iweX Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Okej, nu tänkte jag köpa en ny dator.. Datorn ska klara av WoW på medium/high.. Dagens spel på medium/High. Hårddisken behöver inte vara så överdrivet stor, runt 100gig. Jag har Mus/Tagnetbord, Högtalare och skärm. Jag kan ta i delar och kan montera ihop den själv. Budgeten är runt 5000-7000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Du har många krav med liten budget. Crysis på medium/high blir svårt för 5000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Du har många krav med liten budget. Crysis på medium/high blir svårt för 5000. Vi höjer budgeten till 10000 då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Vi höjer budgeten till 10000 då? Det ska inte vara några problem alls. Men annars är Crysis väldigt krävande, andra spel ska fungera på medium/high på en 7000kr-dator. För 10,000 får du dock en otroligt bra dator så om du har råd med det så är det värt det. Den håller ju längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Det ska inte vara några problem alls. Men annars är Crysis väldigt krävande, andra spel ska fungera på medium/high på en 7000kr-dator. För 10,000 får du dock en otroligt bra dator så om du har råd med det så är det värt det. Den håller ju längre. Plocka ihop delar, snälla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Jag har inte hängt med jättemycket på senaste tiden, men något sådant här skulle nog bli bra: http://img114.imageshack.us/img114/9402/datorhd4.png Om du har mer pengar att lägga så ska du vänta på nya 8800GTS och även Penryn-processorerna från Intel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Jag har inte hängt med jättemycket på senaste tiden, men något sådant här skulle nog bli bra: http://img114.imageshack.us/img114/9402/datorhd4.png Om du har mer pengar att lägga så ska du vänta på nya 8800GTS och även Penryn-processorerna från Intel. Nu tog du med en 500GIG stor hårddisk va? Behöver inte direkt 500gig stor, har maxtor 500gig extern. 100Gig stor hårddisk kostar .. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Nu tog du med en 500GIG stor hårddisk va? Behöver inte direkt 500gig stor, har maxtor 500gig extern. 100Gig stor hårddisk kostar .. ? Ungefär samma setup som R2, men har bytt ut lite grejer och lagt till en DVD-brännare. http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...FE-3922BCE6E9BF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 (redigerad) R2D2 & Boomer, om jag inte är för besvärlig, Kan ni ta ett paket med AMD processor istället? Och gärna lite hm. Lägre pris.. runt 6-7. Samt ; Är denna dator nått att hänga i "Julgranen" ? DATORN. Redigerad 15 december, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Du har många krav med liten budget. Crysis på medium/high blir svårt för 5000. Vadå?? Jag sitter på en 2.8 Ghz Intel P4, Nvidia Geforce 7600 GS, 512 mb DDR och jag kör crysis på medium i ca 15-30 fps... En sådan dator som jag har kostar inte mer än några tusen lappar (ca 2500) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 R2D2 & Boomer, om jag inte är för besvärlig, Kan ni ta ett paket med AMD processor istället? Och gärna lite hm. Lägre pris.. runt 6-7. Samt ; Är denna dator nått att hänga i "Julgranen" ? DATORN. Varför vill du ha AMD? Att vara fanboy lönar sig aldrig, du får bara mindre dator för samma peng. En för 7000 klarar inte Crysis på medium/high men andra spel kan funka. Något sådant här blir nog bra. Blocket-datorn är skräp. Inte värt besväret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Varför vill du ha AMD? Att vara fanboy lönar sig aldrig, du får bara mindre dator för samma peng. En för 7000 klarar inte Crysis på medium/high men andra spel kan funka. Något sådant här blir nog bra. Blocket-datorn är skräp. Inte värt besväret. Ram-minne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Ram-minne? Ojdå, det glömde jag. Lägg till motsvarande det som var i Boomers paket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts