Jump to content

Daemon Tools

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tja!

Har ytterligare ett bekvämlighetsproblem ^_^ Det är så att jag skulle vilja slippa högerklicka på Dameon Tools-ikonen, välja Virtual CD/DVD-ROM, gå till Device 0: [G:] No media -> Mount image -> Bläddra -> OK.

I hjälpfilen till DT finner jag detta stycke:

Command Line Switces

-mount

allows mounting images from command line (or shortcut).

Syntax is: -mount <n>,<path>

where 'n' means DVD-ROM device number ('0' - '3' allowed) and 'path' is the full path to the image file. 

Example: daemon.exe -mount 0,"c:\My Images\nameofimage.cue".

Do not forget to set the path in quotes if it contains spaces!

Och jag antar att detta går att använda på följande vis:

(Random explorerfönster) -> Verktyg -> Mappalternativ... -> Filtyper -> gå ner till ISO -> Avancerat -> Ny... (under åtgärder) -> skriv in "-mount 0 (och sen vaddå?)"

5fb3zincocjz.png

Vore trevligt att slippa ta 30s för att mounta en image och istället bara dubbelklicka. :P

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja!

Har ytterligare ett bekvämlighetsproblem ^_^ Det är så att jag skulle vilja slippa högerklicka på Dameon Tools-ikonen, välja Virtual CD/DVD-ROM, gå till Device 0: [G:] No media -> Mount image -> Bläddra -> OK.

Tja!

Du behöver bara vänsterklicka på ikonen en gång, välja Device 0: [G:] No media och leta fram filen och trycka på OK.

Det tar lite kortare tid i alla fall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade lite snabbt där i folder options. Det verkar som att du skriver Mount i åtgärdsrutan (egentligen spelar den delen ingen stor roll utan det är bara ett namn). På program skriver du

"C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe" -mount 0,"%1"

Prova det där, jag tror att det ska funka. Du får eventuellt byta ut C:\Program-delen om du har installerat Daemon Tools i någon annan mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor