Misterwhoopee Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Fasen vad många som inte tål spindlar och sånnt? Just spindlar har jag inga problem med, i alla fall inte i Sverige, för här finns bara en spindel som är giftig och den är inte så vanlig. Kan ta spindlar i handen utan problem. Det är ju nyttodjur för fasen. Myror och getingar gillas dock inte, men det är nog mest för att jag vet att de kan bitas eller stickas, tror inte det har något fobi-drag dock. Det är väl mer allmänt att man undviker det som kan skada än. Det enda jag kommer på på rak är arm är en klassiker. Ljudet av en krita som gnisslar mot griffeltavla, samt någon som håller på och gnider en gaffel på en tallrik, tål det inte, hela ansiktet blir en grimas så fort nån gör det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Fasen vad många som inte tål spindlar och sånnt? Just spindlar har jag inga problem med, i alla fall inte i Sverige, för här finns bara en spindel som är giftig och den är inte så vanlig. Kan ta spindlar i handen utan problem. Det är ju nyttodjur för fasen. Myror och getingar gillas dock inte, men det är nog mest för att jag vet att de kan bitas eller stickas, tror inte det har något fobi-drag dock. Det är väl mer allmänt att man undviker det som kan skada än. Det enda jag kommer på på rak är arm är en klassiker. Ljudet av en krita som gnisslar mot griffeltavla, samt någon som håller på och gnider en gaffel på en tallrik, tål det inte, hela ansiktet blir en grimas så fort nån gör det! Alla spindlar är giftiga Dock så är det typ ingen som är farlig för människan... Aa, nyttodjur är de men... fy satan i helvete så jävla äckliga dom är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Alla spindlar är giftiga Dock så är det typ ingen som är farlig för människan... Aa, nyttodjur är de men... fy satan i helvete så jävla äckliga dom är Jo, det förståss. Finns en spindel i Sverige vad jag vet som är lite giftig för människor, och det är korsspindeln. Bli biten. Blev biten av en snok för x antal år sen, och det gjorde ont. Nu är jag skiträdd för att bli biten, av en människa eller orm/haj/fisk/kanariefågel spelar ingen roll. BIT MIG INTE Haha, hur gick det till? Snokar brukar ju vara skrajja som sjutton så fort man kommer nära dem? Eller blev du biten av en som simmade i vattnet kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Haha, hur gick det till? Snokar brukar ju vara skrajja som sjutton så fort man kommer nära dem? Eller blev du biten av en som simmade i vattnet kanske? Jag skulle klappa den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Alla har det instinktivt. Därför folk inte kan hålla andan lika länge under vatten som dom kan på land. Går såklart att tränas bort, men det finns där. T: Det skulle väl vara torgskräck isf. Grymt nervig när det gäller mycket folk. Kan vara coollugn fram tills sista sekunden, men när man väl ska öppna munnen blir allt fel, jag står och skakar, fumlar. Försöker, som den person jag är alltid att skämta bort det så att folk inte ska se att man är vettskrämd, men tror ingen har gått på den lätta än i mitt liv iaf. Har också en jävligt sär höjdskräck. Kan utan vidare springa runt på tak 10-20 meter upp i luften, kan också klättra på stegar, träd, you name it. Har dock jävligt svårt för hopptorn på badhus. Har hoppat från tian en gång, och det tog mig iaf en halvtimme att våga. Åtskilliga personer han hoppa både två och tre gånger innan jag hoppade. Sist men inte minst har jag svårt att knyta nya kontakter, såvida personen i sig tar första steget och är väldigt framåt. Själv är jag lite av en kameleont. Om jag går på en fest där jag känner en person kommer jag följa den person under kvällens gång (såvida jag inte blir stupfull.. Då kan allt hända). Om någon dock kommer fram och pratar kan jag lätt ta följe på denne person och således suga upp hans eller hennes självinsikt och "bli" den personen stellanifierad. Bra exempel på detta var nu under DH. Fnatte som jag aldrig träffat innan kommer till mig, frågar om jag ska med på "raid". Självklart ställer jag upp, suger åt mig hans energi, och vi båda blir pratglada och snackar om allt möjligt, jag kan gå fram till folk jag inte känner och fråga saker osv. Så fort han stack dock försvann det direkt, och när en tjej sa att hon tyckte min tröja var ball så blev det bara ett "ööh.. tack.. " istället för att jag kunde stannat och snackat med pinglan (Ska framgå att hon var en jävla tiopoängare ffs). Okej, DET var en överraskning måste jag säga. --- Jag lider av lindrig klaustrofobi. T.ex. en hiss har jag inga större problem med så länge det är under fem personer i den (annars tar jag trappan) men att krypa genom någon liten tunnel eller liknande är ett stort no-no, jag skulle aldrig gå in i en pyramid t.ex. Ett annat exempel är att sitta i baksätet i en liten bil med två dörrar, då känner jag mig instängd och det är grymt obehagligt. Jag har till och med en teori om hur fobin kom till. I mellanstadiet brukade vi nämligen ibland roa oss med att stänga in varandra i en till 70% fylld gruscontainer (som man har när man sandar på vintern). Två killar lade sig i containern och sedan satte ca 6 killar sig på locket och sedan låg man där tills rasten var slut eller tills att de utanför kände att nu har man legat där tillräckligt länge, det kunde ta 15 minuter ibland och eftersom det var mörkt, obekvämt och trångt hände det att man greps av små panikkänslor. Det bör dock påpekas att det var helt frivilligt och ingen tvingades att ligga i containern - men hey, man ville ju inte vara en pussy. -- Mycket manligt att vara insekträdd btw. Verkligen. Redigerad 9 december, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Spindlar. Usch! Massa smala ben som rör på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Ni inser man är så mycket större än spindlar va? Jag vet faktiskt blir av med spindel fobi! Läs vidare! I min syrras garderob finns en liten öppning så det kommer in luft, men det är inte bara luft som kommer igenom... Kommer kryp, insekter och spindlar igenom! Kan höra hur det tappas och går, små snabba rörelser omkring i rummet. En gång, kom den spindel så stor som en hand! Riktig husspindel! Den var stor, ful, läskig. Och dessutom farlig, kunde lätt käka upp alla som är rädda för spindlar! Min syrra skrek och ropade på våran hund som genast hoppade på den. Hunden fick en utmaning, dom hoppade på varandra! Kämpade för sina liv, men hunden fick övertaget och käkade upp den... När hunden käkade upp spindeln så knaprade den sönder spindeln, fast vi tror den lever vidare. Muterar bara i hundens mage, redo för att döda allting som går på två ben. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Ja, men det var så jag blev sövd. Med lustgas och andningsmask. Jag behövde i vilket fall som helst ta en nål. Kommer inte riktigt ihåg vad, ska fråga min mor. Det var morfin för att lugna ner dig och göra dig mottagbar för sömngasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Jag är höjdrädd, fast jag har aldrig erkänt det förut och jag tänker aldrig mer göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Klaustrofobi, Spindelfobi + Höjdrädd Små spindlar är inga problem men sånna här är jag dödsrädd för! Dvs, stora spindlar Redigerad 9 december, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Humlor, getingar, flugor.. eller.. ..alla flygande saker som har vingar och surrar är jag skiträdd för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Humlor, getingar, flugor.. eller.. ..alla flygande saker som har vingar och surrar är jag skiträdd för. Flygplan också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) När vi bakade pepparkakor och knäck och massa annat igår så hade hon vi var hos en jättestor spindel hemma hos sig En annan vän tog den i handen och skrämde oss, jag låste in mig på toaletten i 20 minuter för att komma undan. Redigerad 9 december, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 När vi bakade pepparkakor och knäck och massa annat igår så hade hon vi var hos en jättestor spindel hemma hos sig En annan vän tog den i handen och skrämde oss, jag låste in mig på toaletten i 20 minuter för att komma undan. Okej sånt där är inte naturligt att ha hemma hos sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 När vi bakade pepparkakor och knäck och massa annat igår så hade hon vi var hos en jättestor spindel hemma hos sig En annan vän tog den i handen och skrämde oss, jag låste in mig på toaletten i 20 minuter för att komma undan. Fy fan, var bor du, tropikerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Jag är väl den största haren av dem alla. Scenskräck, vattenfobi, insektsfobi, mörkrädd (värre förr, men inte SÅ mycket. får bara en massa konstiga bilder i mörkret som är relativt skrämmande), höjdrädsla, torgskräck, rädslan att bryta ett ben eller liknande, rädsla för att äta hela jordgubbar (den, ni.) pga. maskar, m.m. Uppdaterar när jag kommer på fler specifika. De där är på rakarm. Jag har oerhört många fobier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Jag är fobilös. Visst, jag tycker saker är äckliga, men det är ingen fobi för det liksom. Klart att det är läskigt med gigantiska spindlar, men, ja, det är ingen fixering. Klart det är läskigt med stup, men, ja, det är ingen fixering. FFF F F ASt stup är nära till fobi. Men nej, det är ingen fobi liksom. Klart är det läskigt, men, ja, det är ingen fixering. Visst, jag tycker det är äckligt, men...d.et. ägreg INGEN fobi för det liksomtg..h... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Jag är orädd och dum i huvet, så jag är inte rädd för något. Fast jag litar inte på hundar, folk har inte koll på sina hundar för det mesta... Liten ynklig hund bet mina jeans på vintern! Kommer någon kärring "kom hunden, neeej så ska du inte göra!" Pucko! Ha koppel på dom eller något om man inte kan lära dom något, usch. Ser inte på skräckfilmer heller. Gillar annars att spela spel som har läskiga stunder i sig, burr! Gå sakta runt hörnet, hör något monster vråla! ROAAR! Hoppar man fram med sitt vapen, die! Jag är också ganska orädd. Kan inte komma på någon fobi just nu i allafall. Som du sa är dock vissa hundar otrevliga och man är rädd att bli biten. Blev jagad av en hund med min moped förra året då jag körde på ett skoterspår. Samma sak hände några polare då de var ute med skotern, en av dem lutade sig utåt och sparkade hunden i skallen. Detvar på sätt och vis synd att jag inte körde ihjäl hunden, samt att moppen inte gick sönder. Ägaren hade då fått sin läxa plus en anmälan. Cash för mig. Det är sant att hundar skall ha koppel. Allt för många ägare tror de har kontroll över hundarna även om de inte har det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Fy fan, var bor du, tropikerna? Kalmar Den är läskigt stor jag vet, och att den lever på vintern också. Och att Henrik vågade ta den i sina händer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Spindlar. Jag börjar hyperventilera och det svartnar för ögonen när någon kastar dem mot mig. Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts