darkjak Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Hej. Jag och farsan tänker köpa morsan en digitalkamera till julklapp, och vi funderar på någon modell "halvproffsig": http://i.pricerunner.com/prod/17_10_19_19_689455s/Canon_EOS_400D_Black.jpeg Kameran ska kosta högst 7000 kronor. Har någon några tips på bra kameror i denna prisklass? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Canon EOS 400D, Nikon D40 alternativt Nikon D40x. Rätt billiga kameror som fungerar bra. Om du vill lägga på lite mer så är Nikon D80 grymt bra också, imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Sony Alpha A100 skall inte glömmas, den går faktiskt att hålla i och har autofokus i huset. Jag valde inte den framför de två ovan nämnda utan anledning. Vill du köpa min? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Man ska inte glömma bort Pentax kameror heller! K100 är fullt godtagbar. K10 är dyrare, men lite bättre än en Nikon D80, som i sig är helt underbar enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Och din mor vill ha en systemkamera? Kompaktkamerorna har utvecklats mycket de senaste året; bra bildkvalitet, de klarar av RAW-format, de klarar av extern blixt, utbytbara objektiv, inbyggd wifi med mera. Ta Nikon Coolpix 5100 till exempel; 12 megapixlar (inte för att gemene man behöver det, men det ser coolt ut), bra byggd, relativt liten och behändig, avancerad autofokus, utbytbara objektiv, extern blixt. Jag känner inte din mor, men om hon inte är väldigt fotointresserad och får en systemkamera kan det bli lätt att den bara ligger och dammar när hon lekt med den ett tag. De är trots allt inte så smidiga att ta med sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Och din mor vill ha en systemkamera? Kompaktkamerorna har utvecklats mycket de senaste året; bra bildkvalitet, de klarar av RAW-format, de klarar av extern blixt, utbytbara objektiv, inbyggd wifi med mera. Ta Nikon Coolpix 5100 till exempel; 12 megapixlar (inte för att gemene man behöver det, men det ser coolt ut), bra byggd, relativt liten och behändig, avancerad autofokus, utbytbara objektiv, extern blixt. Jag känner inte din mor, men om hon inte är väldigt fotointresserad och får en systemkamera kan det bli lätt att den bara ligger och dammar när hon lekt med den ett tag. De är trots allt inte så smidiga att ta med sig. Tyst! Han ska köpa min. Nej men du har alldeles rätt, är man inte väldigt intresserad så ska man hålla sig från system. Se bara på mig, jag har tröttnat och vill bli av med min. Att säga att man kan byta ut optiken är klumpigt uttryckt, man kan sätta på vidvinkel- och telekonvertrar "framför" optiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Och din mor vill ha en systemkamera? Kompaktkamerorna har utvecklats mycket de senaste året; bra bildkvalitet, de klarar av RAW-format, de klarar av extern blixt, utbytbara objektiv, inbyggd wifi med mera. Ta Nikon Coolpix 5100 till exempel; 12 megapixlar (inte för att gemene man behöver det, men det ser coolt ut), bra byggd, relativt liten och behändig, avancerad autofokus, utbytbara objektiv, extern blixt. Jag känner inte din mor, men om hon inte är väldigt fotointresserad och får en systemkamera kan det bli lätt att den bara ligger och dammar när hon lekt med den ett tag. De är trots allt inte så smidiga att ta med sig. Är det en väldigt ny kamera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Tyst! Han ska köpa min. Nej men du har alldeles rätt, är man inte väldigt intresserad så ska man hålla sig från system. Se bara på mig, jag har tröttnat och vill bli av med min. Att säga att man kan byta ut optiken är klumpigt uttryckt, man kan sätta på vidvinkel- och telekonvertrar "framför" optiken. Alldeles rätt; stod 'utbytbart system' på hemsidan, min feltolkning. Dock en väldigt kul funktion för kompaktkameror! Är det en väldigt ny kamera? Jag tror det; såg den första gången på fotomässan häromveckan. Hurså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Alldeles rätt; stod 'utbytbart system' på hemsidan, min feltolkning. Dock en väldigt kul funktion för kompaktkameror! Jag tror det; såg den första gången på fotomässan häromveckan. Hurså? Letade efter omdömen på internet, men hittade inte så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2007 Letade efter omdömen på internet, men hittade inte så mycket. http://www.konsumentguiden.se/Kamera/Digit...CF6447EBB8.html Med omdömen kanske du menade användares åsikter, men med 13 expertrecensioner borde du kunna bilda dig en uppfattning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 http://www.konsumentguiden.se/Kamera/Digit...CF6447EBB8.html Med omdömen kanske du menade användares åsikter, men med 13 expertrecensioner borde du kunna bilda dig en uppfattning. Tack, ska kolla på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts