Crusader Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) Då var det dags. Den stora galna Svenska kult Sci-Fi komediserien Kenny Starfighter gör en återkomst, den här gången på Bio, med premiär 2009. Sci-Fi komediserien Kenny Starfighter gick på TV 1997 och blev genast kult bland alla åldrar och när serien började så blev det den Svenska TV-serie som flest ville ha en fortsättning på. Serien var ett vädligt stort fenomen när den gick liksom dess väldigt svängiga themelåt. Hitils har de haft väldigt problem med rättigheterna, vilket är orsaken att serien inte har släppts på DVD än. Serien var igentligen planerad att ha en fortsättning och det finns många liggande ,manus till den. Nu, mer än 10 år senare, har det alltså äntligen blivit klart. Till skillnad mot TV-serien som i första hand riktade sig till barn i 7-12 års åldern så kommer den här antagligen rikta sig lite högre och mer till sina gammla fans som nu är något äldre fast samtidigt behålla samma stil. För er som inte minns så bra eller helt har missat fenomenet Kenny Starfighter, fast någon som var född 1997 kan omöjligt ha missat det, så kan man se klipp från TV-serien på filmens officiella hemsida Kennybegins.se Där kan man även se skisser samt lite info om filmen. Sidan har legat uppe sedan serien slutade i ett försöka att hålla hypen uppe medans de som gjorde serien jobbade med att försöka få rätt till att göra en fortsättning. Johan Rheborg spelar åter huvudrollen som Kenny Starfighter, filmen regiseras av Carl Åstrand och Mats Lindberg som också regiserade TV-serien och de skriver ä'ven manuset tillsammans med Lars V Johansson. Handlingen är att Kenny får ett ultimatum av sina föräldrar att han måste ta examen från Starfighter skolan eller börja i familjens frisörsalong. På väg för att leta examen poäng så krashar Kenny på Jorden där han träffar Pontus, en 14 årig pojke som av misstag har fått galaktiska superkrafter som universums intelligentaste man, Rutger Oversmart, vill ha och har skickat galaxens farligaste prisjägare för att fånga pojken. Redigerad 7 december, 2007 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Då var det dags. Den stora galna Svenska kult Sci-Fi komediserien Kenny Starfighter gör en återkomst, den här gången på Bio, med premiär 2009. Sci-Fi komediserien Kenny Starfighter gick på TV 1997 och blev genast kult bland alla åldrar och när serien började så blev det den Svenska TV-serie som flest ville ha en fortsättning på. Serien var ett vädligt stort fenomen när den gick liksom dess väldigt svängiga themelåt. Hitils har de haft väldigt problem med rättigheterna, vilket är orsaken att serien inte har släppts på DVD än. Serien var igentligen planerad att ha en fortsättning och det finns många liggande ,manus till den. Nu, mer än 10 år senare, har det alltså äntligen blivit klart. Till skillnad mot TV-serien som i första hand riktade sig till barn i 7-12 års åldern så kommer den här antagligen rikta sig lite högre och mer till sina gammla fans som nu är något äldre fast samtidigt behålla samma stil. För er som inte minns så bra eller helt har missat fenomenet Kenny Starfighter, fast någon som var född 1997 kan omöjligt ha missat det, så kan man se klipp från TV-serien på filmens officiella hemsida Kennybegins.se Där kan man även se skisser samt lite info om filmen. Sidan har legat uppe sedan serien slutade i ett försöka att hålla hypen uppe medans de som gjorde serien jobbade med att försöka få rätt till att göra en fortsättning. Johan Rheborg spelar åter huvudrollen som Kenny Starfighter, filmen regiseras av Carl Åstrand och Mats Lindberg som också regiserade TV-serien och de skriver ä'ven manuset tillsammans med Lars V Johansson. Handlingen är att Kenny får ett ultimatum av sina föräldrar att han måste ta examen från Starfighter skolan eller börja i familjens frisörsalong. På väg för att leta examen poäng så krashar Kenny på Jorden där han träffar Pontus, en 14 årig pojke som av misstag har fått galaktiska superkrafter som universums intelligentaste man, Rutger Oversmart, vill ha och har skickat galaxens farligaste prisjägare för att fånga pojken. O... My... God... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Måste.... ses... älskar serien.. En kompis har allt på datorn o när jag va där senast så drg jag igång ett avsnitt och smälte ihop direkt! Så underbart bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Haha! Minns när man satt bänkad framför TVn då det sändes! Underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Såg det i tidningen idag. Gryymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Tuuuuungt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag har hittills inte träffat en enda (utom jag själv) som inte gillade Kenny Starfighter. Jag är väl udda, helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag har hittills inte träffat en enda (utom jag själv) som inte gillade Kenny Starfighter. Jag är väl udda, helt enkelt. Tja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Vad är Kenny Starfighter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Tja! Vad är Kenny Starfighter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag har hittills inte träffat en enda (utom jag själv) som inte gillade Kenny Starfighter. Jag är väl udda, helt enkelt. Tja! Vad är Kenny Starfighter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Kommer ihåg att jag brukade titta på det, men minns inte att jag gillade det. Förstog inte så mycket. Tyckte det var lite konstigt. Men men, ska nog se filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Kommer ihåg att jag brukade titta på det, men minns inte att jag gillade det. Förstog inte så mycket. Tyckte det var lite konstigt. Men men, ska nog se filmen. Älskade serien, och var rädd för skurken. Speciellt när han tog alla elever och gav dom en spruta med mehälium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag har hittills inte träffat en enda (utom jag själv) som inte gillade Kenny Starfighter. Jag är väl udda, helt enkelt. Hej där. Jag tror jag såg ett avsnitt eller något, usch säger jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag har hittills inte träffat en enda (utom jag själv) som inte gillade Kenny Starfighter. Jag är väl udda, helt enkelt. Tja! Vad är Kenny Starfighter? Ansluter mig till skaran. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Kenny Starfighter... väcker gamla minnen Hoppas nu filmen blir bra, och inte något slafs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Alla Kenny hatare ska dö! Sveriges absolut bästa serie någonsin!11oneoene Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Alla Kenny hatare ska dö! Sveriges absolut bästa serie någonsin!11oneoene Absolut. Vad sägs om att vi trycker ner dom i en burk mehälium? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 ChokladZingo och bilskroten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2007 Absolut. Vad sägs om att vi trycker ner dom i en burk mehälium? Sa'ru? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts