Jump to content

Fobier - har du någon eller några?

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 158
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Look lads what I have got!

Ser i första hands inte ut som ett spindelbett, men när den där lilla svulsten gick ur så var

bettet lite mindre. Bilden är från min nacke :confused:

Den lilla rackaren som gjorde det kom undan med det, när jag kände att det brände till i nacken förde

jag handen där, och då märkte jag någonting springa på handen, så jag tittade vad det var, en spindel

en muthafucking spindel. Skakade handen och den föll ned i gräset och jag såg aldrig honom igen.

post-9958-1217039371_thumb.jpg

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om jag har skrivit i denna tråden förut. Hm. Jag verkligen hatar insekter. Finns en del som jag inte bryr mig om (flugor, humlor t.ex.). Men spindlar och liknande är bara äckligt. Sen så är smuts ett big NO också, lika om det är stökigt. Jag gillar verkligen inte om andra människor rör på mina grejer, eller mja. Så länge jag vet att dom är hygieniska av sig så OK, men annars nope. Vidrigt rent ut sagt.

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om jag har skrivit i denna tråden förut. Hm. Jag verkligen hatar insekter. Finns en del som jag inte bryr mig om (flugor, humlor t.ex.). Men spindlar och liknande är bara äckligt. Sen så är smuts ett big NO också, lika om det är stökigt. Jag gillar verkligen inte om andra människor rör på mina grejer, eller mja. Så länge jag vet att dom är hygieniska av sig så OK, men annars nope. Vidrigt rent ut sagt.

:confused:

Tänk om du har en polare som kommer förbi, som precis runkat, kommer till dig, skiter på din toalett, tvättar inte händerna och säger "tuff tandborste" *peta och dra händerna mot borsten* :doh:

var tvungen ;)

jag har en fobi mot personer med mycket tatueringar och serr biffiga ut :confused: de skrämmer mig genom att se biffiga ut. helvete om de är på dåligt humör och slår sönder mig. tänker på det varje gång jag ser en HA liknande typ, och håller därmed avstånd >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en fobi mot personer med mycket tatueringar och serr biffiga ut :naughty: de skrämmer mig genom att se biffiga ut. helvete om de är på dåligt humör och slår sönder mig. tänker på det varje gång jag ser en HA liknande typ, och håller därmed avstånd :)

En av mina bästa vänner till höger - läskigaste festen vi någonsin varit på. Spontan-hängde med en vän på hennes kompis ex fest. Hans kompisar såg ut sådär..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spindlar. Också tycker jag att det är väldigt obehagligt att gå på hala ytor (Berg mest). Om det nyligen regnat och berget är blött så kan det ta miljoner år för mig innan jag vågar "ta mig vidare".

Sen är jag smått klaustrofobisk också. Om folk håller fast mig, eller ligger/sitter på mig, alternativt jag har något annat över mig som gör det svårare att röra sig blir jag antingen väldigt nojig eller får panik och måste "ta mig loss" genast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höjder, tycker att det är sjukt obehagligt med klippor och liknande som är högre än 10 meter, det är dock inget problem att hoppa från trampoliner då jag vet att man landar säkert.

Tycker också att det är hemskt obehagligt att kräkas, det tycker ju säkert alla, men jag har en sjuk fobi för det och blir alltid livrädd när jag känner att jag kommer att kräkas.

Klaustrofobi har jag haft i hela mitt liv, tål inte att sitta inne i trånga utrymmen längre stunder.

Sen har jag också en minimal socialfobi som knappt är märkbar, men den finns där...innerst inne :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är skiträdd för broar. Vågar inte gå eller cykla osv över en bro. När jag åker bil måste jag blunda..(lycka till med körkortet :) )..

Även älgar är jag rädd för. usch..Har haft flera äckliga drömmar om älgar. Mötte två stycken älgar när jag var ute och gick igår. Mitt hjärta slog sjukt snabbt, speciellt när ungen till kon spang över vägen. Hamnade mitt emellan ungen och älgkon. Fick vända om och gån andra hållet. Tog mig 50 min att gå en sträcka som vanligtvis tar 15 min. Gillar inte dessa varelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är jag smått klaustrofobisk också. Om folk håller fast mig, eller ligger/sitter på mig, alternativt jag har något annat över mig som gör det svårare att röra sig blir jag antingen väldigt nojig eller får panik och måste "ta mig loss" genast.

Vad jag såg verkade du stortrivas rätt bra i Stellans bil bland alla svettiga pojkar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor