Jump to content

Spel, Katt, Rödluvan, Win 3.1

Foo
 Share

Recommended Posts

Jag söker ett spel, det finns minst en 1:a och en 2:a. Man spelar som en katt med rosa kläder och i ett av spelen är storyn liknande den i rödluvan, om inte exakt likadan. Miljön är i en skog, vyn är uppifrån (som Zelda nes ungefär) och det ligger äpplen utspridda på marken som man kan plocka.

Låter inte detta bekant för någon? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, faktiskt. Kan det vara "Jiji and the mysterious forest" du talar om? Har det på en diskett hemma, jag återupptäckte den när jag senast hade en retro-räd och försökte hitta alla gamla spel jag kunde minnas. (Ah, Lotus 3 - the Ultimate Challenge :lol: Fick rent fysiska retrokickar av det, ärligt talat. Gåshud, hög puls och allmän upprymdhet är väl rätt bra betyg för ett gammalt fint spel? :D )

OnT: Som sagt tror jag att det är "Jiji and the Mysterious Forest", "Jiji's Mystery Forest" eller något liknande namn. Tyvärr var det inte alls så bra som jag mindes det, men nästa gång jag vill ha retrokickar så ska jag ha behållit den disken :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker ett spel, det finns minst en 1:a och en 2:a. Man spelar som en katt med rosa kläder och i ett av spelen är storyn liknande den i rödluvan, om inte exakt likadan. Miljön är i en skog, vyn är uppifrån (som Zelda nes ungefär) och det ligger äpplen utspridda på marken som man kan plocka.

Låter inte detta bekant för någon? :D

Jo jag känner igen det, men minns inte namnet tyvärr.

Henki, det verkar rätt, i alla fall är Jiji and the mysterious forest det spelet som jag minns.

jiji_sing_954088_0.gifjiji_distress_954088_1.gifjiji_sad_954088_2.gif

jiji_cry_954088_3.gifjiji_dream_954088_4.gifjiji_end_954088_5.gif

De här bilderna minns jag. :lol:

http://www.diskant.net/jiji/jijidex.htm

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag tänkte precis länka till den där! :lol: Jag tror inte längre att det är Jiji, det måste vara nåt annat. Men, jag tror bestämt att det låg på en av flera PC Junior-disketter vi har hemma. Där fanns Jiji, och jag har för mig att jag kollade det där rödluvespelet i samma vända. Återkommer med definitiva svar i helgen, förhoppningsvis. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA DETÄR RÄTT :D:lol: *gråter en glädjetår*

Haha, jag vet hur det känns! Grattis!

Jag läste inte den första posten så ordentligt; jag trodde man skulle spela SOM Rödluvan, och jag tror det fanns ett sånt spel där också. Men, all's well that ends well. Skönt, då slipper jag leta :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag känner igen det, men minns inte namnet tyvärr.

Henki, det verkar rätt, i alla fall är Jiji and the mysterious forest det spelet som jag minns.

De här bilderna minns jag. :D

http://www.diskant.net/jiji/jijidex.htm

DET DÄR SPELET ÄGDE! Fick en skiva av en kompis med 117 småspel. Minns att det var partymusik till också. Damn, vill spela det igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG..

Spelade det där när jag var liten också..

När jag såg bilderna, då kom ett hemskt musikstycke upp i mitt huvud.

Bara jag som minns att musiken var hemsk?

Kan passa på att requesta ett spel, och det är PP Hammer, som jag har gjort en tråd om här.

Jag skulle seriöst, skicka en kaka till den personen som hittar det spelet. Antingen som en emulator eller liknande, eller en sida som säljer gamla c64 eller amiga spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET DÄR SPELET ÄGDE! Fick en skiva av en kompis med 117 småspel. Minns att det var partymusik till också. Damn, vill spela det igen!

Den skivan hade vi med!! :D

OMG..

Spelade det där när jag var liten också..

När jag såg bilderna, då kom ett hemskt musikstycke upp i mitt huvud.

Bara jag som minns att musiken var hemsk?

Haha, nej. Jag kommer också ihåg att jag inte gillade musiken. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor