Jacker Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Man kan vara rädd för spindlar eller ha diagnoserad spindelskräck som yours truly. Jag vägrar ha öppet fönster i mitt rum då jag vet att spindlar kommer in. Jag brukar vända upp och ner på saker i mitt rum (gärna i hörn och så, flytta bokhyllor etc.) men samtidigt inse att om jag hittar en kommer jag flippa men om jag inte gör det så är det lugnt fast då kanske den bygger bo och föder en hel koloni med äckliga spindelbarn som kryper runt i rummet. Jag får fan kallsvett av att skriva detta. Om jag ser en spindel (utomhus eller whatever) så brukar jag först manligt panikdöda den för att sen få konstiga spasmer och ryck, det känns som det kryper spindlar över hela kroppen. En gång vaknade jag av att en spindel kröp över kudden. Jag grät och skrek och välte sängen för att sen inte sova i mitt rum på tre dagar. Aghagh, väldigt obehagligt bara att skriva ner sånt här. Jag förstår dig faktiskt. Jag kan få obehagskänslor av att se undervattensbilder tagna i djupt vatten, dammar, osv. T.ex denna... *Wruvrääl* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Jag förstår dig faktiskt. Jag kan få obehagskänslor av att se undervattensbilder tagna i djupt vatten, dammar, osv. T.ex denna... *Wruvrääl* Åh, vad vidrigt. .. Nu känns det som den där "argumentera muntligt i den här tråden" då alla blir vänner och alla blir glada av att berätta vad alla är rädda för. (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Damn, låter väldigt jobbigt. Hur är det på sommaren då? Då går det ju nästan inte att undvika spindlar. Jag går aldrig i långt gräs och håller mig gärna borta från landställen och andra ställen där man gärna träffar på spindlar. Hemma så förseglar jag fönster så inget kommer in i mitt rum. Jacker: Gör du narr av mig eller har du verkligen en sån fobi? Redigerad 9 december, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Jag förstår dig faktiskt. Jag kan få obehagskänslor av att se undervattensbilder tagna i djupt vatten, dammar, osv. T.ex denna... *Wruvrääl* Ursäkta, men det där såg ut som en helt vanlig bild tagen från en eka ute på en sjö. Ser vi två helt skilda bilder? P-C: Aw, tuff shit. :/ Redigerad 9 december, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Ursäkta, men det där såg ut som en helt vanlig bild tagen från en eka ute på en sjö. Men i mörkt, grumligt vatten där det inte finns tillstymmelse till botten. När jag ser den bilden så får jag ett tryck i bröstkorgen, liksom som när man kommer upp från vatten efter ha varit under ett tag. Usch. uschuschusch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Men i mörkt, grumligt vatten där det inte finns tillstymmelse till botten. När jag ser den bilden så får jag ett tryck i bröstkorgen, liksom som när man kommer upp från vatten efter ha varit under ett tag. Usch. uschuschusch. Så du klarar inte att se en spegelblank sjö en sommarkväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Jag går aldrig i långt gräs och håller mig gärna borta från landställen och andra ställen där man gärna träffar på spindlar. Hemma så förseglar jag fönster så inget kommer in i mitt rum. Jacker: Gör du narr av mig eller har du verkligen en sån fobi? Nej, nej, nej! Läs min första post, jag är rädd för vatten! Studera bilden så ser du/ni att det stupar rätt ned. Det som ger mig olustkänslor är tanken på att typ ramla i där... RavenE: Mörkt, djupt, grumligt vatten där man icke ser botten är min (och Mordos) fobi. Att sitta i en båt går bra för min del, men tanken på att hamna där i... Nä, tack. Redigerad 9 december, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Nej, nej, nej! Läs min första post, jag är rädd för vatten! Studera bilden så ser du/ni att det stupar rätt ned. Det som ger mig olustkänslor är tanken på att typ rama i där... Om du ogillar den där bilden så mycket tycker jag verkligen synd om dig, vatten är ju hur mysigt och vackert som helst. Som RavenE sa "Så du klarar inte att se en spegelblank sjö en sommarkväll?". Jag menar, vad är väl finare en när solnedgången speglas i stilla vatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Om du ogillar den där bilden så mycket tycker jag verkligen synd om dig, vatten är ju hur mysigt och vackert som helst. Som RavenE sa "Så du klarar inte att se en spegelblank sjö en sommarkväll?". Jag menar, vad är väl finare en när solnedgången speglas i stilla vatten? Glömde nämna det (la dock till det nu), men att bara titta på vattnet eller att sitta i en båt på sådant vatten går väldigt bra för min del iallafall. Det är tanken på att vara i vattnet som skrämmer mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Ironiskt. Mitt sätt för lugna ner mig är att tänka jag är i vatten, så skönt Nog jobbigt det här med fobier alltså.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Glömde nämna det (la dock till det nu), men att bara titta på vattnet eller att sitta i en båt på sådant vatten går väldigt bra för min del iallafall. Det är tanken på att vara i vattnet som skrämmer mig. Borde du inte få sådana tankar av att sitta där i din halvruttna lilla eka då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Borde du inte få sådana tankar av att sitta där i din halvruttna lilla eka då? Jo, där skulle jag defentivt få det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 (redigerad) Nej, nej, nej! Läs min första post, jag är rädd för vatten! Studera bilden så ser du/ni att det stupar rätt ned. Det som ger mig olustkänslor är tanken på att typ ramla i där... RavenE: Mörkt, djupt, grumligt vatten där man icke ser botten är min (och Mordos) fobi. Att sitta i en båt går bra för min del, men tanken på att hamna där i... Nä, tack. Brukar också skrämma mig ganska mycket när jag är ute med en båt en varm sommardag, och fiskar lite med kastspö. Om jag kan råkar få för mig att jag skall kolla ner i vattnet brukar jag få hjärtat i halsgropen och kallsvettas, och då vill jag helst i land. Och en till sak som skrämmer mig ganska mycket är om jag sitter ensam i rummet och tänker på andar och spöken, brukar jag få panik och måste ut ur rummet och så fort som möjligt till någon person. Och spindlar brukar också skrämma mig, men dem ser jag inte som något större besvär. Att vara ensam i mörkret brukar också göra mig rädd Redigerad 10 december, 2007 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 (redigerad) Jacker&Mordos: Ni borde ta dykcert och göra ett nattdyk. 18 meter under vattnet i totalmörker. Horisontal sikt på kanske 2 meter. Tänk och tappa bort sin grupp där när lampan går sönder (vilket håll är upp liksom???) Redigerad 10 december, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Jacker&Mordos: Ni borde ta dykcert och göra ett nattdyk. 18 meter under vattnet i totalmörker. Horisontal sikt på kanske 2 meter. Tänk och tappa bort sin grupp där när lampan går sönder (vilket håll är upp liksom???) Det där fick mig att rysa till lite också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Jacker&Mordos: Ni borde ta dykcert och göra ett nattdyk. 18 meter under vattnet i totalmörker. Horisontal sikt på kanske 2 meter. Tänk och tappa bort sin grupp där när lampan går sönder (vilket håll är upp liksom???) Eugh. Elaking. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Jag förstår dig faktiskt. Jag kan få obehagskänslor av att se undervattensbilder tagna i djupt vatten, dammar, osv. T.ex denna... *Wruvrääl* Jag tror den här bilden fan kan skrämma dig till döds: Klicka för större Eller den här: Och jag kan hålla med dig, aldrig i hela mitt liv att jag skulle simma, och inte ens åka med båt över hålet i de första bilderna. Fyfan. Samma sak, jag skulle aldrig i hela mitt liv hoppa i vattnet och bada vid Marianergraven. Tycker det är vidrigt när vi är ute och åker båt/vattenskidor/ring whatever i vänern och man ramlar i. Man vet att det kanske är 40-50 till botten. Det skrämmer mig. Vill bara upp i båten så fort som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Jag tror den här bilden fan kan skrämma dig till döds: Klicka för större Eller den här: Och jag kan hålla med dig, aldrig i hela mitt liv att jag skulle simma, och inte ens åka med båt över hålet i de första bilderna. Fyfan. Samma sak, jag skulle aldrig i hela mitt liv hoppa i vattnet och bada vid Marianergraven. Tycker det är vidrigt när vi är ute och åker båt/vattenskidor/ring whatever i vänern och man ramlar i. Man vet att det kanske är 40-50 till botten. Det skrämmer mig. Vill bara upp i båten så fort som möjligt. Hur kan det bli sådär? Stället på första bilderna ser riktigt läskigt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 (redigerad) http://ambergriscaye.com/pages/town/greatbluehole.html Qouad, läs där.. Orkar inte läsa själv. The hole is the opening to what was a dry cave system during the Ice Age. When the ice melted and the sea level rose, the caves were flooded, creating what is now a magnet for intrepid divers. Today the Blue Hole is famed for its sponges, barracuda, corals, angelfish—and a school of sharks often seen patrolling the hole’s edge. Redigerad 10 december, 2007 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Redovisningar har jag fobi för, sedan kommer jag inte på något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts