Jump to content

Facebook

Renard
 Share

Recommended Posts

Vart hittar man sekretess inställningar för hela sitt foto album? För kan inte hitta det längre hittar bara så man kan göra sina album privata för vänner men vill dölja så inga mer än mina vänner kan se bilderna. Menar nu om person A hittar mig på Facebook och som inte har mig som vän då vill jag inte person A ska se nåt av mina bilder.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står ju att det ska ha försvunnit inom ett dygn.

Principen min vän, principen. Jag struntar i om det så skulle försvinna på en sekund! Faktum kvarstår: Facebook har rotat i ditt privata surfande. Det är ju inte som att de skulle tagit bort detta skit om det inte uppdagats i media.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga med Facebook är att ingen bryr sig. Bara en sån sak som att Facebook på Android (vet inte hur det är med iPhone) har tillgång till ens SMS är lite läskigt.

Sen gnäller folk om personlig integritet...

TACK OCH HEJ Facebook när väl Google+ kommer upp så kommer jag försvinna direkt från den jävla facebook!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TACK OCH HEJ Facebook när väl Google+ kommer upp så kommer jag försvinna direkt från den jävla facebook!

Tror knappst Google+ blir bättre. Same shit, different name.

Google+ är redan här. Det är heller inte same shit. Jag påstår inte att det är bättre, men det går inte riktigt att jämföra det med Facebook. Jag tycker att Google+ påminner mer om Twitter än om Facebook, faktiskt (som exempel har jag träffat kanske 5% av de i mina Google-kretsar IRL medan motsvarande Facebook-siffra ligger på kanske 95%).

Det bästa är väl att inte ha varken Facebook eller Google +. :)

Fanken vad många spotana fester/utgång/evenemang jag skulle gå miste om utan Facebook. Nu för tiden är det ingen som orkar mass-SMSa hela sin vänskapskrets längre när Facebook finns.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WHAT!? :o :o :o

Bara att kolla appens behörigheter.

Dina meddelanden

redigera SMS eller MMS

Tillåter att appar skriver till SMS som sparats på enheten eller SIM-kortet. Skadliga program kan ta bort meddelanden.

ta emot SMS

Tillåter att appen tar emot och bearbetar SMS. Skadliga program kan övervaka dina meddelanden eller ta bort dem innan du har sett dem.

läsa SMS eller MMS

Tillåter att appen läser SMS som sparats på enheten eller SIM-kortet. Skadliga program kan läsa konfidentiella meddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vän har visst klurat ut det:

"Om man inte vill visa för alla vilken musik man lyssnar på men fortf ha Spotify och Facebook sammankopplade går man in på Startsida/Kontoinställningar/applikationer/Spotify/ta bort visning i din tidslinje"

Sweet! Men onödigt krångligt.

Hur gör jag så att facebook inte postar varenda gång jag lyssnar på spotify?

Jag var så dum så jag valde att connecta spotify med facebook -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor