Siana Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Brukar rensa bland mina vänner lite då och då eftersom jag gång på gång hittar människor jag knappt minns vilka de är längre. Föredrar att ha en mindre lista utan något "skräp" i. Ligger på 197 just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Jag ligger för tillfället på 435 stycken. Och ja, jag känner 95% av dom mer eller mindre, dom resterande 5% har lagt till mig utan någon aning om vem jag är. Men hey, det är trevligt med nytt folk! Skulle tippa på att 5-6 stycken av mina vänner är forumiter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 (redigerad) 350. Tre är från gtasajten (jaeger, maimstream och Dudde) Mest är det: goda vänner, goda bekanta, goda gamla vänner som man hade kontakt med då men inte riktigt längre, random folk från gymnasiet man hade lite kontakt med men inte mycket men Luleå var litet, folk som man träffar på fester men typ aldrig annars, folk man gått i samma klass med på universitet och högskola och då hade kontakt med men inte riktigt längre Typ. Redigerad 10 februari, 2011 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 806 vänner just nu. Är bekant med större delen av dom, förutom några fåtal som lagt till mig som vän som jag inte känner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Derp, epic trolling och jag tappade 10 vänner! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Bara så ni vet, Det säljs många facebook-konton med många vänner osv på SEO-sidor. Folk betalar för att få x antal fans inbjudna till sina sidor, andra säljer konton med x antal vänner direkt. Oftast samlas vännerna in genom att de går till fan pages som liknar deras egna och använder program för att lägga till alla fans. Just saying, om någon lägger till er utan att ni har en aning om vem det är (speciellt om det är ett tjejkonto med få bilder) är risken stor att någon tjänar pengar på er, och ni kommer inte att få ut så mycket mer av er vänskap än ett par irriterande inbjudningar till fan pages och liknande. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 (redigerad) Bara så ni vet, Det säljs många facebook-konton med många vänner osv på SEO-sidor. Folk betalar för att få x antal fans inbjudna till sina sidor, andra säljer konton med x antal vänner direkt. Oftast samlas vännerna in genom att de går till fan pages som liknar deras egna och använder program för att lägga till alla fans. Just saying, om någon lägger till er utan att ni har en aning om vem det är (speciellt om det är ett tjejkonto med få bilder) är risken stor att någon tjänar pengar på er, och ni kommer inte att få ut så mycket mer av er vänskap än ett par irriterande inbjudningar till fan pages och liknande. Men om det är från en snygg tjej måste man ju acceptera. Redigerad 10 februari, 2011 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Men om det är från en snygg tjej måste man ju acceptera. Jo, för chansen att få ligga ökar när man är vänner på facebook. Det har jag läst. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Jo, för chansen att få ligga ökar när man är vänner på facebook. Det har jag läst. Så är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Idag klickade jag i att få mitt Facebook-konto permanent raderat. Tror inte att mina 68 kompisar kommer sakna mig, är ju liksom lite därför som jag tar bort den. Har ingen användning för den när jag ändå har tappat kontakten med nästan alla, tanken var ju att det skulle bli tvärtom. Jävla horor, som tackar nej till mina inbjudningar att komma på besök, och när jag kommer på besök till stan så duger det inte. Typ som okka. Hur jäkla många gånger han han inte frågat "när kommer du till göteborg?" i facebook-chatten och svarat "hahaha" när jag har frågat "när kommer du till ödeshög?"? F I T T A 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2011 Rensade bort folk jag knappt visste vilka de var för ett tag sedan och ligger på 270 vänner nu. Ska försöka hålla mig under 300 iaf, sen blir det bara grötigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 Idag klickade jag i att få mitt Facebook-konto permanent raderat. Tror inte att mina 68 kompisar kommer sakna mig, är ju liksom lite därför som jag tar bort den. Har ingen användning för den när jag ändå har tappat kontakten med nästan alla, tanken var ju att det skulle bli tvärtom. Jävla horor, som tackar nej till mina inbjudningar att komma på besök, och när jag kommer på besök till stan så duger det inte. Typ som okka. Hur jäkla många gånger han han inte frågat "när kommer du till göteborg?" i facebook-chatten och svarat "hahaha" när jag har frågat "när kommer du till ödeshög?"? F I T T A Jag ska försöka få ordning på mitt msn. Förlåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2011 (redigerad) 421, känner de flesta mer eller mindre, finns 2-3 st som jag aldrig träffat. Vissa är från gamla skoltiden som man inte har någon kontakt med längre. Försöker hålla efter lite, och har startat projekt med att radera "onödiga", med varierande resultat då det är rätt monotont att sitta och ta bort vänner från FB. Har också råkat ut för dessa fakekonton, de är dock rätt lätta att syna. Vet man inte vem det är, och personen inte har några gemensamma vänner så är det ju bara att ignorera. Redigerad 11 februari, 2011 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 Kan man fortfarande vara vänner med personer och ändra inställningar så att de ej ser ens statusuppdateringar? Har nämligen ett par personer på vännerlistan som jag aldrig hör något från. Är vän med Kicken och Mordos från GTAsajten nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 Kan man fortfarande vara vänner med personer och ändra inställningar så att de ej ser ens statusuppdateringar? Har nämligen ett par personer på vännerlistan som jag aldrig hör något från. Är vän med Kicken och Mordos från GTAsajten nu. Efter en uppdatering så knasade Facebook till det. Har för mig att lösningen var: Scrolla ner tills Äldre Inlägg och Redigeringsinställningar kommer upp. Klicka på Redigeringsinställningar. Visa inlägg av - Alla dina vänner och sidor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 (redigerad) Kan man fortfarande vara vänner med personer och ändra inställningar så att de ej ser ens statusuppdateringar? Har nämligen ett par personer på vännerlistan som jag aldrig hör något från. Är vän med Kicken och Mordos från GTAsajten nu. Ja, du kan smälla in alla personer utom dig i en grupp och bara publicera till gruppen. Edit: Min förklaring var bättre! Tror inte någon orkar gömma folk Den "nya Facebook" har en nyhetskanaler inställning som som standard automatiskt är inställd på att visa endast inlägg från människor som du nyligen har interagerat med eller interagerade mest med (vilket skulle vara begränsad till några veckor precis innan folk började byta till nya profilen). Så med andra ord, för både affärs-och personliga sidor, om inte dina vänner / fans kommenterat ett av dina inlägg inom dessa få veckor eller tvärtom - du är nu osynlig för dem och de är osynliga för dig! HÄR ÄR KORRIGERING: På hemsidan klickar du på "senaste " titel på höger om Newsfeed, klicka på pilen bredvid den och välj "Redigera alternativ", klicka på "Visa inlägg från" och ändra inställningen till "Alla dina vänner och Sidor "(du kan även få tillgång till"Redigera alternativ "länken längst ner på facebook hemsidan till höger) Obs: Business sidor inte har ett nyhetsflöde dock sida ägare bör justera inställningarna på sina personliga konton. trodde fb höll på att dö ut, men nu jäklar =) Redigerad 14 februari, 2011 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 Kan man fortfarande vara vänner med personer och ändra inställningar så att de ej ser ens statusuppdateringar? Har nämligen ett par personer på vännerlistan som jag aldrig hör något från. Är vän med Kicken och Mordos från GTAsajten nu. Jo, det ska gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 (redigerad) Okej, sneaky! :ph34r: Redigerad 14 februari, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2011 Jag har gjort två grupper med mina vänner. Den ena är folk jag känner väl så dom är helt enkelt i gruppen "vänner", sen har jag gruppen "Internet" som är folk jag bara känner över nätet eller bara är väldigt ytliga vänner. Har egentligen tagit bort allt från gruppen "Internet", på det viset väljer jag helt själv vilka som får se vad. För dom som är i gruppen "Internet" ser min profil egentligen ut precis som det gör för folk som inte är vän med mig. Jävligt användbart om man inte vill att vissa människor ska veta vad man gör dagarna i ända, eller folk som har envisats med att lägga till en som vän för att snoka. Right back at ya! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2011 Jag har gjort två grupper med mina vänner. Den ena är folk jag känner väl så dom är helt enkelt i gruppen "vänner", sen har jag gruppen "Internet" som är folk jag bara känner över nätet eller bara är väldigt ytliga vänner. Har egentligen tagit bort allt från gruppen "Internet", på det viset väljer jag helt själv vilka som får se vad. För dom som är i gruppen "Internet" ser min profil egentligen ut precis som det gör för folk som inte är vän med mig. Jävligt användbart om man inte vill att vissa människor ska veta vad man gör dagarna i ända, eller folk som har envisats med att lägga till en som vän för att snoka. Right back at ya! Men varför vill dessa människor vara vän med dig om de ändå inte får ta del av någon information? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts