Valle-Ball Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 När jag formaterade datorn sist körde jag medvetet en såndär fuskis så man bara installerar operativsystemet på nytt och inte tar bort allt på hårddisken. alla mina "lösa" filer på hårddisken blev kvar, men Mina dokument-mappen under min gamla användare är inte tillgänglig. dvs, klickar jag på C:\Documents and Settings\V4113 kommer det bara upp en varningsruta med texten "åtkomst nekad", kan tilläggas att denna användare är lösenordskyddad. finns det nåt program eller trick för att komma åt mappen, eller är alla mina bilder och aånt förlorat för gått? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 När jag formaterade datorn sist körde jag medvetet en såndär fuskis så man bara installerar operativsystemet på nytt och inte tar bort allt på hårddisken. alla mina "lösa" filer på hårddisken blev kvar, men Mina dokument-mappen under min gamla användare är inte tillgänglig. dvs, klickar jag på C:\Documents and Settings\V4113 kommer det bara upp en varningsruta med texten "åtkomst nekad", kan tilläggas att denna användare är lösenordskyddad. finns det nåt program eller trick för att komma åt mappen, eller är alla mina bilder och aånt förlorat för gått? Testa kopiera dem till en annan mapp via kommandotolken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Testa kopiera dem till en annan mapp via kommandotolken. Men hur gör jag det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 http://www.google.se/search?q=dos+commands Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Åtkomst nekad i kommandotolken, gör jag fel: cd C:\documents and settings > copy v4113 > xcopy v4113 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts