kicken Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Hej GTAsajten! Okej, jag har en laptop sedan länge som hemdator, men jag har aldrig lyckats få riktigt högt ljud på den. Jag använder därför oftast hörlurar när jag lyssnar på musik, kollar på film etc. Jag har alla mätarna fullt till max. men det är ändå inget vidare högt ljud. Frågan är om det går att få högre ljud på något annat sätt eller är det ett dött lopp? Tack på förhand - Kicken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 1. Externt ljudkort. 2. Extern förstärkare. 3. Mjukvaruprogram, som boostar volymen, inte direkt rekommenderat då kvaliten påverkas. Antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Tittar du på film via VLC kan du "boosta" ljudet genom att hålla in Ctrl och trycka på uppåt-pilen. På laptops finns det oftast en "Fn"-knapp som man kan hålla in och trycka på andra knappar för att göra vissa saker, bland annat höja/sänka volymen. Kollat så att den är på max också? Edit: Alternativt en media-hub. Redigerad 9 december, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Hej GTAsajten! Okej, jag har en laptop sedan länge som hemdator, men jag har aldrig lyckats få riktigt högt ljud på den. Jag använder därför oftast hörlurar när jag lyssnar på musik, kollar på film etc. Jag har alla mätarna fullt till max. men det är ändå inget vidare högt ljud. Frågan är om det går att få högre ljud på något annat sätt eller är det ett dött lopp? Tack på förhand - Kicken. Har samma på min skol datorn. Jag använder ett program som heter Voice Changer Diamond med en Plugin som heter Volume eller nåt. Med den på så blir LJUDET HÖGRE, Men kvaliten sänks... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Hej GTAsajten! Okej, jag har en laptop sedan länge som hemdator, men jag har aldrig lyckats få riktigt högt ljud på den. Jag använder därför oftast hörlurar när jag lyssnar på musik, kollar på film etc. Jag har alla mätarna fullt till max. men det är ändå inget vidare högt ljud. Frågan är om det går att få högre ljud på något annat sätt eller är det ett dött lopp? Tack på förhand - Kicken. Högtalare fungerar bra, jag har mitt 5.1system ikopplat via AUX-sladd. Det blir phett ljud! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Tack så mycket. Har letat hela huset efter högtalare och tro det eller ej så hittade jag ett par avdammade högtalare. Även era tips kommer hjälpa mig Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts