Henkibojj Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 (redigerad) Tja! Har ytterligare ett bekvämlighetsproblem Det är så att jag skulle vilja slippa högerklicka på Dameon Tools-ikonen, välja Virtual CD/DVD-ROM, gå till Device 0: [G:] No media -> Mount image -> Bläddra -> OK. I hjälpfilen till DT finner jag detta stycke: Command Line Switces -mount allows mounting images from command line (or shortcut). Syntax is: -mount <n>,<path> where 'n' means DVD-ROM device number ('0' - '3' allowed) and 'path' is the full path to the image file. Example: daemon.exe -mount 0,"c:\My Images\nameofimage.cue". Do not forget to set the path in quotes if it contains spaces! Och jag antar att detta går att använda på följande vis: (Random explorerfönster) -> Verktyg -> Mappalternativ... -> Filtyper -> gå ner till ISO -> Avancerat -> Ny... (under åtgärder) -> skriv in "-mount 0 (och sen vaddå?)" Vore trevligt att slippa ta 30s för att mounta en image och istället bara dubbelklicka. Redigerad 11 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Tja! Har ytterligare ett bekvämlighetsproblem Det är så att jag skulle vilja slippa högerklicka på Dameon Tools-ikonen, välja Virtual CD/DVD-ROM, gå till Device 0: [G:] No media -> Mount image -> Bläddra -> OK. Tja! Du behöver bara vänsterklicka på ikonen en gång, välja Device 0: [G:] No media och leta fram filen och trycka på OK. Det tar lite kortare tid i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Tja! Du behöver bara vänsterklicka på ikonen en gång, välja Device 0: [G:] No media och leta fram filen och trycka på OK. Det tar lite kortare tid i alla fall. Jo, iofs Så kan man också göra, och det går ju lite snabbare. Men jag vill att det ska gå snabbsnabbt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Tja! Jag tycker det ser ut som att du måste skriva in sökvägen manuellt, och det låter inte speciellt bekvämt. -mount 0 c:\blablabla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Tittade lite snabbt där i folder options. Det verkar som att du skriver Mount i åtgärdsrutan (egentligen spelar den delen ingen stor roll utan det är bara ett namn). På program skriver du "C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe" -mount 0,"%1" Prova det där, jag tror att det ska funka. Du får eventuellt byta ut C:\Program-delen om du har installerat Daemon Tools i någon annan mapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 "C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe" -mount 0,"%1" Det funkar!! Puss! Schysst som fan, det här ska jag komma ihåg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts