Foo Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Jag söker ett spel, det finns minst en 1:a och en 2:a. Man spelar som en katt med rosa kläder och i ett av spelen är storyn liknande den i rödluvan, om inte exakt likadan. Miljön är i en skog, vyn är uppifrån (som Zelda nes ungefär) och det ligger äpplen utspridda på marken som man kan plocka. Låter inte detta bekant för någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) Jo, faktiskt. Kan det vara "Jiji and the mysterious forest" du talar om? Har det på en diskett hemma, jag återupptäckte den när jag senast hade en retro-räd och försökte hitta alla gamla spel jag kunde minnas. (Ah, Lotus 3 - the Ultimate Challenge Fick rent fysiska retrokickar av det, ärligt talat. Gåshud, hög puls och allmän upprymdhet är väl rätt bra betyg för ett gammalt fint spel? ) OnT: Som sagt tror jag att det är "Jiji and the Mysterious Forest", "Jiji's Mystery Forest" eller något liknande namn. Tyvärr var det inte alls så bra som jag mindes det, men nästa gång jag vill ha retrokickar så ska jag ha behållit den disken Redigerad 4 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) Jag söker ett spel, det finns minst en 1:a och en 2:a. Man spelar som en katt med rosa kläder och i ett av spelen är storyn liknande den i rödluvan, om inte exakt likadan. Miljön är i en skog, vyn är uppifrån (som Zelda nes ungefär) och det ligger äpplen utspridda på marken som man kan plocka. Låter inte detta bekant för någon? Jo jag känner igen det, men minns inte namnet tyvärr. Henki, det verkar rätt, i alla fall är Jiji and the mysterious forest det spelet som jag minns. De här bilderna minns jag. http://www.diskant.net/jiji/jijidex.htm Redigerad 4 december, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Nej, vänta, det kanske inte var Jiji. Det var nog på samma diskett isf, jag får kolla i helgen när jag kommer hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 De här bilderna minns jag. DET DÄR HAR JAG MED SPELAT!! Det var jättetråkigt förr, men nu fick man lite nostalgimyskänsla i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 http://www.diskant.net/jiji/jijidex.htm Haha, jag tänkte precis länka till den där! Jag tror inte längre att det är Jiji, det måste vara nåt annat. Men, jag tror bestämt att det låg på en av flera PC Junior-disketter vi har hemma. Där fanns Jiji, och jag har för mig att jag kollade det där rödluvespelet i samma vända. Återkommer med definitiva svar i helgen, förhoppningsvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 4 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) JA DETÄR RÄTT *gråter en glädjetår* Någon som vill dela med sig?, (om det inte anses som piratkopiering) Redigerad 4 december, 2007 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) JA DETÄR RÄTT *gråter en glädjetår* Haha, jag vet hur det känns! Grattis! Jag läste inte den första posten så ordentligt; jag trodde man skulle spela SOM Rödluvan, och jag tror det fanns ett sånt spel där också. Men, all's well that ends well. Skönt, då slipper jag leta Redigerad 4 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Jo jag känner igen det, men minns inte namnet tyvärr. Henki, det verkar rätt, i alla fall är Jiji and the mysterious forest det spelet som jag minns. De här bilderna minns jag. http://www.diskant.net/jiji/jijidex.htm Jaaa! Det är ju det där spelet.... Kommer ihåg det från när jag var liten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Jo jag känner igen det, men minns inte namnet tyvärr. Henki, det verkar rätt, i alla fall är Jiji and the mysterious forest det spelet som jag minns. De här bilderna minns jag. http://www.diskant.net/jiji/jijidex.htm DET DÄR SPELET ÄGDE! Fick en skiva av en kompis med 117 småspel. Minns att det var partymusik till också. Damn, vill spela det igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 OMG.. Spelade det där när jag var liten också.. När jag såg bilderna, då kom ett hemskt musikstycke upp i mitt huvud. Bara jag som minns att musiken var hemsk? Kan passa på att requesta ett spel, och det är PP Hammer, som jag har gjort en tråd om här. Jag skulle seriöst, skicka en kaka till den personen som hittar det spelet. Antingen som en emulator eller liknande, eller en sida som säljer gamla c64 eller amiga spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) Helt rätt. Det var hemsk musik. <--- CLICK ME! Edit: Klarade kapitel ett utan att ge pajen till das grandmotha. Redigerad 4 december, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 DET DÄR SPELET ÄGDE! Fick en skiva av en kompis med 117 småspel. Minns att det var partymusik till också. Damn, vill spela det igen! Den skivan hade vi med!! OMG.. Spelade det där när jag var liten också.. När jag såg bilderna, då kom ett hemskt musikstycke upp i mitt huvud. Bara jag som minns att musiken var hemsk? Haha, nej. Jag kommer också ihåg att jag inte gillade musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 OMG, spelade det där när jag var jätteliten Snacka om nostalgitripp när eXotick postade bilderna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 DET DÄR SPELET ÄGDE! Fick en skiva av en kompis med 117 småspel. Minns att det var partymusik till också. Damn, vill spela det igen! Den skivan hade vi med!! Samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Är jag den enda som inte spelat det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Är jag den enda som inte spelat det? Nej, faktiskt inte Men jag känner igen känslan. Ungefär samma känsla fick jag häromdagen när jag spelade "Jill of the jungle" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Samma här Har du spelat ''Nightmare 3D'' också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Har du spelat ''Nightmare 3D'' också? Näe... Men jag har spelat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Har du spelat ''Nightmare 3D'' också? Det där har jag spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts