mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Hej. Jag och en vän gör ett slags operativsystem som projekt, som inte riktigt är klart än. Syftet med den här tråden är att ni ska få felsöka lite, och ja, det finns en del buggar som vi känner till, men hojta bara till när ni märker något ni stör er på. Det som är bra med det här är att efter att vi har redovisat så kan man fortsätta jobba lite med det, och ni användare här kan hjälpa till att fortsätta utveckla med nya program och design osv! Det är rätt basic hittills, men det har varit mycket scriptande bakom. Säg vad ni tycker, och om ni vill bidra med grafiskt material som ni vill ha med så lägg upp det, vi har haft funktion i fokus än så länge. Kvar att göra och lägga in till redovisning: Textediterare Någon slags "webbläsare". Musikspelare Videospelare Bildvisare Här är filen, men tänk på att: Kör i separat flash player (Flash Player 9), alltså inte i webbläsare. Det är förbjudet att skala upp, kör i fönster om du har bättre upplösning än 1024x768. I början står det att man ska trycka "Enter", men en bugg gör att du måste klicka "Ctrl+Enter". http://ww2.beffo.se/upload/pic~/beffo.se-u...gyf-FlashOp.rar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 *leka runt, återkommer* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Ja, ingenting händer när jag trycker på enter. :)Edit. Ja tack läste nu.Vad är inloggningen? o.O Redigerad 9 december, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Ja, ingenting händer när jag trycker på enter. :)Edit. Ja tack läste nu.Vad är inloggningen? o.O Skriv fel tre gånger, och leta runt efter något suspekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Skriv fel tre gånger, och leta runt efter något suspekt. Mao tabba. Hmm kunde inte klicka på det suspekta. Startar nu igen. Vanligt. Får se vad som händer. Edit: Jag är inte bara lite dum jag. Edit: 348 delat i två gånger två är väl ändå inte fyra? Redigerad 9 december, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Jag orkar inte installera flash... Finns det något sätt att öppna det utan flash?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Coolt Fanns ju inte så mycket att göra än, men jag tycker det var bra gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Jag orkar inte installera flash... Finns det något sätt att öppna det utan flash?? Webbläsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Edit. Ja tack läste nu.Vad är inloggningen? o.O Står på lappen Inloggningsnamn: hej Lösenord: 123 Den var bra gjord, kul att ni hade med kalkylator och paint Redigerad 9 december, 2007 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Webbläsare. Kör i separat flash player (Flash Player 9), alltså inte i webbläsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Visserligen kan man köra i webbläsare, men den kommer att skala upp den och visa grejer i kanten som egentligen inte ska visas osv. VickeX: Miniräknaren fungerar för mig, gjorde du på något speciellt vis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Visserligen kan man köra i webbläsare, men den kommer att skala upp den och visa grejer i kanten som egentligen inte ska visas osv. VickeX: Miniräknaren fungerar för mig, gjorde du på något speciellt vis? Fungerar för mig också, men inte %? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Skit grymt Paint rockar ju fett... Man kan ju till och med rita på skrivbordet Mina komplimanger till din kompis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Visserligen kan man köra i webbläsare, men den kommer att skala upp den och visa grejer i kanten som egentligen inte ska visas osv. VickeX: Miniräknaren fungerar för mig, gjorde du på något speciellt vis? Nej. Jag klickade 348, sedan delat, sedan 2, sedan gånger, sedan 2. Det visade sig bli 4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Skit grymt Paint rockar ju fett... Man kan ju till och med rita på skrivbordet Mina komplimanger till din kompis Tyst nu, det där är en äcklig bugg bara! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Bara för att jag har tråkigt och du sa att man kunde bidra med grafiskt material Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 hittade en liten grej, Kalkylator är felstavat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 hittade en liten grej, Kalkylator är felstavat Japp, hittade det nyss! Tack Qouad, passar bra in. Ska börja fila på någon roligare, stilren, bakgrund till boot screen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Japp, hittade det nyss! Tack Qouad, passar bra in. Ska börja fila på någon roligare, stilren, bakgrund till boot screen. Ingen orsak. Säg bara till om du vill ha hjälp med något mer, t.ex. musik-/videospelare osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Nej. Jag klickade 348, sedan delat, sedan 2, sedan gånger, sedan 2. Det visade sig bli 4. Den tänkte inte såhär ? 348/(2*4) Edit: Det blir fan inte rätt heller. Redigerad 9 december, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts