Alle090 Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Hejsan pöjkar och fleckor.. Jag har 1 fråga och 1 problem... Min fråga gäller dom nya sätten att ha ett hemnätverk. Alltså genom el nätverket. Min kabel till mitt rumm fuckar upp min dörr och ny funderar jag på att ta mitt internet genom el.. Klick Min fråga är då : - Är det nåt man kan lita på? - Rekommenderar ni det? - Får då grannen också tillgång till vårt nätverk i så fall? (Om han/hon skaffar en sådan) Det ändå negativa är ju priserna... _____________________________________________________________________________________ Och problemet.. Jag har ett nytt spel som heter Enemy Engaged 2. Men det vägrar starta. När jag trycker på ikonen så kommer det upp ett fel meddelande och inget mer händer. Har googlat utan framgång.. Vet nån nåt som kan hjälpa? Tack för hjälpen i förväg! Redigerad 9 december, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Trådtiteln var helt värdelös. Skriv något som beskriver din fråga nästa gång. Elnätverk ska tydligen vara ganska bra. Om du har väldigt gamla ledningar i huset så kan det hända att du får problem, men annars ska det funka utan problem. Det kan dock vara värt att vänta en månad eller två. Planer finns på att göra en gemensam standard för el-nätverk (precis som WLAN) och då kan du helt plötsligt börja blanda olika märken och modeller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Hejsan pöjkar och fleckor.. Jag har 1 fråga och 1 problem... Min fråga gäller dom nya sätten att ha ett hemnätverk. Alltså genom el nätverket. Min kabel till mitt rumm fuckar upp min dörr och ny funderar jag på att ta mitt internet genom el.. Klick Min fråga är då : - Är det nåt man kan lita på? - Rekommenderar ni det? - Får då grannen också tillgång till vårt nätverk i så fall? (Om han/hon skaffar en sådan) Det ändå negativa är ju priserna... teoretiskt sett är det en mycket bra lösning med det fins nackdelar. har läst lite om det i din teknik - Ju längre avstånd mellan de två "dosorna" det är desto långsammare går det. mera kabelväg=dåligare fart. - Det ska gå riktigt söligt om elbaklarna är kopplade igenom säkringarna. allstså måste elkablarna gå direkt till ditt rum utan mellanhandel. En bild Om det är alt 2 borde det gå bra.om grannen sakppar borde det inte vara problem, låg styrka och antaglegen någon slags säkerhet? hoppas du förstår. damn R2D2, jag har ju bid o alt Redigerad 9 december, 2007 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Ok, Men kanske det är värt att tänka på senare. Jag har ingen aning om hur el systemet är, och det går säkert inte lättare för att mitt rum ligger på 2:a våningen och routern på 1:a våningen. Och så tycker jag att det är väldigt dyrt också... Tack för tankarna ________________________________________________________ Nu har jag ett till problem. När jag ska installera Combat Flight Simulator 3 så stoppar installationen på 37% och säger att en fil används som håller på att skrivas. Hur är det möjligt? Har prövat att stänga av alla media och anti virus/spyware program men ändå så stannar det Trådtiteln var helt värdelös. Skriv något som beskriver din fråga nästa gång. Tips då? Allvarligt... Redigerad 9 december, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Tips då? Allvarligt... "Frågor om elnätverk"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Du vinner kobbe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) "Frågor om elnätverk"? OT:Men det var ju inte BARA elnätvärk det handlade om... Redigerad 9 december, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 OT:Men det var ju inte BARA elnätvärk det handlade om... Till största delen var det det? Underrubrik: "...och Enemy Engaged 2". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Till största delen var det det? Underrubrik: "...och Enemy Engaged 2". OT: Ok, då vet jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 (redigerad) Ursäkta min okunskap, men varför inte bara skaffa en WLAN-router? Ditt problem verkar ju vara att kabeln ställer till det för dig. Skaffa trådlöst nätverk(-skort) för bra mycket mindre stålar än el-LAN då? Varför inte? Mycket billigare och definitivt mer beprövat. Kanske säkrare också, vad vet jag. Redigerad 10 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Vad jag har hört om HomePlug (tror jag läste om det på IDG ett tag sen) så är det inte särskilt bra.. Cool grej, men.. Nej, inte än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Hejsan pöjkar och fleckor.. Min fråga gäller dom nya sätten att ha ett hemnätverk. Alltså genom el nätverket. Min kabel till mitt rumm fuckar upp min dörr och ny funderar jag på att ta mitt internet genom el.. Borra hål i väggen, through goes the cable. Problem löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Borra hål i väggen, through goes the cable. Problem löst. Eller dra kabeln igenom ventilationen om det är möjligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Borra hål i väggen, through goes the cable. Problem löst. Eller dra kabeln igenom ventilationen om det är möjligt Haha, Vi försökte borra. Mitt rum låg jämte vår trappa. Och började borra. Senare insåg vi att vi hade borrat i en ventilations trumma Som tur va så punkterade vi den aldrig.. Men föräldrarna är inte så pigga på att borra nu förrens vi hittar en manic som läser av vad som på andra sidan. Men vi har tappat bort vå Jaja, Min dörr ändå så pajad så det går inte rädda den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Barabingbarabom Så enkelt fixar du ett hemnätverk i elkontakterna Stort test: Dagens nätverk hittar du i ditt vanliga eluttag. Tillverkarna lovar svindlande hastigheter. PC för Allas stora test visar att verkligheten inte är lika solig - men ändå fullt tillräcklig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Barabingbarabom Så enkelt fixar du ett hemnätverk i elkontakterna Stort test: Dagens nätverk hittar du i ditt vanliga eluttag. Tillverkarna lovar svindlande hastigheter. PC för Allas stora test visar att verkligheten inte är lika solig - men ändå fullt tillräcklig. Hmm.. 30-70 Mb/s inom nätverket är ju lite dåligt. Mina nuvarande enheter har alla 10/100/1000 Mb/s kort. Har bestämt mig för att vänta på pris sänkning och mer kvalite.. Tack för infon.. BTW: Ingen som vet svar på mina andra frågor/problem?? EDIT: Kan nån admin ändra topic namnet sen också till: Frågor om elnätverk ..och spel problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Jag har detta hemma hos mig och det funkar utmärkt. Körde TP-test först med LAN-kabel till router och sedan körde jag ett till test, då genom el-nätverket. Jag fick exakt samma hastigheter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Om det går med kabel kan du köpa på teknikmagasinet, finns en kabel som är tunn som skosnören Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Jag har detta hemma hos mig och det funkar utmärkt. Körde TP-test först med LAN-kabel till router och sedan körde jag ett till test, då genom el-nätverket. Jag fick exakt samma hastigheter! Jasså? Så det funkar fint för dig. Då blir man lite nyfiken.. Bor du i lägenhet eller hus? Och avståndet som är mellan de 2 enheter du kör mellan? Vill ha lite info Om det går med kabel kan du köpa på teknikmagasinet, finns en kabel som är tunn som skosnören Jo, det skulle vara ett sätt. För nu har min tjocka TP kabel gjort mså att min dörr fuckat upp. Jag kan inte öppna dörren normalt. Utan det är typ lös och hänger på det övre gångjärnet.. Men att den är smal betyder det väl att den är oskyddad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Jasså? Så det funkar fint för dig. Då blir man lite nyfiken.. Bor du i lägenhet eller hus? Och avståndet som är mellan de 2 enheter du kör mellan? Vill ha lite info Jo, det skulle vara ett sätt. För nu har min tjocka TP kabel gjort mså att min dörr fuckat upp. Jag kan inte öppna dörren normalt. Utan det är typ lös och hänger på det övre gångjärnet.. Men att den är smal betyder det väl att den är oskyddad? Den är bred istället, något bredare än en vanlig nätverkskabel, den är inte riktigt lika bred som en strömkabel till en dator. Vet inte om det är något skydd på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts