Jump to content

Kan inte starta San Andreas

MiRRe
 Share

Recommended Posts

Hejsan, hoppas inte det gör något att jag frågar här, skrev i San andreas tråden men får inget svar, det är ju inte så många som är där inne längre.

Och jag tänkte att här är väl datorkunniga så jag frågar här med.

Först jag har ett köpt San Andreas och jag har spelat det jätte mycket på denna datorn förr. Men igår när jag blev sugen på att spela det så startade jag upp det och efter den Nvidia bilden så blir det svart sen strängs det ner och upp kommer en felrapport ruta. Har provat installera om spelet ett x antal gånger men det hjälper inte. Har provat några patchar och så men det hjälper inte heller.

Är det någon som vet varför det blir så? Hade varit väldigt tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. När du har Avinstallerat GTA SA, gå in i registret och kolla efter överblivna nycklar...

2. Har du provat att tagit bort gta_sa.set filen och sedan startat spelet...

3. Prova installera om Direct X...

4. Mer vet jag inte :shifty:

Nu har jag avinstallerat det, men hur kommer man till registret?

Tack så jätte mycket för din hjälp väldigt tacksam !!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

start > run > regedit > find > grand theft auto

Tack, tog bort allt jag kunde hitta med gta san andreas och rockstar, installerar om det nu ska se om det funkar :shifty:

Edit: Det funkade inte detta heller, tog bort allt o ja, finns det något mer att testa ?

Edit2: ska lägga till att i felrapporten som kommer upp så står det att gta_sa.exe har stött på ett problem.

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, tog bort allt jag kunde hitta med gta san andreas och rockstar, installerar om det nu ska se om det funkar ^_^

Edit: Det funkade inte detta heller, tog bort allt o ja, finns det något mer att testa ?

Edit2: ska lägga till att i felrapporten som kommer upp så står det att gta_sa.exe har stött på ett problem.

Det händer inte skit om du gör det... Har du alla dom senaste Drivrutinerna till dit grafik kort??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, tog bort allt jag kunde hitta med gta san andreas och rockstar, installerar om det nu ska se om det funkar ^_^

1. Moddat? Nu eller tidigare? Någinsin?

2. Hur ligger du till med minnet? (RAM)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Moddat? Nu eller tidigare? Någinsin?

2. Hur ligger du till med minnet? (RAM)

Jag har dom senaste drivrutinerna fixade dom efter problemet men det hjälpte inte. Har inte moddat mer än att göra bilarna rena eftersom dom är skitiga i början. Har 2 gig RAM så det e ju inga problem direkt. Men det är lugnt det funkade på min laptop utan problem så kör det lite där istället. Orkar inte klydda mer på den andra datorn, kanske installerar det igen efter en omformatering någon gång. Men tack för hjälpen iaf =)

Peace out!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor