Mark Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Alltså, jag har inget internet i min lägenhet. Jag misstänker att det har något med "jacket i väggen" att göra. När jag kopplar in nätverkskabeln direkt in i jacket, så har jag ingen anslutning alls. Om jag kopplar in kabeln i en router först, och sen routern i väggen så är jag ansluten lokalt, men inget internet. Vad kan vara felet? Jag misstänker också att snubben jag hyr av inte betalat bredbandsräkningen, men det har jag ingen aning om. Hjälp tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Jag får inget internet, troligtvis betalar vi inte avgiften. Hjälp tack. Okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Pratade med en snubbe förut, han babblade något om DNS (vilket jag inte har någon aning om vad det är), IP och att jag borde kolla upp det i kommandotolken. Hur ska jag gå till väga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Pratade med en snubbe förut, han babblade något om DNS (vilket jag inte har någon aning om vad det är), IP och att jag borde kolla upp det i kommandotolken. Hur ska jag gå till väga? Har du så att den tilldelar IP attematiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Har du så att den tilldelar IP attematiskt? Ingen aning , är det bra eller dåligt om den gör det? Och hur ändrar jag det i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Ingen aning , är det bra eller dåligt om den gör det? Och hur ändrar jag det i så fall? Gå in på Kontrollpanelen -> Nätverksanslutningar. Högerklicka på dem 2 datorerna och tryck på egensakper. Scrolla ner till TCP/IP och tryck på egensakper. Sen ändra till Erhåll en IP-adress automatiskt och samma sak med DNS Är detta redan inställt får du nog snacka med hyresvärden eller ringa till din ISP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Vettigt svar ftw, tack så mycket! Ska testa det senare idag, annars får jag ta mig ett snack med hyresvärden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Aja. Bredbandsbolaget fixade det på något sätt, så det är löst nu. Internet igen, wooho! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts