Marwin Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 P-C, BUP har jag varit på och haft två psykologer att prata med och blivit goda vänner med. Innan det tog det ca ett år innan jag fick komma till BUP. När det väl gällde var dom bara nyfikna på mitt sätt att lära mig kunna uttrycka mig själv och kunna ställa krav, och kunna stå upp helt enkelt. Och saker som var mer kända sen tidigare med mina svårigheter i skolan. Ganska långt senare började jag också gå till Barnhab, där de arbetar istället mer med saker man gillar, och saker man kan ha nyttja av. Men framförallt, de gräver inte i den förflutna hemska tiden... Patrik, jag vet också det. Alla kan så enkelt säga att "bakterier" inte är bakterier. Men så är det för mig, "bakterier", det är det som är bakterier/döden för mig, och så kommer det alltid att vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Hur fan har du tänkt att se dessa "bubblor"? Det står ju sikt på kanske 2 meter. ofta sina bubblor åker så långt eftersom dom kommer från masken presis under sin näsa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Det står ju sikt på kanske 2 meter. ofta sina bubblor åker så långt eftersom dom kommer från masken presis under sin näsa? Vi kanske inte behöver dra det här längre nu, men jag skrev faktiskt att man tappat ficklampan och utan ljus är det inte så lätt att se något öht. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Vi kanske inte behöver dra det här längre nu, men jag skrev faktiskt att man tappat ficklampan och utan ljus är det inte så lätt att se något öht. Nae men man kanske stoppar handen och känner vart bubblorna dras? Aja. Ontopic: uh kinda: Starkaste fobi'n jag har är nog mot spindlar jag har inget emot att se dom på bild och så men i mit rum så blir jag rädd/arg typ inte himmla rädd då jag låter dom hällst vara. Annars så känner jag mig mäst äcklad för dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Nae men man kanske stoppar handen och känner vart bubblorna dras? Aja. Bwahah. Alternativt att man sätter ihop sina handflator och ber Neptunus ge med sig en hjälpande treudd då, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Bwahah. Alternativt att man sätter ihop sina handflator och ber Neptunus ge med sig en hjälpande treudd då, typ. Vadå, borde det inte fungera, teoretiskt sätt? Som en sista utväg, liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Vadå, borde det inte fungera, teoretiskt sätt? Som en sista utväg, liksom. Om det är en av dom sista utvägarna så är jag tveksam till att man har sinnesnärvaro till att lyckas med det, men... sure. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Om det är en av dom sista utvägarna så är jag tveksam till att man har sinnesnärvaro till att lyckas med det, men... sure. Alltså. Du har ju syre så det räcker i tuben. Men sista utvägen att orientera dig, när lampan är sönder och det är beckskumt. Jag hade testat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 (redigerad) På tal om hydrofobi så har en vän ganska jobbig sådan. Han djupdök i Grekland och tappade bort sin grupp, sin syrgasmask och lampa. Helt ensam i becksvart vatten utan syre eller orientation kan göra vem som helst rädd för vatten. Redigerad 12 december, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Nåväl, det här är GTAsajten, du ska inte ta ordet fobi på jättestort allvar. Vafalls!? Gtasajten är 110% blodigt allvar på liv och död! Heil Hultler! text Jahadu. Hade jag haft ett hjärta hade jag tyckt synd om dig. Men det där med "skolfobi", betyder det att du inte går till skolan öht? Hemundervisning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 "bakterier", det är det som är bakterier/döden för mig, och så kommer det alltid att vara. Det där är väl ingen bra inställning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marwin Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Jahadu. Hade jag haft ett hjärta hade jag tyckt synd om dig. Men det där med "skolfobi", betyder det att du inte går till skolan öht? Hemundervisning? Och jag kan ta väldigt illa upp för något om det bara handlar om en halv sekund eller mindre. Kan få en riktig lust att slå ihjäl någon rätt vad det är ibland. Ja, glömde skriva att jag hoppade av gymnasiet för ungefär ett år sedan, pågrund av att skola är inte min grej, personer jag hatar och pågrund av bakteriefobi. Det där är väl ingen bra inställning? Nej, klart det inte är. Det kommer väl bli bättre, men lite får jag nog leva med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Remoob Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 (redigerad) Fobi (av grek. φόβος, fobos, "fruktan"), en irrationell, ihållande rädsla för särskilda situationer, objekt, aktiviteter, eller personer. Skalbaggar , spindlar, sånna där med långa ben eller tarantula Redigerad 12 december, 2007 av Remoob Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Nej, klart det inte är. Det kommer väl bli bättre, men lite får jag nog leva med. Jag menar det att ditt liv kommer bli betydligt bättre om du försöker att få dig själv att må bättre. Jag har ingen aning om vad du känner, att påstå något annat vore lögn, men en positiv inställning hjälper en på traven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Bumpar den här tråden då jag ganska nyligen insett att jag verkligen inte tål äckliga insekter. Ser jag någon liten flygande sak jag aldrig sett förut får jag panik. Likadant var det för bara ett par minuter sen då jag skulle gå ut på verandan och hämta in mina sängkläder som har fått luftats ur. I princip allting låg där ute och jag tänkte inte på att det kunde vara någonting på dom så jag tog mina fyra kuddar och bar in dom på mitt rum. Eftersom att det är mörkt ute och jag inte riktigt såg vart allt låg så tog jag med mig en ficklampa ut när jag skulle hämta in madrassen och täcket. När jag tänder ficklampan och riktar den mot madrassen och lyfter på täcket ser jag inte mindre än 12-13 tvestjärtar. Tvi vale vad vidrigt. Halvsprang in igen och kollade igenom kuddarna så fort jag kunde och hittade 2 stycken till. Tog en Kalle-Anka-tidning och lyfte ut dom och trampade ihjäl dom. Nä, madrassen och täcket får vara kvar där ute. Var kommer dessa äckliga varelser ifrån och hur blir man av med dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Bumpar den här tråden då jag ganska nyligen insett att jag verkligen inte tål äckliga insekter. Ser jag någon liten flygande sak jag aldrig sett förut får jag panik. Likadant var det för bara ett par minuter sen då jag skulle gå ut på verandan och hämta in mina sängkläder som har fått luftats ur. I princip allting låg där ute och jag tänkte inte på att det kunde vara någonting på dom så jag tog mina fyra kuddar och bar in dom på mitt rum. Eftersom att det är mörkt ute och jag inte riktigt såg vart allt låg så tog jag med mig en ficklampa ut när jag skulle hämta in madrassen och täcket. När jag tänder ficklampan och riktar den mot madrassen och lyfter på täcket ser jag inte mindre än 12-13 tvestjärtar. Tvi vale vad vidrigt. Halvsprang in igen och kollade igenom kuddarna så fort jag kunde och hittade 2 stycken till. Tog en Kalle-Anka-tidning och lyfte ut dom och trampade ihjäl dom. Nä, madrassen och täcket får vara kvar där ute. Var kommer dessa äckliga varelser ifrån och hur blir man av med dom? Typ samma här. I våran brevlåda brukar det ibland ligga tvestjärtar och lurpassa, lyckades se en när jag skulle hämta in post här om dagen, så gick helt enkelt in igen och sket i posten Dessutom hatar jag när det flyger in harkrankar och liknande på kvällarna, får typ panik eftersom att man tappar bort de hela tiden och det sista jag vill är att bli flabbergastad när den försiktigt landar på min nacke eller liknande . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Jag är rädd för stellhell. Nej men seriöst ogillar spindlar ganska mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 (redigerad) Jag lider at sitofobi/cibofobi (jävla internet) och entomofobi, skaldjur och getinger är verkligen inte min grej. Redigerad 25 juli, 2008 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Clowner. Clowner och mimare. Uschofyoblä. Det är inte så att jag blir livrädd och får panik varje gång jag ser en clown, men jag tycker de helt klart är sjukt obehagliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Stora insekter som t.ex trollsländor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts