Jump to content

Fobier - har du någon eller några?

Jacker
 Share

Recommended Posts

T: Det skulle väl vara torgskräck isf. Grymt nervig när det gäller mycket folk. Kan vara coollugn fram tills sista sekunden, men när man väl ska öppna munnen blir allt fel, jag står och skakar, fumlar. Försöker, som den person jag är alltid att skämta bort det så att folk inte ska se att man är vettskrämd, men tror ingen har gått på den lätta än i mitt liv iaf.

Sist men inte minst har jag svårt att knyta nya kontakter, såvida personen i sig tar första steget och är väldigt framåt. Själv är jag lite av en kameleont. Om jag går på en fest där jag känner en person kommer jag följa den person under kvällens gång (såvida jag inte blir stupfull.. Då kan allt hända). Om någon dock kommer fram och pratar kan jag lätt ta följe på denne person och således suga upp hans eller hennes självinsikt och "bli" den personen stellanifierad.

Bra exempel på detta var nu under DH. Fnatte som jag aldrig träffat innan kommer till mig, frågar om jag ska med på "raid". Självklart ställer jag upp, suger åt mig hans energi, och vi båda blir pratglada och snackar om allt möjligt, jag kan gå fram till folk jag inte känner och fråga saker osv. Så fort han stack dock försvann det direkt, och när en tjej sa att hon tyckte min tröja var ball så blev det bara ett "ööh.. tack..:whistling: " istället för att jag kunde stannat och snackat med pinglan (Ska framgå att hon var en jävla tiopoängare ffs).

Sjukt lika är vi. Ur aspekten i fråga iaf.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 158
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Insekter! Insekter! Insekter! Usch! Spelar ingen roll vilken insekt det är, alla är lika förbannat äckliga. Värt att nämna (som är säkert grunden för denna tråd också, inte sant? :> ), att Jacker försökte få mig att titta på filmer där det pluppar ur larver från ögat eller ryggen. :lol:

En annan fobi jag har är höga höjder.

Insekter, kryp... speciellt flygande sådana. HRHURUHHRUV!

Ja usch...

Gillar verkligen inte insekter, speciellt spindlar och kackerlackor (kakerlackor kan flyyyga :lol: )

Hoho, en precis likadan tråd gjorde jag för ungefär ett år sedan :whistling: .

Jag har grym fobi för alla sorters insekter, speciellt tusenfotingar och spindlar (!). Jag får en grymt äcklig känsla genom hela kroppen när jag ser en spindel röra på alla sina ben snabbt, likadant med tusenfotingar. Det har hänt att jag av någon anledning har lyft på en sten, och under den har det legat ett par fem centimeter långa tusenfotingar som blivit jätterädda och satt alla ben i rullning, då blir jag lika rädd och lägger benen på ryggen. Jag kan bete mig som en riktig fjolla när sånt händer, det är helt sjukt!

Spindlar och andra småkryp gillas ej.

Word my brothers.

Det är den enda fobi jag har faktiskt. Har inte svårt att trampa och döda dom, men väl att ta upp dom eller kolla på dom nära, det är disgusting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu kan jag faktiskt inte komma på något, förutom att jag är sjukt rädd för att bryta benet. Men jag skulle inte kalla det för en fobi direkt..

Var jätterädd för ormar förr, och visst, jag är väl knappast ett fan av dem, men nu för tiden kan jag i alla fall kolla på ormprogram på tv utan att behöva dra upp fötterna från golvet. :whistling:

Var också jätterädd för djupt, mörkt vatten. Lite av det sitter väl kvar än, skulle jag ramla av däcket på en färja och ner i vattnet så skulle jag förmodligen dö av skräck snarare än drunkning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog mer eller mindre en fobi mot smuts och fett. Men jag hävdar bestämt att anledningen till att jag inte har haft en enda sjukdag (timme, minut, sekund - whatevvahh liksom) på 4 år är tack vare min fobi, även att jag aldrig varit magsjuk i hela mitt liv.

Sedan så kan jag använda en iPod utan att grisa ned den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är orädd och dum i huvet, så jag är inte rädd för något.

Fast jag litar inte på hundar, folk har inte koll på sina hundar för det mesta...

Liten ynklig hund bet mina jeans på vintern! Kommer någon kärring "kom hunden, neeej så ska du inte göra!"

Pucko! Ha koppel på dom eller något om man inte kan lära dom något, usch.

Ser inte på skräckfilmer heller. Gillar annars att spela spel som har läskiga stunder i sig, burr!

Gå sakta runt hörnet, hör något monster vråla! ROAAR!

Hoppar man fram med sitt vapen, die! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Getingar (blev stucken när jag var väldigt liten och hela handen svullnade upp som en jävla tennisboll), höjder och kanske lite torgskräck också.

Ohh, kom på att jag har en fobi för getingar jag också. När jag var mindre lyckades jag trampa i ett jordgetingbo, resulterade i att jag blev stucken över 20 gånger och behövde åka till sjukhuset. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor