Tweak Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Pukkelpop sket sig, min vän jag skulle dit med fick inte. Ví bokade Way Out West imorse istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Pukkelpop sket sig, min vän jag skulle dit med fick inte. Ví bokade Way Out West imorse istället. Åh, ses där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Åh, ses där! Oh! Har du fotopass? Vi har bara endagsbiljetter dock, till första dagen. Får hoppas de inte släpper något äckligt bra till lördagen, som just nu känns väldigt ointressant. Jag har inget större behov av att se Håkans sjukt inövade show en gång till, redan sett den två gånger. Hur var The Kooks och Kate Nash på Arvika? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Oh! Har du fotopass? Vi har bara endagsbiljetter dock, till första dagen. Får hoppas de inte släpper något äckligt bra till lördagen, som just nu känns väldigt ointressant. Jag har inget större behov av att se Håkans sjukt inövade show en gång till, redan sett den två gånger. Nein, har vanligt, tvådagarspass. Håkan lockar föga när man, som du, sett honom två gånger i sommar, men Joan as Police Woman, Flaming Lips, Neil Young och N.E.R.D är jag väldigt pepp på! Men du har helt rätt, fredagen är bättre. Hur var The Kooks och Kate Nash på Arvika? Båda två var galet bra. Kate Nash är grym live - körde hon lite mer upptempo i Köpenhamn också? Blev kär i hennes nya låt, när hon gick in i typ ett argt frenzy så som bara hon kan göra (Lily Allen, Schily Allen!) i en vers, och rabblade upp en massa saker jag inte hörde. Gick innan hennes konsert hade slutat för att få en bra plats på The Kooks, men när de inledande riffen i 'Always Where I Need to Be' drog igång, blev folktrycket så stort att jag knappt kunde njuta av musiken där jag stod, så jag flyttade mig några rader bakåt. Jättebra konsert, men Luke verkade lite sur, och det drog ner snittbetyget. Sway var obeskrivligt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Nein, har vanligt, tvådagarspass. Håkan lockar föga när man, som du, sett honom två gånger i sommar, men Joan as Police Woman, Flaming Lips, Neil Young och N.E.R.D är jag väldigt pepp på! Men du har helt rätt, fredagen är bättre. Båda två var galet bra. Kate Nash är grym live - körde hon lite mer upptempo i Köpenhamn också? Blev kär i hennes nya låt, när hon gick in i typ ett argt frenzy så som bara hon kan göra (Lily Allen, Schily Allen!) i en vers, och rabblade upp en massa saker jag inte hörde. Gick innan hennes konsert hade slutat för att få en bra plats på The Kooks, men när de inledande riffen i 'Always Where I Need to Be' drog igång, blev folktrycket så stort att jag knappt kunde njuta av musiken där jag stod, så jag flyttade mig några rader bakåt. Jättebra konsert, men Luke verkade lite sur, och det drog ner snittbetyget. Sway var obeskrivligt bra. N.E.R.D vore onekligen sjukt fett! Fan då. Stod och tjuvläste Aftonbladet dagen efter och båda fick ju bra recensioner så det var tungt, men fasen vad härligt för dig. Hur var Arvika överlag - bra festival? Kate var likadan i Köpenhamn, är skriklåten Model Behaviour (som hon presenterade som "You Don't Have to Suck Dick to Succeed" i Köpenhamn, jag blev chockad ) måntro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Vilka bra spelar på way out west första dagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Fan då. Stod och tjuvläste Aftonbladet dagen efter och båda fick ju bra recensioner så det var tungt, men fasen vad härligt för dig. Hur var Arvika överlag - bra festival? Kate var likadan i Köpenhamn, är skriklåten Model Behaviour (som hon presenterade som "You Don't Have to Suck Dick to Succeed" i Köpenhamn, jag blev chockad ) måntro? Det var varken Model Behavious eller den andra låten på MySpace som inte är med på 'Made of Bricks'! Vad jag kan minnas började den här rätt lugnt och lågmält, färgen lila dyker upp i mitt huvud, men i typ andra eller tredje versen spårade hon iväg - jag skulle dock inte säga att hon skrek, mer frenetiskt ordbajsande. Den bra sortens ordbajsande. Vilka bra spelar på way out west första dagen? Franz Ferdinand, Okkervil River, The National, Broder Daniel, Iron & Wine, José, Mando Diao, Sigur Rós enligt mig! http://www.wayoutwest.se/spelschema Redigerad 8 juli, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Vilka bra spelar på way out west första dagen? Broder Daniel Buraka Som Sistema (PT) Franz Ferdinand (UK) Grinderman (US/UK/AUS) Iron & Wine (US) José González Lightspeed Champion (UK) Mando Diao The National (US) Okkervil River (US) Sigur Rós (IS) Sonic Youth (US) The Sonics (US) Yeasayer (US) Fetstilade dem jag tänkt se. edit: haha, Axel, vi lär ses. Lightspeed Champion ska tydligen vara superbra, så jag fetstilade honom in advance. Redigerad 8 juli, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Jag ska också på Way out West! Ska försöka träffa Weener, och även de andra som kommer dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2008 (redigerad) Äntligen hemkommen från alla festligheter... Arvika var jävligt roligt och som P-C sa, jävligt varmt. All sömn uteblev i princip eftersom tältet blev en bastu vid 7-8-tiden varje morgon så man kunde lika gärna knäcka en 7,2:a och dra ner och bada. Jag såg: SMK, Robyn, Adam Tensta, Kleerup, Le Chic, (lite) Interpool, Rex The Dog, Surkin, Looptroop, Yelle, S.P.O.C.K, Hot Chip samt ANNA. Kan ladda upp lite bilder senare! Redigerad 14 juli, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 (redigerad) Bilder Det fösta man möttes av när man kommit in på campingområdet, Camp Pedobear! Vi bodde nära campingscnenen vilket var bra då vi inte hade egen bandare. Oftast var det skön musik som spelades, Yellow tex (tror jag de hette) (på bilden) YOUR FACE. YOUR ASS. WHAT'S THE DIFFERENCE? Pool är alltid mysigt P-C och AngryAxel är mysiga, synd att vi inte sågs mer. Men samma kväll som bilden togs gjorde jag något för mig väldigt ovanligt, nämligen däckade. Klockan 19 och sov i 12 timmar. Såg på mobilen dagen efter att Axel hade ringt vid 23-tiden men missade alltså det och sen hördes vi inte av förutom när vi sprang på varandra på festivalområdet. Jag blev väldigt förvånad att hans vänner var (såg ut som) hårdrockare och att ni skulle på nån metalspelning! En molotov med T-Röd hade städat upp i eldzonen! Jude-slav, mongofitta Några idioter från TV4 som gjorde typ 10 omtagningar på en meningslös scen till något fult inslag vi inte sympatiserade med (av en anledning jag har glömt). Producenten, den töntiga snubben i solhatt, blev förbannad på oss när någon från vårat camp drog iväg en halv Björnebrygd på dem så de fick göra ännu en tagning. Vårat camp i tidigt skede. Tror det är SMK som lirar där inne En snubbe från Oslo lärde mig den ädla konsten att rulla egna cigaretter. Blev jävligt många sådana under festivalen. ROBYN! Nere vid sjön dit alla gick och badade. Grymt mycket folk och väldigt trevligt. Kleerup. Ascoolt! En vacker bild i kvällsljus, på väg hem från spelningar Campet i ett lite senare skede. Massa löst folk och fjortisar invaderar. Trots avspärrningarna!!! I Lysekil var det alltid fest, härligt härligt. Lite förödelse efter orkanen. Älskade alla olika kreativa bandare och musiken de spelade. Obligatoriska Turbojugend forts. kommer. om 40 sekunder. Edit: nej det gör det visst inte, hur lång är cooldown på att den mergar? Aja om någon kunde posta här vore det trevligt. (Har maxat antalet bilder per post alltså) Redigerad 15 juli, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 Snygga bilder. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 Tack Vice. forts: Nördar på S.P.O.C.K. Som förövrigt var en av de bästa spelningarna jag gick på, den eller Robyn. Anna i Orion, bra bra. Sista natten när alla spelningar var över skapades detta underbara Benny Hill Theme-tåg som gick runt på campingen och lyckades dra med sig en jävla massa folk. Bra stämning. Vi spärrar av lite olika föremål, här en däckad tjej i brassestol. Fast vi fick dåligt samvete när vi märkte hur jävla körd hon var, helt ensam, nedkyld, förlorat talförmågan och mådde helt enkelt inte superbra. Så vi hämtade funktionär som jag tror tog henne till sjukhustältet. Mer avspärrningar. Två pers i ett raserat tält på marken som var allt annat än torr. Avspärrat. Sådär. Axel, P-C, har inte ni bilder att dela med er av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 P-C och AngryAxel är mysiga, synd att vi inte sågs mer. Men samma kväll som bilden togs gjorde jag något för mig väldigt ovanligt, nämligen däckade. Klockan 19 och sov i 12 timmar. Såg på mobilen dagen efter att Axel hade ringt vid 23-tiden men missade alltså det och sen hördes vi inte av förutom när vi sprang på varandra på festivalområdet. Jag blev väldigt förvånad att hans vänner var (såg ut som) hårdrockare och att ni skulle på nån metalspelning! Right back at'cha! Mjo, av de två jag var där med klär sig en av dem alltid i svart, och har långt svart hår i hästsvans. Skulle dock inte säga att han är en regelrätt hårdrockare, hans musiksmak sträcker sig från typ Depeche Mode till Marilyn Manson, NIN till Daft Punk. Jag har också fått in honom på Flight of the Conchords under festivalen! Den andra är verkligen inte hårdrockare - till musiksmaken (och tjej-smaken) är han typ en manlig, nittonårig fjortis (och erkänner det själv!). Sjukt trevliga båda två iallafall Vårat camp i tidigt skede. Åh, gick ju förbi det där typ dagligen! Visste inte att du campade där. Tror det är SMK som lirar där inne Åh, jag gillade den spelningen. De hade en svartvit TV på scenen som visade Motocross, och en plush-häst med "laser-ögon och cigarett". ROBYN! Blev helt klart positivt överraskad av den spelningen! En vacker bild i kvällsljus, på väg hem från spelningar Åh, vackert I Lysekil var det alltid fest, härligt härligt. Jag hängde mycket i ett camp typ tjugo meter därifrån hos några göteborgskor, men vi sprang ofta till Lysekil och dansade, när de spelade bra musik <3 Sådär. Axel, P-C, har inte ni bilder att dela med er av? Tack för att du laddade upp dom, kul att se! Tog faktiskt själv förvånansvärt få bilder, men en del går att finna på bilddagboken, den 1-6 juli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Augustibuller är helt inställt :/ Augustibuller 2008 är inställt! Vi trodde att vi hade lösningen och kunde göra det så bra som möjligt för er, våra besökare, genom att arrangera en Lördagsfestival. Under dagen har vi upptäckt att så inte är fallet. Allt för många har varit missnöjda med lösningen. Inser f.ö. att listan på förstasidan är rätt utdaterad, men jag hade inte tänkt komplettera den, såvida intresset för det inte är jättestort. Men liksom, festivalsommaren är snart över, och det som återstår är väl mest Rockweekend, Emmaboda, Way Out West, Storsjöyran och Popaganda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Emmabodabiljett skaffad. Tyvärr jobbar jag lite ons, tors och fredag. Så får vara nykter onsdag och torsdag, och pendla. Men det får gå. Dricker dubbelt så mycket fredag och lördag istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Jag vill på Popaganda och se Bob hund, men det är en Django Reinhardt fest på mosebacke på lördagen, svårt beslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Jag vill på Popaganda och se Bob hund, men det är en Django Reinhardt fest på mosebacke på lördagen, svårt beslut. Åk till Helsingborg och se Bob Hund. Så kan du passa på att se Kaizers Orchestra med. Hade åkt dit om jag inte jobbat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Åk till Helsingborg och se Bob Hund. Så kan du passa på att se Kaizers Orchestra med. Hade åkt dit om jag inte jobbat. Hade ju iofs vart väldigt trevligt, missade dom när dom spelade i Sthlm senast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Ingen som tänker åka ner till Malmö (Malmöfestivalen) för att se Slagsmålsklubben, Familjen, Afasy&Filthy, Svenska Akademien eller Looptroop Rockers? Redigerad 17 juli, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts