felshoe Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Shaking Stevens - Merry christmas everyone (tror jag den heter). En riktigt smörig jullåt, rätt skön dock xD. John Lennon - So this is christmas Bruce Springsteen - Santa Clause is coming to town Och min egna favorit; Blink 182 - I won't be home for christmas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Till julen ska det vara Frank Sinatra och sånt, inte massa modern rock Förvisso kanske inte Sinatra passar till bilen, men vad ska du ha en julskiva där om överhuvudtaget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Förvisso kanske inte Sinatra passar till bilen, men vad ska du ha en julskiva där om överhuvudtaget? Ska köra runt 100 mil i julhelgen. Tänkte göra så gott det går att komma i någon sorts julstämmning utan att behöva spy över den smöriga jävla skitmusik som julmusik traditionellt sett brukar vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Du kan lyssna på bengans. .... vad är ens bengans? En skivaffär, för bövelen . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Ron Sexsmith - Maybe This Christmas Ett måste! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Du kan lyssna på bengans. .... vad är ens bengans? Haha. ------- Jag tänkte rekommendera någon av Johnny Cash's jullåtar men jag tror att de är för hrm.. "andliga" för den här samlingen så jag slår till med Mr. Garrison - Merry fucking christmas istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Och min egna favorit; Blink 182 - I won't be home for christmas. Hur kunde jag glömma den?!?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Hur kunde jag glömma den?!?!?! Dålig stil. Riktigt, riktigt dålig stil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 (redigerad) Blink 182 - I Won't Be Home For Christmas Edit: Oops, lite sen. Redigerad 17 december, 2007 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 (redigerad) Wham - Last Christmas? Inte så mycket jul i den kanske, men iaf... Redigerad 17 december, 2007 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Wham - Last Christmas? Inte så mycket jul i den kanske, men iaf... Tycker du seriöst att den passar in här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Tycker du seriöst att den passar in här? Njäae kanske inte. Tog bara nåt som ploppade upp i skallen, jag kunde ju inte veta om du ville ha den eller inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 Njäae kanske inte. Tog bara nåt som ploppade upp i skallen, jag kunde ju inte veta om du ville ha den eller inte Jag behöver hjälp. Vill ha en julskiva i bilen. Jag vill ha en julskiva med artister som faktiskt är bra på ritkigt, och låtar som faktiskt är bra utöver att det just är jullåtar. Jag vill inte ha uttjatad mainstreamjulmusik. Förutom The Pogues - Fairytale Of New York som är så jävla mysig att den får vara med även om den är the mainstreamest of the mainstreamest när det kommer till julmusik. Hihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2007 SickTanick Tha Souless - Black Christmas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2007 Jag kan tänka mig att du gillar Smashing Pumpkins - Christmastime Hörde den precis på julradio och tyckte den var underbar. Visa gärna låtlistan här efter att du bränt skivan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Hittade precis Merry Christmas from Motown hemma. Tokmysig skiva; Stevie Wonder, Marvin Gaye, Michael Jackson, Diana Ross & the Supremes, The Funk Brothers, m.m. Klassiska jullåtar i ny (ny-annorlunda, inte ny-nyinspelad) tappning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Jag kan tänka mig att du gillar Smashing Pumpkins - Christmastime Hörde den precis på julradio och tyckte den var underbar. Jo, underbar, typ. Puuuuuuuuuuuuss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Jag kan tänka mig att du gillar Smashing Pumpkins - Christmastime Hörde den precis på julradio och tyckte den var underbar. Visa gärna låtlistan här efter att du bränt skivan! Den är redan med tack ändå. Justnu har jag planer på att ta med dessa: The Killers - A Great Big Sled (feat. toni halliday) The Raveonettes - The Christmas Song The Knife - Christmas Reindeer Smashing Pumpkins - Christmastime Death Cab for Cutie - Christmas (baby please come home) Mew - Snow Brigade The Killers - Dont Shoot Me Santa Coldplay - 2000 Miles The Pogues - Fairytale of New York (feat. Kristy MacColl) Men det är lite få, ska gå igenom och se om jag missat nån bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Wizzard - I wish it could be christmas everyday. Det är väl en ganska känd låt, men jag tycker inte den är så jäkla uttjatad som alla andra låtar. T.ex White Cristmas, Rudolph the rednosed raindeer, Jingle Bells osv. Och alla dess svenska motsvarigheter. Imorgon kommer du få mer att välja på föresten, inte för att du behöver det mer men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 (redigerad) 01 - Sufjan Stevens - Come On! Let's Boogey to the Elf.mp3 02 - The Raveonettes - The Christmas Song.mp3 03 - Death Cab for Cutie - Christmas (baby please come home).mp3 04 - The Polyphonic Spree - Happy Christmas (War is Over).mp3 05 - Arcade Fire - Jinglebell Rock.mp3 06 - Sufjan Stevens - O Come O Come Emmanuel.mp3 07 - Mew - Snow Brigade.mp3 08 - Bright Eyes - God Red Ye Merry Gentlemen.mp3 09 - Pedro The Lion - I Heard The Bells On Christmas Day.mp3 10 - Sufjan Stevens - Put The Lights On The Tree.mp3 11 - Belasana - Bittersweet Eve.mp3 12 - Ebba Grön - Nu Släckas Tusen Människoliv.mp3 13 - A New Found Glory - Ex Miss.mp3 14 - Sufjan Stevens - It's Christmas! Let's Be Glad.mp3 15 - Jimmy Eat World - Last Christmas.mp3 16 - The Arcade Fire - A Very Arcade Xmas.mp3 17 - The Darkness - Christmas Time (don't let the bells end).mp3 18 - Gatsbys American Dream - Christmas Time is Here.mp3 19 - Bright Eyes - Blue Christmas.mp3 20 - Tom McRae - Wonderful Christmas.mp3 21 - Pilate - Fairytale of New York.mp3 22 - Matchbook Romance - I'll be home for Christmas.mp3 23 - Jars of Clay - Little Drummer Boy.mp3 24 - Smashing Pumpkins - Christmastime.mp3 25 - Sufjan Stevens - Only At Christmas Time.mp3 26 - Lisa Loeb - Jingle Bells.mp3 27 - Ivy - Christmas Time is Here.mp3 28 - Dashboard Confessional - The Only Gift That I Need.mp3 29 - Something Corporate - Forget December.mp3 30 - Jason Gleason - Sleigh Bells and Wine.mp3 31 - Vanilla Sky - Xmas Girl.mp3 32 - Watashi Wa - Wonderful.mp3 33 - Jars of Clay - God Rest Ye Merry Gentlemen.mp3 Redigerad 24 december, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts