AngryAxel Skrivet 16 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 Roskildefestivalen har gjort ett släpp, bestående av tre band. The Chemical Brothers [uK] Efterklang [DK] L.O.C. [DK] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 Första bokningarna till Way Out West: Buraka Som Sistema (PT) Okkervil River (US) Yeasayer (US) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 (redigerad) Och detta står på Sweden Rocks hemsida: BREAKING NEWS! On Friday, January 18 at 3 PM local time / 9 AM Eastern US time, we will announce yet another band confirmed for Sweden Rock Festival 2008. This will be a very special guest star appearance from a band that will unite at Sweden Rock Festival and play together for the first time in 20 years. Keep your eyes open, you don't want to miss the news that this band is back together again! Nångra gissningar om vilket band det kan vara? ...och Metaltown har släppt tre nya. In Flames (S) Dimmu Borgir (N) Opeth (S) Redigerad 17 januari, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 Och detta står på Sweden Rocks hemsida: Nångra gissningar om vilket band det kan vara? ...och Metaltown har släppt tre nya. In Flames (S) Dimmu Borgir (N) Opeth (S) OMG OMG OMG OMG - IN FLAMES.... *tar det lugnt*.. phew-phew-phew. *andas* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 OMG OMG OMG OMG - IN FLAMES.... *tar det lugnt*.. phew-phew-phew. *andas* Jag ska dit! Utan tvekan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 (redigerad) Oh, jag älskar att komma med goda nyheter. Foo Fighters kommer att spela på endagsfestivalen i Stockholm den 14 juni. Foo Fighters blir dragplåstret på den nya musikfestival som i sommar tar upp kampen med Hultsfredsfestivalen om publiken. Enligt Aftonbladet är de amerikanska rockarna bokade till endagsfestivalen som ska arrangeras den 14 juni, mitt under Hultsfredsfestivalen i Småland. På tisdag ska arrangörerna Luger och Ema Telstar presentera upplägget för den nya festivalen, uppger tidningen. Tidigare har uppgifter förekommit om att den nya festivalen ska förläggas i Stockholmsområdet, men företrädare för Luger har avböjt kommentarer. Arrangörerna för Hultsfredsfestivalen anser att Luger och Ema Telstar medvetet lägger ett stort evenemang samtidigt som det som länge varit Sveriges största musikfestival eftersom de två stora svenska bokningsbolagen brutit samarbetet med Smålands stora årliga musikfest. (TT Spektra) Redigerad 21 januari, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Oh, jag älskar att komma med goda nyheter. Foo Fighters kommer att spela på endagsfestivalen i Stockholm den 14 juni. JA! Goda nyheter - jag gillar inte Foo Fighters ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 JA! Goda nyheter - jag gillar inte Foo Fighters ändå. Dito, faktiskt - Jag känner smått avsmak när jag lyssnar på dem. Förutom Big Me, den är småmysig, och frambringar bra minnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Dito, faktiskt - Jag känner smått avsmak när jag lyssnar på dem. Förutom Big Me, den är småmysig, och frambringar bra minnen Ja, samma här. Åh, skönt. Har varit orolig för vad de kuna tänkas presentera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Oh, jag älskar att komma med goda nyheter. Foo Fighters kommer att spela på endagsfestivalen i Stockholm den 14 juni. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA VAD LYCKLIG JAG ÄR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Oh, jag älskar att komma med goda nyheter. Foo Fighters kommer att spela på endagsfestivalen i Stockholm den 14 juni. Trevligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Jag kommer på Peace & Love, Bollnäsfestivalen och Woxstockfestivalen i sommar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Oh, jag älskar att komma med goda nyheter. Foo Fighters kommer att spela på endagsfestivalen i Stockholm den 14 juni. Varför inte. Hur ligger det till med åldersgränser? Man måste ju alltid fråga för den säkra sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Jag kommer på Peace & Love, Bollnäsfestivalen och Woxstockfestivalen i sommar! Oh, hardcore Varför inte. Hur ligger det till med åldersgränser? Man måste ju alltid fråga för den säkra sidan. Jag vet faktiskt inte; artikeln säger att de släpper mer info om festivalen imorgon, vi får vänta och se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Har varit orolig för vad de kuna tänkas presentera. Vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Oh, hardcore Finns nästan inget bättre än festival-liv, ju! Bollnäsfestivalen och Woxstockfestivalen är ju dock två mindre festivaler, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Vad menar du? Om de hade haft något alldeles sjukt bra hade det varit svårt att åka till Hultsfred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Om de hade haft något alldeles sjukt bra hade det varit svårt att åka till Hultsfred. Vad ska dom ha då för att du ska komma? som jag sa tidigare så är det ju som sagt Luger och EMA som har festivalen, vilken betyder om inte Hultsfred pungar upp med massa pengar så är chansen väldigt stor att dom banden som Hultsfred är ute efter och är tillgängliga under den helgen kommer hamna i Stockholm istället, som nu Foo Fighters gjorde, finns en tråd i Rockpartys forum där dom sa att Foo Fighters var ett av banden som dom var ute efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Vad ska dom ha då för att du ska komma? som jag sa tidigare så är det ju som sagt Luger och EMA som har festivalen, vilken betyder om inte Hultsfred pungar upp med massa pengar så är chansen väldigt stor att dom banden som Hultsfred är ute efter och är tillgängliga under den helgen kommer hamna i Stockholm istället, som nu Foo Fighters gjorde, finns en tråd i Rockpartys forum där dom sa att Foo Fighters var ett av banden som dom var ute efter. Jag vill inte komma. Jag håller med om det KalleR säger, det är inte alls samma festivalkänsla mitt i Stockholms som i Smålands djupa skogar. Men nu är ju lugnt - jag tycker inte om Foo Fighters. De banden jag helst vill se live är Babyshambles, Bloc Party och Arctic Monkeys. The Kooks är nära ocks. Jag hoppas de inte tar något av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2008 Jag vill inte komma. Jag håller med om det KalleR säger, det är inte alls samma festivalkänsla mitt i Stockholms som i Smålands djupa skogar. Men nu är ju lugnt - jag tycker inte om Foo Fighters. De banden jag helst vill se live är Babyshambles, Bloc Party och Arctic Monkeys. The Kooks är nära ocks. Jag hoppas de inte tar något av det. Bloc Party och Arctic Monkeys lär ju inte komma till någon, Babyshambles vet man aldrig med, senast dom skulle spela på Hultsfred landade dom på Arlanda 1 timme innan och trodde dom skulle spelar i Sthlm, sen ställde dom in resten av norden-konserterna för att stanna i Sthlm, så du ska inte hoppas på att dom landar rätt den här gången heller , nej men jag hoppas att dom gör sitt Hultsfredsgig och lägger till en klubbspelning i Sthlm på den turnen dom ska ut på snart, hade biljetter till deras spelning på Bers men den ställde dom in. The Kooks kan lika gärna dyka upp på debaser som på Hultsfred känns det som. Och om jag har fattat det hela rätt så ska festivalen vara på universitetsområdet som ligger mer i utkanten av centrala stan, alltså precis som slottskogen i Göteborg där Way out West var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts