Tweak Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 Jag undrar vad Rockparty kommer att göra för att få Hultsfred att gå med plus i år... They're not. De räknar med att gå minus 3 år i rad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 BABYSHAMBLES TILL HULTSFRED!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) BABYSHAMBLES TILL HULTSFRED!!!!!!! Mr. Doherty är väl inte känd för att fullfölja de konserter han har ställt upp på? Bra nyheter fortfarande, vill verkligen dit. Redigerad 27 december, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Mr. Doherty är väl inte känd för att fullfölja de konserter han har ställt upp på? Bra nyheter fortfarande, vill verkligen dit. Jo, det är han! Käften! Jag har redan fått det där från alla mina negativa vänner som inte ska dit, och självklart vet jag också det, men man kan ju alltid hoppas. Och det är ju större chans nu än ifall de inte var bokade alls. Faktum är att de genomfört 100% av sina Hultsfredspelningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Jo, det är han! Käften! Jag har redan fått det där från alla mina negativa vänner som inte ska dit, och självklart vet jag också det, men man kan ju alltid hoppas. Och det är ju större chans nu än ifall de inte var bokade alls. Faktum är att de genomfört 100% av sina Hultsfredspelningar. Deras förra Hultfreds-spelning var rolig - med öl över fotografer och kokain på natten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Ooh, goda nyheter! Babyshambles, Timo samt Those Dancing Days! (och HIM och Sugarplum Fairy, men det var mindre upphetsande) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Ooh, goda nyheter! Babyshambles, Timo samt Those Dancing Days! (och HIM och Sugarplum Fairy, men det var mindre upphetsande) Exakt. Jag bara skrek rakt ut och kastade mig över telefonen och ringde min kompis, och sen presenterade jag Babyshambles sist. Hahaha jag kommer vara lycklig till dagen de spelar, detta är underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Exakt. Jag bara skrek rakt ut och kastade mig över telefonen och ringde min kompis, och sen presenterade jag Babyshambles sist. Hahaha jag kommer vara lycklig till dagen de spelar, detta är underbart. Köpt biljett än? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Babyshambles var en bra bokning om dom nu kommer, ryktas även om en mindre europaturne från deras sida, sen vinter/tidig vår, hoppas på ett besök i den kungliga huvudstaden då. Resten av bokningarna var väl så där, HIM...vad är det? 7134:e besöket för dom på Hultsfred nu? Rock am Ring: Babyshambles Bullet For My Valentine Die Toten Hosen Dimmu Borgir In Flames Metallica Motörhead Nightwish Rage Against The Machine Sportfreunde Stiller The Hellacopters Det är ett BRA första bandsläpp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Rage Against The Machine Jag kommer gå om det är sant. Garanterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) Köpt biljett än? Nix, ska boka samtidigt som min vän som är i Thailand just nu. Bör man oroa sig att biljetterna kommer ta slut? Alltså.. innan februari någon gång? Jag vet att det inte är så sannolikt men jag känner mig ändå orolig... Redigerad 27 december, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Nix, ska boka samtidigt som min vän som är i Thailand just nu. Bör man oroa sig att biljetterna kommer ta slut? Alltså.. innan februari någon gång? Jag vet att det inte är så sannolikt men jag känner mig ändå orolig... Nej, jag tror du kan vara rätt lugn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Sitter och lyssnar in mig på Timo och Those Dancing Days nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Those Dancing Days Är riktigt sköna live, mkt bättre än på platta. Såg dem i fredags. Har även sett Timo live, men där kan jag ej uttala mig, scenen/tältet var kasst så ljudet blev inget bra, men Timo är skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 BILJETTER BOKADE TILL FINAL FANTASY I LONDON - HANS EGNA FESTIVAL KALLAD MAXIMUM BLACK FESTIVAL BANDEN: Final Fantasy, Six Organs of Admittance, Frog Eyes, Dirty Projectors I London dårå. 29 februari dårå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Åh, yes, yes, yes. Då är jag arton. http://www.lastfm.se/event/440148 Whaat, trodde du var 89:a eller något! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Enligt medieuppgifter utmanar EMA Telstar Hultsfred genom att planera sin festival i Stockholm till samma helg som Hultsfred kör sin festival, nämligen i mitten på juni. De uppger ha en världsstjärna bokad redan nu. Tänkt plats för festivalen med arbetsnamnet Way Out East är Stockholms universitetsområde. Tidigare har Hultsfred och EMA Telstar samarbetat, ett samarbete som avslutades i och med 2007. I media märks inte särskilt mycket irritation från arrangörerna av Hultsfred utan snarare att de har blivit utmanade förut, exempelvis när ZTV valde att satsa på MegaFeztivalen istället för Hultsfred. Den gången försvann en lovande extremsportsfestival på grund av för dålig ekonomi. Vi får se hur det går denna gång. Hmm, inte bra för Rockparty att EMA slutar prodda festivalen, med tanke på Rockpartys redan dåliga ekonomi. Och iochmed Way out Wests framgångar förra året så är det ju inte omöjligt att EMA lyckas med att göra en likadan festival i Stockholm. Kanske inte med samma artister som i Göteborg men dom kan ju lätt plocka större namn än vad Hultsfred kan, nu menar jag att EMA kan punga ut med mer pengar än vad dom kan och därför få större band. Sen behöver Stockholm en riktig festival, den rullande festivalen Accelerator är inte nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Whaat, trodde du var 89:a eller något! Åh nej, jag har alltid velat säga "när jag var barn, på åttiotalet..."-fraser, MEN jag föddes på 90-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Hmm, inte bra för Rockparty att EMA slutar prodda festivalen, med tanke på Rockpartys redan dåliga ekonomi. Och iochmed Way out Wests framgångar förra året så är det ju inte omöjligt att EMA lyckas med att göra en likadan festival i Stockholm. Kanske inte med samma artister som i Göteborg men dom kan ju lätt plocka större namn än vad Hultsfred kan, nu menar jag att EMA kan punga ut med mer pengar än vad dom kan och därför få större band. Sen behöver Stockholm en riktig festival, den rullande festivalen Accelerator är inte nog. Fan vilka fittor. Kommer säkert få beslutsångest nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Stockholm Behöver inte alls någon festival. Alla de stora artisterna som besöker sverige spelar i stockholm. Det är tillräckligt. Det är en del av festivalkänslan att ta tåget till ingenstans för att lyssna på bra musik och dricka och umgås. Det blir inte bli samma sak att göra det 15 min från Stockholm C. Och nej Way Out West 07 kändes inte som en riktig festival hur bra banden än var. Känslan fanns inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts