger ingen mening att ha henne på Facebook om ni knappt känner varandra och inte har något på gång. Men det faktum att hon aktivt har gått in på din sida, insett att ni inte är vänner längre och addat dig igen kan ju betyda att hon är intresserad. Men om hon inte gör något väsen av sig inom några dagar så är hon bara creepy och förtjänar inte att vara med i din vännerlista! Edit: Det är alltså inte så mycket att fundera över, bollen ligger hos henne. Redigerad 21 oktober, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Lade upp ett Metallica-klipp på min vägg i morse. Accepterade henne som vän för fem minuter sen. För fyra minuter sen likeade hon klippet. Vi får väl se om det händer nåt mer, annars kör jag på det Kebaben skriver. Ids inte göra något själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Hon kanske bara är en sådan som addar alla hon har träffat genom livet? Fast då hade hon nog kanske inte brytt sig tillräckligt mycket för att gå in på din sida och skicka en ny invite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Vad är det som säger att hon gått in på hans sida för att lägga till honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Vad är det som säger att hon gått in på hans sida för att lägga till honom? Man får ingen notis om att man har blivit bortplockad från någons vännerlista. Således lär hon inte ha upptäckt det förrän hon var inne på hans sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Man får ingen notis om att man har blivit bortplockad från någons vännerlista. Således lär hon inte ha upptäckt det förrän hon var inne på hans sida. Är det bara jag som upptäckt högersidan på facebook? Där dyker folk upp som man kan ha koppling med. Förmodligen, eftersom att de träffades på fest, har de gemensamma vänner. Badabing badaboom så dyker han helt plötsligt upp en vacker höstdag som en "person du kanske känner" och hon ser vem det är och PANG! addad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Är det bara jag som upptäckt högersidan på facebook? Där dyker folk upp som man kan ha koppling med. Förmodligen, eftersom att de träffades på fest, har de gemensamma vänner. Badabing badaboom så dyker han helt plötsligt upp en vacker höstdag som en "person du kanske känner" och hon ser vem det är och PANG! addad. Men vi var ju redan FB-vänner och jag såg ingen kontakt varken från det ena eller det andra hållet. Då tog jag bort henne. Nu lade hon till igen. Antingen vill hon nåt, eller så har hon totalt glömt att vi nånsin varit friendade med varandra. Om det är det senare är hon trög. Om det är det förstnämnda kan jag undra varför hon dröjt så länge med att kontakta mig (faktiskt ännu inte alls) om hon nu faktiskt varit intresserad av något under all denna tid, och varför hon i så fall kan vara hurtig nog att lägga till så fort jag tagit bort henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Är det bara jag som upptäckt högersidan på facebook? Där dyker folk upp som man kan ha koppling med. Förmodligen, eftersom att de träffades på fest, har de gemensamma vänner. Badabing badaboom så dyker han helt plötsligt upp en vacker höstdag som en "person du kanske känner" och hon ser vem det är och PANG! addad. Ja, men... De har ju redan haft varandra på Facebook en gång. Skulle Henki dyka upp i hennes lista till höger så förstår hon ju att hon har blivit bortplockad men gör alltså ett aktivt val att adda honom igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 (redigerad) Är det bara jag som upptäckt högersidan på facebook? Jag har tagit bort den. Edit: Såhär ser min sida ut, ingen reklam, inga jobbiga "Känner du honom/henne?". Redigerad 21 oktober, 2012 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2012 Men vi var ju redan FB-vänner och jag såg ingen kontakt varken från det ena eller det andra hållet. Då tog jag bort henne. Nu lade hon till igen. Antingen vill hon nåt, eller så har hon totalt glömt att vi nånsin varit friendade med varandra. Om det är det senare är hon trög. Om det är det förstnämnda kan jag undra varför hon dröjt så länge med att kontakta mig (faktiskt ännu inte alls) om hon nu faktiskt varit intresserad av något under all denna tid, och varför hon i så fall kan vara hurtig nog att lägga till så fort jag tagit bort henne. Ja, men... De har ju redan haft varandra på Facebook en gång. Skulle Henki dyka upp i hennes lista till höger så förstår hon ju att hon har blivit bortplockad men gör alltså ett aktivt val att adda honom igen. ELLER så betyder det ingenting mer än att hon vill ha dig som vän på facebook. Jag har folk jag träffat på krogen på facebbok och vi skriver ALDRIG något till varandra. Men det kanske kan vara bra ifall man ska hitta på något riktigt bra men behöver folk. Då vet man att den och den skulle vara intresserade osv. Allting här i världen görs inte för att man vill något speciellt. Hon kanske bara tänkte att du rensat bort henne men tänkte att hon lika gärna kunde lägga till dig igen då du va så söt på din profilbild. I värsta fall skickar du henne ett meddelande o frågar om hon vill ligga. Tänk inte för mycket nu igen Jag har tagit bort den. Edit: Såhär ser min sida ut, ingen reklam, inga jobbiga "Känner du honom/henne?". Men usch. Det ser så tomt ut. Jag älskar reklamen där. Får sidan att se balanserad ut. Sen att jag ALDRIG kollar på den är ju en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2012 Har era tjejkompisar börjat skriva såna här Facebook-skämt igen, i stil med "jag gillar att ha den på köksbordet"? Två av mina kompisar skrev just att de skulle utomlands i ett antal månader. Frankrike i fyra månader var oväntat, men rimligt. Dominikanska Republiken i 20 månader känns inte lika realistiskt. Ingen av dem har kommenterat folks frågor heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2012 Har era tjejkompisar börjat skriva såna här Facebook-skämt igen, i stil med "jag gillar att ha den på köksbordet"? Två av mina kompisar skrev just att de skulle utomlands i ett antal månader. Frankrike i fyra månader var oväntat, men rimligt. Dominikanska Republiken i 20 månader känns inte lika realistiskt. Ingen av dem har kommenterat folks frågor heller. Jo, de "uppmärksammar" bröstcancer genom att skriva att de ska utomlands i ett antal månader. Landet = Födelsemånaden, antal månader = datumet de är född. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2012 Jo, de "uppmärksammar" bröstcancer genom att skriva att de ska utomlands i ett antal månader. Landet = Födelsemånaden, antal månader = datumet de är född. Jaha, tur det. Men då till den givna frågan: varför skulle detta ha nån omedelbar koppling till bröstcancer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2012 (redigerad) Jaha, tur det. Men då till den givna frågan: varför skulle detta ha nån omedelbar koppling till bröstcancer? Det är väldigt långsökt kanske, men den enda förklaring jag kan se är att man ska undra, leta efter svaret och sedan (förutsatt att man hittar det) minnas det. Det sätter ju ett större spår i tankarn (igen, förutsatt att man lägger huvudbry i det) än att någon skriver "tänk på rosa bandet". Eller dylikt. Spekulationer, kanske långsökt som sagt.. Redigerad 1 november, 2012 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 1 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2012 Har era tjejkompisar börjat skriva såna här Facebook-skämt igen, i stil med "jag gillar att ha den på köksbordet"? Två av mina kompisar skrev just att de skulle utomlands i ett antal månader. Frankrike i fyra månader var oväntat, men rimligt. Dominikanska Republiken i 20 månader känns inte lika realistiskt. Ingen av dem har kommenterat folks frågor heller. Din status borde säga: "Jag ska åka till________________i ___________ månader." Den dag du föddes ska vara hur många månader du ska åka och vart du ska åka ser du nedan: Januari - Mexiko Februari - London Mars - Miami April-Dominikanska republiken Maj - Frankrike Juni - St Petersburg Juli-Österrike Augu sti - Tyskland September - New York Oktober – Amsterdam november - Las Vegas, December - Australien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2012 Din status borde säga: "Jag ska åka till________________i ___________ månader." Den dag du föddes ska vara hur många månader du ska åka och vart du ska åka ser du nedan: Januari - Mexiko Februari - London Mars - Miami April-Dominikanska republiken Maj - Frankrike Juni - St Petersburg Juli-Österrike Augu sti - Tyskland September - New York Oktober – Amsterdam november - Las Vegas, December - Australien. Ska jag få åka till London i fyra månader!? När? Vem betalar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts