Jump to content

Fobier - har du någon eller några?

Jacker
 Share

Recommended Posts

P-C, BUP har jag varit på och haft två psykologer att prata med och blivit goda vänner med.

Innan det tog det ca ett år innan jag fick komma till BUP. När det väl gällde var dom bara nyfikna på mitt sätt att lära mig kunna uttrycka mig själv och kunna ställa krav, och kunna stå upp helt enkelt. Och saker som var mer kända sen tidigare med mina svårigheter i skolan.

Ganska långt senare började jag också gå till Barnhab, där de arbetar istället mer med saker man gillar, och saker man kan ha nyttja av.

Men framförallt, de gräver inte i den förflutna hemska tiden...

Patrik, jag vet också det. Alla kan så enkelt säga att "bakterier" inte är bakterier. Men så är det för mig, "bakterier", det är det som är bakterier/döden för mig, och så kommer det alltid att vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 158
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vi kanske inte behöver dra det här längre nu, men jag skrev faktiskt att man tappat ficklampan och utan ljus är det inte så lätt att se något öht.

Nae men man kanske stoppar handen och känner vart bubblorna dras? Aja.

Ontopic: uh kinda: Starkaste fobi'n jag har är nog mot spindlar jag har inget emot att se dom på bild och så men i mit rum så blir jag rädd/arg typ inte himmla rädd då jag låter dom hällst vara. Annars så känner jag mig mäst äcklad för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåväl, det här är GTAsajten, du ska inte ta ordet fobi på jättestort allvar.

Vafalls!? Gtasajten är 110% blodigt allvar på liv och död! Heil Hultler! rant_835417_0.gif

text

Jahadu. Hade jag haft ett hjärta hade jag tyckt synd om dig.

Men det där med "skolfobi", betyder det att du inte går till skolan öht? Hemundervisning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahadu. Hade jag haft ett hjärta hade jag tyckt synd om dig.

Men det där med "skolfobi", betyder det att du inte går till skolan öht? Hemundervisning?

Och jag kan ta väldigt illa upp för något om det bara handlar om en halv sekund eller mindre. Kan få en riktig lust att slå ihjäl någon rätt vad det är ibland.

Ja, glömde skriva att jag hoppade av gymnasiet för ungefär ett år sedan, pågrund av att skola är inte min grej, personer jag hatar och pågrund av bakteriefobi.

Det där är väl ingen bra inställning?

Nej, klart det inte är. Det kommer väl bli bättre, men lite får jag nog leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, klart det inte är. Det kommer väl bli bättre, men lite får jag nog leva med.

Jag menar det att ditt liv kommer bli betydligt bättre om du försöker att få dig själv att må bättre. Jag har ingen aning om vad du känner, att påstå något annat vore lögn, men en positiv inställning hjälper en på traven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 7 months later...

Bumpar den här tråden då jag ganska nyligen insett att jag verkligen inte tål äckliga insekter. Ser jag någon liten flygande sak jag aldrig sett förut får jag panik. Likadant var det för bara ett par minuter sen då jag skulle gå ut på verandan och hämta in mina sängkläder som har fått luftats ur. I princip allting låg där ute och jag tänkte inte på att det kunde vara någonting på dom så jag tog mina fyra kuddar och bar in dom på mitt rum. Eftersom att det är mörkt ute och jag inte riktigt såg vart allt låg så tog jag med mig en ficklampa ut när jag skulle hämta in madrassen och täcket. När jag tänder ficklampan och riktar den mot madrassen och lyfter på täcket ser jag inte mindre än 12-13 tvestjärtar. Tvi vale vad vidrigt. Halvsprang in igen och kollade igenom kuddarna så fort jag kunde och hittade 2 stycken till. Tog en Kalle-Anka-tidning och lyfte ut dom och trampade ihjäl dom. Nä, madrassen och täcket får vara kvar där ute. Var kommer dessa äckliga varelser ifrån och hur blir man av med dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bumpar den här tråden då jag ganska nyligen insett att jag verkligen inte tål äckliga insekter. Ser jag någon liten flygande sak jag aldrig sett förut får jag panik. Likadant var det för bara ett par minuter sen då jag skulle gå ut på verandan och hämta in mina sängkläder som har fått luftats ur. I princip allting låg där ute och jag tänkte inte på att det kunde vara någonting på dom så jag tog mina fyra kuddar och bar in dom på mitt rum. Eftersom att det är mörkt ute och jag inte riktigt såg vart allt låg så tog jag med mig en ficklampa ut när jag skulle hämta in madrassen och täcket. När jag tänder ficklampan och riktar den mot madrassen och lyfter på täcket ser jag inte mindre än 12-13 tvestjärtar. Tvi vale vad vidrigt. Halvsprang in igen och kollade igenom kuddarna så fort jag kunde och hittade 2 stycken till. Tog en Kalle-Anka-tidning och lyfte ut dom och trampade ihjäl dom. Nä, madrassen och täcket får vara kvar där ute. Var kommer dessa äckliga varelser ifrån och hur blir man av med dom?

Typ samma här. I våran brevlåda brukar det ibland ligga tvestjärtar och lurpassa, lyckades se en när jag skulle hämta in post här om dagen, så gick helt enkelt in igen och sket i posten :doh:

Dessutom hatar jag när det flyger in harkrankar och liknande på kvällarna, får typ panik eftersom att man tappar bort de hela tiden och det sista jag vill är att bli flabbergastad när den försiktigt landar på min nacke eller liknande .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor