Kebab Skrivet 7 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2011 Eh Siana alla har vairt ung och dumma nån gång i livet tror dem inte skulle bry sig så mycket Tyvärr är det många som är av den här uppfattningen... Det är lite naivt att tro att en arbetsgivare inte kollar upp en på internet innan han bestämmer sig för att anställa. Det behöver inte betyda att de gör en stor undersökning, men med tanke på hur enkelt det är att få fram någons blogg eller Facebook-profil så är det klart att det kliar lite i fingrarna på Chef Chefsson. Ens FB-vägg behöver inte nödvändigtvis avspegla hur man är som person, men likväl visar den vilken sida man väljer att vända utåt, så att säga. Jag tror att vi alla känner någon som är otroligt seriös med sina studier/duktig på jobbet men som ändå väljer att publicera statusar i stil med "Haha, vad hände igår egentligen, minns ingenting FAN VA CHILL xD", följt av 30 kommentarer där hela föregående natt omnämns i detalj (och det är ju aldrig de positiva delarna av kvällen som skrivs). Första intrycket gör väldigt mycket och jag är säker på att en "slarvig" Facebook-vägg väger till ens nackdel ifall en möjlig arbetsgivare väljer mellan två kandidater. Med det sagt så är det inte livsfarligt att lägga upp bilder på sig själv med en öl i näven - tvärtom så kan (städade) festbilder till viss del påvisa att en person är glad och social. Jag tänker själv göra en genomstädning bland taggarna i en snar framtid. Synd bara att antalet bilder kommer reduceras så pass eftersom det tyvärr är så att 90% av fallen då det tas bilder är det feZt;ppPppPp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 7 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2011 (redigerad) Det enda jobb jag någonsin kan få lär alltså vara fångvaktare på arbetsläger förutsatt att de hittar till GTAs. Inte illa pinkat. För visst måste det gälla samtliga "sociala" medier? Redigerad 7 november, 2011 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2011 Var det inte Dude som hade en lärare som surfade in i någon drogtråd här på forumet under lektionstid (eller bara skoltid?) för några år sedan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 8 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2011 Var det inte Dude som hade en lärare som surfade in i någon drogtråd här på forumet under lektionstid (eller bara skoltid?) för några år sedan? http://www.gtasajten.com/staeng-forumet-foer-icke-medlemmar-42145/page__st__20__p__884660#entry884660 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Helt seriöst vafan menas med dem som skriver tex nr 20 snäll och trevlig person? Asså hälften av mina vänner ser man att dem skriver nå nummer sen skriver dem nåt så som snäll trevlig pålitlig etc etc. Vem fan kom på den idén? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Helt seriöst vafan menas med dem som skriver tex nr 20 snäll och trevlig person? Asså hälften av mina vänner ser man att dem skriver nå nummer sen skriver dem nåt så som snäll trevlig pålitlig etc etc. Vem fan kom på den idén? Antar att det är något liknande det som fanns för länge sedan. "Skicka ett nummer till mig via sms/meddelande så ska jag statusuppdatera vad jag tycker om dig" Sedan skickar någon "20" via sms eller meddelande till den personen varpå personen i fråga statusuppdaterar "Nummer 20. Åh, åh, åh!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Ah då förstår jag så jäkla drygt att se halva jävla facebook spammas av sånt skit...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Ah då förstår jag så jäkla drygt att se halva jävla facebook spammas av sånt skit...... Byt vänner. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Har inte statusuppdaterat på månader. Känns så helvetes skönt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2011 Har inte statusuppdaterat på månader. Känns så helvetes skönt! Haha, jävlar vad du måste haft problem med att statusuppdatera. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2011 (redigerad) Hur funkar det här med sekretessregler egentligen? Om jag inte vill att någon ska se min uppdatering jag håller på att skriva så kryssar jag ju i vem som ska exkluderas från publikationen i just det inlägg jag skriver (och alla kommande, om jag inte ändrar nästa gång). Men hur döljer man alla ens äldre inlägg från att visas för en person? Och kan döljandet av nästa inlägg medföra att alla tidigare inlägg också döljs för personen ifråga? Redigerad 29 november, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2011 Hur döljer man så andra som inte är vän med mig så min profil blir helt privat? Menar så att dem inte kan se vad jag har skrivit på facebook. Har ställt in så "Bara vänner" kan se min FB profil men när jag loggar in med ett annat konto så ser man inlägg som har gjort på min egen FB profil och på andras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2011 Asså vafan äre med alla på Facebook? Har dem aldrig sett snö förut? Nästan varje status uppdatering "Nu snöar det" "Jahapp nu är det snö" Och sen en jävla massa bilder har ni aldrig sett snö förut 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 20 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2011 Någon som vet om man kan rensa sin wall snabbt och enkelt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 http://www.facebook.com/MyFnetwork/ är nice, man får en karta över vilka som känner vilka! Uppsala är strikt skiljd från Gällivare som delvis är skiljd från släkten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 Nån som vet hur en del har fått en annan layout på facebook? Menar när man går in på en annans FB så ser det nästan ut som nån bilddagbok eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 Nån som vet hur en del har fått en annan layout på facebook? Menar när man går in på en annans FB så ser det nästan ut som nån bilddagbok eller liknande. Om du menar Timeline så kan du skaffa den härifrån: https://www.facebook.com/about/timeline Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 Om du menar Timeline så kan du skaffa den härifrån: https://www.facebook.com/about/timeline Nej vägrar skaffa den tycker det är en enda står röra att hitta bland profilerna. Det finns ingen script eller nåt så man slipper se den på andra profiler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 Nej vägrar skaffa den tycker det är en enda står röra att hitta bland profilerna. Det finns ingen script eller nåt så man slipper se den på andra profiler? Personligen tycker jag den är hur logisk som helst. Snyggt med omslagsbild också! Är tveksam till att det finns något som plockar bort den från andras, deras val hur profilen ska se ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2011 Nej vägrar skaffa den tycker det är en enda står röra att hitta bland profilerna. Det finns ingen script eller nåt så man slipper se den på andra profiler? Ingen mening med att vägra skaffa Facebookuppdateringar, förr eller senare tvingas du på den ändå. Lika bra att vänja sig vid den i tid. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts