Jump to content

Digitalkamera

darkjak
 Share

Recommended Posts

Och din mor vill ha en systemkamera? Kompaktkamerorna har utvecklats mycket de senaste året; bra bildkvalitet, de klarar av RAW-format, de klarar av extern blixt, utbytbara objektiv, inbyggd wifi med mera. Ta Nikon Coolpix 5100 till exempel; 12 megapixlar (inte för att gemene man behöver det, men det ser coolt ut), bra byggd, relativt liten och behändig, avancerad autofokus, utbytbara objektiv, extern blixt. Jag känner inte din mor, men om hon inte är väldigt fotointresserad och får en systemkamera kan det bli lätt att den bara ligger och dammar när hon lekt med den ett tag. De är trots allt inte så smidiga att ta med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och din mor vill ha en systemkamera? Kompaktkamerorna har utvecklats mycket de senaste året; bra bildkvalitet, de klarar av RAW-format, de klarar av extern blixt, utbytbara objektiv, inbyggd wifi med mera. Ta Nikon Coolpix 5100 till exempel; 12 megapixlar (inte för att gemene man behöver det, men det ser coolt ut), bra byggd, relativt liten och behändig, avancerad autofokus, utbytbara objektiv, extern blixt. Jag känner inte din mor, men om hon inte är väldigt fotointresserad och får en systemkamera kan det bli lätt att den bara ligger och dammar när hon lekt med den ett tag. De är trots allt inte så smidiga att ta med sig.

Tyst! Han ska köpa min.

Nej men du har alldeles rätt, är man inte väldigt intresserad så ska man hålla sig från system. Se bara på mig, jag har tröttnat och vill bli av med min.

Att säga att man kan byta ut optiken är klumpigt uttryckt, man kan sätta på vidvinkel- och telekonvertrar "framför" optiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en väldigt ny kamera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyst! Han ska köpa min. Nej men du har alldeles rätt, är man inte väldigt intresserad så ska man hålla sig från system. Se bara på mig, jag har tröttnat och vill bli av med min. Att säga att man kan byta ut optiken är klumpigt uttryckt, man kan sätta på vidvinkel- och telekonvertrar "framför" optiken.

Alldeles rätt; stod 'utbytbart system' på hemsidan, min feltolkning. Dock en väldigt kul funktion för kompaktkameror!

Är det en väldigt ny kamera?

Jag tror det; såg den första gången på fotomässan häromveckan. Hurså?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor