Jump to content

Nationellt prov Matte A

Tweak
 Share

Recommended Posts

Ja, idag skrev vi nationella matte A del 2, första delen förra veckan.

Har någon annan skrivit det? Hur gick det för dig? Vilka uppgifter var svåra och vilka klarade du galant?

Förra veckan när det handlade om den där tärningens och dess sidor, det är antagligen sådant jag är sämst på inom matten men jag tror att jag klarade av den hyfsat i alla fall. Idag gick det himla mycket bättre och jag vet egentligen inte någon fråga jag hade jätteproblem med, men missade nog några VG-poäng i alla fall.

Hoppas det är någon annan som skrev också så vi kan diskutera lösningar och så vidare :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gör det samtidigt med Matte B provet, i vår. Jag har nämligen inte gjort klart hela A än, eftersom vi har en mattebok som inte följer det svenska nationella programmet.

Gör ni två prov samtidigt, alltså under samma vecka/-or? (läs:prov för två kurser)

Låter jobbigt ^_^

(Med tanke på att man måste ha en hel del regler osv. i huvudet.)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 5 months later...
Ja, idag skrev vi nationella matte A del 2, första delen förra veckan.

Har någon annan skrivit det? Hur gick det för dig? Vilka uppgifter var svåra och vilka klarade du galant?

Förra veckan när det handlade om den där tärningens och dess sidor, det är antagligen sådant jag är sämst på inom matten men jag tror att jag klarade av den hyfsat i alla fall. Idag gick det himla mycket bättre och jag vet egentligen inte någon fråga jag hade jätteproblem med, men missade nog några VG-poäng i alla fall.

Hoppas det är någon annan som skrev också så vi kan diskutera lösningar och så vidare :wub:

hej,

jag skrev det andra nationella idag och det första förra veckan liksom du.

det förra gick dåligt, kändes det som´. Idag gick de bättre, en det var svårt tyckte jag!

allt är inte självklart:)

den uträkningen med bollen som studsar, vad fick du där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej,

jag skrev det andra nationella idag och det första förra veckan liksom du.

det förra gick dåligt, kändes det som´. Idag gick de bättre, en det var svårt tyckte jag!

allt är inte självklart:)

den uträkningen med bollen som studsar, vad fick du där?

Åh, vad gullig du är. Om du kollar på datumet skrev jag provet för ett halvår sen. :unsure: Så vi gjorde inte riktigt samma prov, tyvärr. Men jag är säker på att någon annan här har gjort det. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor