dibel Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Vinst, blött o helt ok drag i andra. Knulla lik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 (redigerad) Ska villa rubba de fyra stora? Nej, jag tror inte det. Bajen är grymt starka hemma och förlorar inte ikväll. Roliga resor i kvalet till elitserien förresten, Örebro och Sirius i samma grupp som Kalix och Haparanda, där matcherna spelas med en dags mellanrum. Redigerad 29 februari, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2008 Det var som fan... Kalix kryssade mot HT. Heja Kalix! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 VSK - AIDSBYN ikväll! går på svt 24 men det är klart man är på plats! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 3 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 VSK - HÖRNBYN 1-0 i matcher! vi är vsk vi är vsk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 5 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2008 (redigerad) EDSBYN - VSK 2-0 i matcher och det luktar final! Grymt bra spel av vsk. Så fint försvarspel och det finns spelare det fullkommligt blixtrar om (Andebro, Östling mfl.). Fan va bra! Sandviken - Hammarby imorgon och det känns som att det kan gå vilken håll som helst, Favoriterna Sandviken kan gott och väl tappa detta till Bajen som kan komma igen. för övrigt så var mina fina flaggor med på tv i söndags, måste firas med en bild Redigerad 5 mars, 2008 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Haha, så typiskt Edsbyn. Helt sjukt, grymt spännande match. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Uh, fy faaaaaaan vilket snack och skrytande det kommer bli av alla edsbysupportrar (läs: hela skolan) imorgon då det är skola... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Uh, fy faaaaaaan vilket snack och skrytande det kommer bli av alla edsbysupportrar (läs: hela skolan) imorgon då det är skola... Låt dom hålla på, lär ju bli annat snack efter lördag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 11 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 Mord! Jaha då föll tillslut VSK mot Edsbyn aka Aidsbyn eller som dem mer kallas i folkmun Bandy mördare. Nu undrar kanske ni som inte är insatta i det hela varför dem kallas för det. Jo så här är det, dem flesta av er vet nog hur bandy spelas och att man åker skridskor och försöker göra mål eller hur? Ja om man inte är Edsbyn då för då går hela matchen ut på att åka ut mot kanterna för att utnyttja det dåligt uttänkta hörn systemet. För er ej insatta är det i grund och botten för lätt att göra mål på hörnor och alla lag utom Aidsbyn har heder nog att inte utnyttja detta felaktiga system bortom allt vad som kan anses normalt. Det är inte normalt att göra 9/10 mål på hörnor som Aidsbyn. Därför förstör Edsbyn den sport som kallas bandy och borde därför itne efter den här säsongen få ha ett lag i bandy, dem kan däremot få starta sin egen "sport" kallad hörna där dem kan stå och slå sina hörnor och tycka att dem är jättebra. Hur skulle det se ut om man i fotboll inte fick utvisning för att slänga sig i straffområdet och filma? Tänk dig ett lag som bara satsar på att springa in och kasta sig till marken för att få straff. Skulle det spelet vara fotboll? Nej det skulle de inte och om du lyckas förstå idiotin bakom det sättet att spela så är du smartare än aidsbyn och även en bättre människa en dem. Nej fy faaaan för aidsbyn era jävla bandymördare lär er spela bandy för fan era jävla idioter så kanske ni få vara med igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 11 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 (redigerad) Mord! Haha, vafan? Så jävla löjligt att klaga på något som alltid funnits i sporten, VSK gjorde inte ett skit i andra och var inte värda att vinna. I Edsbyns spelidé ingår att söka hörnor, vilket dom gör jävligt bra (skapar man många hörnor blir det givetvis många hörnmål). Hade Västerås gått vidare hade det varit riktigt orättvist, de borde ha försökt spela bandy istället för att bara vänta in slutsignalen. EDIT: Och vem skulle inte kalla sådan bandytaktik underhållande? Det här var en av de mest underhållande matcher jag någonsin sett, trots att Edsbyn alltså "mördar" bandyn... Redigerad 11 mars, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 11 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2008 (redigerad) Haha, vafan? Så jävla löjligt att klaga på något som alltid funnits i sporten, VSK gjorde inte ett skit i andra och var inte värda att vinna. I Edsbyns spelidé ingår att söka hörnor, vilket dom gör jävligt bra (skapar man många hörnor blir det givetvis många hörnmål). Hade Västerås gått vidare hade det varit riktigt orättvist, de borde ha försökt spela bandy istället för att bara vänta in slutsignalen. EDIT: Och vem skulle inte kalla sådan bandytaktik underhållande? Det här var en av de mest underhållande matcher jag någonsin sett, trots att Edsbyn alltså "mördar" bandyn... Eftersom att de vände matchen och vann så tyckte du den var spännande. Det är ju knappast första gången de bara spelar på hörnor denna säsongen. Edsbyn försökte spela på hörnor första halvlek och VSK gjorde ett fenomenalt bra jobb i första halvlek, i andra så hade de också bra försvarsspel men Edsbyn tröttade ut VSK med sitt hörnsök och kunde på så sätt vända och vinna. 3 av 4 mål var på hörna, ett frislag. VSK 2 snygga spelmål och ett hörnmål. Men om det är det du vill se när du går på bandy så fine, det är ju effektivt men lär inte locka åskådare... och det kommer ta död på intresset för sporten så redan nu dalar... Redigerad 11 mars, 2008 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 12 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2008 (redigerad) Fan va dåligt gjort av VSK. Tappa sådär bara..... Mord! Redigerad 12 mars, 2008 av _EmiL_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 14 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2008 SM-finalen i bandy är det svenska sportevenemang jag ser framemot mest varje år. Det är underbart att vara där, men går rätt så bra genom tv-rutan också (dock är ju bandy inte direkt någon perfekt tv-sport). Klockan 3 imorn är det avslag, längtar redan. Tippar på att Sandviken vinner, känns som att de skulle vara de mest värdiga vinnarna. Hoppas även att SAIK vinner, det är bra för bandyn om Edsbyns svit bryts. Jag skulle dock inte bli förvånad om byborna tar hem en femte raka, de brukar ju verkligen vara bäst när det gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2008 10-3 står det nu (?) 1 Mål på hörna, eliizar .. jadu, Sa du bara hörnmål? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 15 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2008 Jag fattar inte hur dom ta SM-guld om och om igen... Men nu får det fan räcka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 15 mars, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2008 10-3 står det nu (?) 1 Mål på hörna, eliizar .. jadu, Sa du bara hörnmål? Beror ju på vilka matcher man ser på. Edsbyn tog nog detta av bara farten sen i tisdags. Fan bryt det här nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Brobergaren Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) Hur tror nu det går i år då? Blir det Bajen, VSk, Byn och Saik som det kommer handla om även i år? Skulle vara roligt med lite nya lag faktiskt Forza Broberg Redigerad 12 augusti, 2008 av Brobergaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) Hur tror nu det går i år då? Blir det Bajen, VSk, Byn och Saik som det kommer handla om även i år? Skulle vara roligt med lite nya lag faktiskt Forza Broberg Jag har en känsla av att det kommer bli jämnare den här säsongen. Västerås har definitivt fått en svagare trupp, samma sak med SAIK. Edsbyn har visserligen fått tillbaka Hellmyrs, men man har ju tappat flera andra nyckelspelare. Hammarby däremot, känns starka. Sedan känns det som att lagen där bakom, t.ex. Bollnäs och Vetlanda, har en bättre trupp på pappret till i år. Jag tror absolut att något lag kan bryta sig in bland "de fyra stora" i år. EDIT: Lite konstigt att registrera sig här p.g.a. bandy förresten (såg att det där var din första post, och namnet förstås). Hur hittade du hit? Redigerad 12 augusti, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Jag har provat att spela bandy, kul sport med mycket fart men jag hade sådana problem att hantera klubban En gammal fotbollskamrat till mig ifrån Härnösand född -92 reste över till USA och testspelade med deras ungdomslandslag tror jag det var, och kom med i det Lyckönskningar till Alexander Zituni! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts