Tweak Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Nej, men så länge de inte kommer till någon av festivalerna är det lugnt. Och självklart förstår jag hur osäkert Babyshambles är, men det är större chans att de kommer till Hultsfred än till EMA:s. "Ge oss bara en vecka eller två så ska vi nog kunna kontra lite." - Rockparty Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 "Ge oss bara en vecka eller två så ska vi nog kunna kontra lite." - Rockparty Tvivlar inte en sekund på att dom kommer boka bra band, jag personligen kommer säkert gilla 2/3 av deras line-up men jag tror att dom största banden som är i Europa kommer hamna i Sthlm eller i GBG, (tex Radiohead). Tex The Killers var för dyra för Hultsfred, då kan man ju undra vilka band som ligger på deras lista om DOM var för dyra (vet ju inte vad dom ska ha för ett gig, men är det verkligen mer än Foo Fighters?). Kan man ju även ha i minnet att många band som skulle kunna tänkas spela på olika festivaler i Sverige besöker redan landet i sen vinter/våren, som tex Queens of the Stone Age, Smashing Pumpkins, Mars Volta, Korn osv (några kanske återvänder) så där försvinner ju en del bra band. Hoppas att alla festivaler i Sverige bokar bra band, alltid kul när bra band kommer hit, spelar ingen roll vart, även om man inte hinner se alla. Nu ska jag snacka icke fesival utan vanlig konsert, hämtade ut mina biljetter till The Mars Volta den 20:e feb på Cirkus och Mando Diao den 6:e mars på Cirkus idag, sedan låååångt tidigare har jag Queens Of The Stone Age biljetter i min ägo, bara plåtar till Smashing Pumpkins som ska införskaffas nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Och om jag har fattat det hela rätt så ska festivalen vara på universitetsområdet som ligger mer i utkanten av centrala stan, alltså precis som slottskogen i Göteborg där Way out West var. På samma ställe som dom körde Accelerator förra sommaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 (redigerad) Bloc Party och Arctic Monkeys lär ju inte komma till någon Bloc Party kom ju till Arvika i fjol, så att de kommer till Hultsfred tror jag absolut är troligt. Vi får hoppas att Hultsfred 'förnyar' sig lite, med den nye bandbokaren, och allt. Och som sagt, festivalstämning upplevs bäst på 'riktig' festival, dvs. flerdagars med camping, gärna också att läger är lite 'off'. Inget ont om endagsfestivaler, men det känns som att man allra främst kommer dit för musiken, så festivalkänslan är inte så stor. Alla band som är klara till Where the Action is, eller tidigare kallad 'Endagsfestivalen i Stockholm som krockar med Hultsfred' Foo Fighters Mando Diao Sahara Hotnights The Hives Hellacopters Väldigt svenskt, än så länge. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra; Hultsfred lockar, som festival, men å andra sidan borde jag söka fotopass till WtAi. Kan du inte få fotopass till Hultsfred då? Söka går ju alltid, det är sant. Men jag är typ den enda Stockholmsbaserade fotografen i Livefoto, så om vi får pass till den, blir det nog så att jag tar den. Redigerad 22 januari, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 (redigerad) Väldigt svenskt, än så länge. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra; Hultsfred lockar, som festival, men å andra sidan borde jag söka fotopass till WtAi. Kan du inte få fotopass till Hultsfred då? För övrigt: Kate Nash-biljetter bokade. Ska se henne i Köpenhamn. Redigerad 22 januari, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2008 Oj oj oj, tung line-up. The Hives som jag missade när dom spelade i sthlm i julas, Sahara Hotnights som jag inte sett på flera år, Mando Diao som jag iof ska se på Cirkus i mars och The Hellacopters, troligen sista gången man får se dom. Och gästspel av Dave Grohl borde ju inte vara omöjligt på någon av spelningarna, med tanke på att han sagt att tre av hans absoluta favoritband är just The Hives, Hellacopters och Sahara Hotnights. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Jag undrar om någon nordisk festival kommer vinna slaget om Rage Against The Machine, nu börjar dom nämligen droppa fler och fler europeiska festivaler, sedan tidigare är Rock am Ring på deras agenda, nu ser det ut så här. # 30 May - ELECTRIC WEEKEND - Getafe (Madrid) # 1 June - PINKPOP 2008 # 6 June - Rock Am Ring Festival # 7 June - Rock Im Park Festival # 10 July - Optimus Alive!08 - Oeiras - Lisbon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Tredje i rad! Världens bästa (???) festival Coachella har haft sitt bandsläpp och det är ju som vanligt äckligt jävla bra, dock inte så många svenska band som det brukar vara, ett vad jag kan se. Coachella är en festival jag ska till någon gång i mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Tredje i rad! Världens bästa (???) festival Coachella har haft sitt bandsläpp och det är ju som vanligt äckligt jävla bra, dock inte så många svenska band som det brukar vara, ett vad jag kan se. http://www.coachella.com/images/mainPoster.jpg Coachella är en festival jag ska till någon gång i mitt liv. Oh, fasen vad mycket bra grejer! Jag hittar iaf två svenska akter. Shout Out Louds och Jens Lekman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Ja det ser man, I'm from Barcelona var det som jag såg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Vad/var/när är Coachella då? Portishead, Kate Nash och Pendulum (av de noterade jag såg. Inte tittat igenom helt ännu) är ju nära inpå att vara värt att försöka ta sig dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Vad/var/när är Coachella då? Portishead, Kate Nash och Pendulum (av de noterade jag såg. Inte tittat igenom helt ännu) är ju nära inpå att vara värt att försöka ta sig dit. Brukar vara i April/början av Maj och ligger i Coachella Valley (typ öknen) utanför Los Angeles. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Brukar vara i April/början av Maj och ligger i Coachella Valley (typ öknen) utanför Los Angeles. Äh, dit flyger man ju bara över dagen och har party. .. Jag kommer nog inte ha råd. D; Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Hultsfred har släppt nytt. The Hives (ägda, EMA), Billie The Vision And The Dancers, Jaymay och The Only Ones. Bland annat. Mest mindre akter, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 (redigerad) Hultsfred har släppt nytt. The Hives (ägda, EMA), Billie The Vision And The Dancers, Jaymay och The Only Ones. Bland annat. Mest mindre akter, men ändå. Är lite osäker, ska bege mig till antingen Peace & Love eller Hultfreds i sommar, men jag har inte bestämt mig för vart än. Redigerad 28 januari, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Är lite osäker, ska bege mig till antingen Peace & Love eller Hultfreds i sommar, men jag har inte bestämt mig för vart än. Åk till Hultsfred för fasiken! Då ska vi mysa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Danko Jones! fyfasiken bara det är ju nästan värt hela biljetten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Danko Jones! fyfasiken bara det är ju nästan värt hela biljetten! Ses vi där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Hm fjärde året i rad...kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2008 Tredje i rad! Världens bästa (???) festival Coachella har haft sitt bandsläpp och det är ju som vanligt äckligt jävla bra, dock inte så många svenska band som det brukar vara, ett vad jag kan se. Coachella är en festival jag ska till någon gång i mitt liv. My... Morning... Jacket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts