Jump to content

Festivaler '08

AngryAxel
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ni frekventa hultsfredsbesökare kanske kan svara på det här:

Jag ska jobba som nattvakt/plockare på festivalen och ska befinna mig vid någon servering på Paradiset.

NU är det så att jag aldrig någonsin hört talas om just Paradiset så skulle nån vänlig själ kunna rita en fet ring på en karta åt mig -_- ?

Tack på förhand. Och kom gärna o hälsa på mig:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultsfredmänniskor (felshoe, Axel, Qouad (ja, han ska dit! :o ) och Friberg)! Vi får se till utbyta nummer och sånt där innan vi åker dit så vi kan hälsa på varandra när alla ändå är där. Eller vad säger ni? B)

Gärna! Jag PMar er med mitt mobilnummer också ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så underbart jäkla pepp, vi åker imorgon vid 12.47. :o Sitter hemma på rasten och bränner Hultsfredskiva, lyssnar på Håkan, Hives och Futureheads och har köpt knäckebröd och ädelost på tub till frukost och måltidsersättning på Apoteket för måltiderna jag inte hinner äta. :wub:

Jag kommer inte kunna sova en blund inatt. B);)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbaka från bästa veckan i mitt liv någonsin. Ursäkta alla forumiter, min mobil har varit urladdad och haft noll kronor hela festivalveckan. (w00t) Träffade dock på Axel ett flertal gånger, bland annat såg vi andra halvlek av Sverige - Spanien tillsammans. Hur mysigt som helst. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WAAT!

Kom hem från Hultsfred nyss, och vilken upplevelse! Vi hade någolunda tur med vädret, det var bara några småskurar som drog förbi lite då och då, så vi badade inte i lera som tur var. Det var rätt kallt på kvällarna och så fort solen gick i moln, men så länge vi hade våran alkohol som kunde värma våra kroppar var det lugnt.

Dag ett: Vi kom dit vid fyra ungefär, och hittade ett perfekt, ganska lugnt område i Träsket. Det låg väldigt nära festivalområdet, matstånden och bajamajorna, så vi hade det bra till skillnad från allt WT som det finns mer och mer av ju närmare huvudentrén man kommer. Mer hände inte första dagen, förutom att jag råkade springa in i Tweak! Jag gick och samtalade med min bror när en person plötsligt petar lite lätt på mitt bröst och frågar "Heter du Felix? Heter du Felix? Heter du Felix?!". Jag såg direkt vem det var och sa "Hoho, Jakob!". Då sa Jakob "Jakob? He.. Heter du Felix?"

Vi diskuterade vi lite dittan och dattan (Jag minns inte vad, men Tweak kan gärna fylla i med någonting ifall du kommer ihåg!) innan jag var tvungen att kila vidare, och vi sågs aldrig igen.

Dag två: Jag vaknade ganska bakfull vid elvatiden, och sprang iväg för att köpa frukost. Mätt och glad gick jag tillbaka till campet för att ta det lugnt med mina campkompisar och drack lite öl. Vi taggade som tusan inför Rage (!) och värmde upp med att se Babyshambles. Pete var tråkig och gjorde inget sånt där skandalväckande som han gjorde senast han var där. När det väl var dags att bege sig mot festivalområdet märkte vi - dock inte helt oväntat - att alla andra 23.000 som var på Hultsfred hade samma planer som oss.

PANG! Flyglarmet sätter igång på Hawaiiscenen, och det röda korset hissas upp. Folk skriker sig hesa redan innan första låten, små moshpits startas lite här och var, hela publiken knuffas åt höger och vänster och jag lyckas faktiskt bli omkullputtad en gång, men någon vänlig själ hjälpte mig upp innan jag hann räkna till tio. Jag och mina vänner bestämde oss för att bilda en kedja så att ingen skulle försvinna in i publikhavet, men ändå lyckades två stycken göra det. Jag har för mig att de öppnade konserten med Bombtrack, och ala gick igång på direkten. Hela spelningen var SJUKT tight och gitarristen gjorde ett ruggigt bra jobb med riktigt imponerande tricks. Det känns dock som att de skyndade på det hela med att inte säga ett ord mellan låtarna. Annars var det en mäktig konsert! Satans tight.

Efter konserten blev det till att supa till det rejält och bara vara exalterad som tusan för resten av kvällen.

Dag tre: Inte mycket hände på dagen. Framåt kvällen gick jag och Erik för att titta på The Hives, och de bjöd också på en riktig konsert. Jag fick ta på Howlin' Pelles bröst när han ställde sig hos publiken (w00t). Senare gick vi och tittade på The Donnas, och deras gitarrist(a?) är inte bara grymt duktig; hon är mäkta snygg! Impressive.

Just nu går jag bara från minneslucka till minneslucka i det som är kvar av min historia, men jag uppdaterar med mer festivalprat när jag har kommit på mer.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick och samtalade med min bror när en person plötsligt petar lite lätt på mitt bröst och frågar "Heter du Felix? Heter du Felix? Heter du Felix?!". Jag såg direkt vem det var och sa "Hoho, Jakob!". Då sa Jakob "Jakob? He.. Heter du Felix?"

Vi diskuterade vi lite dittan och dattan (Jag minns inte vad, men Tweak kan gärna fylla i med någonting ifall du kommer ihåg!) innan jag var tvungen att kila vidare, och vi sågs aldrig igen.

Hahaha! Då hade jag precis träffat Axel på Ängland. Jag tror vi kom fram till att vi måste bo relativt nära varandra, att vi skulle ses senare, och du bjöd mig på öl också. Som sagt grusade ju mitt mobilstrul de planerna, men kul att ses i alla fall. :D

Tisdag: Jag går en stund i skolan, cirka 10 pers från klassen och några andra kompisar möts upp på tågstationen, vi börjar åka. När vi gått av i Hultsfred tar vi "minitåg" fram till riktiga festivalområdet, spelar jättehög musik i tåget och alla är helt sjukt glada. Solen strålar, packningen är fruktansvärt tung och våra planer på att bo på Ängland gick det inte särskilt bra för. Hittade ingen bra plats alls, lite svårt när ens camp ska bestå av ~25 pers men det gjorde ingenting alls. :mellow: Vi traskade vidare mot Träsket, hittade världens underbaraste glänta som solen lyste upp och kände direkt att det var perfekt för oss. Smällde upp tälten (mina kompisar satte uppe tre på samma tid som jag fick upp mitt) och vår campflagga, Camp Albion, och sen solade vi ett tag. På kvällen festade vi och såg Sverige - Grekland på storbildsskärm.

Onsdag: Jag vaknar relativt tidigt utan någon bakfylla överhuvudtaget, någotsom för en fruktansvärd alkoholmes som jag själv skulle visa sig omöjligt att få på Hultsfred, måste vara något speciellt, typ som hur ön i Lost helar folk. :mellow: Under dagen ansluter mer folk till campet, vi blir kompisar med grannarna som var riktigt sköna, vi badar lite i sjön som det ryktades hade blodiglar i sig och på kvällen träffade jag först Axel och sen felshoe. Senare på natten blev jag fullare än jag någonsin varit och däckade i mitt tält. Åt fem knäckebröd på hela dagen.

Torsdag: Jag vaknar klockan fem på morgonen och måste kissa. Går till närmsta träd och när jag lutar huvudet bakåt ser jag min solstol hänga sönderslagen 10 meter upp i trädet. :( Torsdagen duschade (!) vi faktiskt på! Jag besökte även min första bajamaja, och det var hemskt. Vid 16.00 började vi köa till Babyshambles som skulle gå på klockan 18, det var högst 10 pers där när vi kom så vi lutade oss mot kravallstaketen och började vänta. Allt fler kom, en massa surrande om att de inte fick lämna England, de kommer inte, bla bla, och typ 17.35 har jag ryggen mot scenen och ser en tjej bli helt galen, tårar i ögonen och skriker hur mycket som helst. Kastar mig upp och vänder mig om, 25 minuter för tidigt har Pete Doherty äntrat scenen och sätter sig bakom trummorna. Alla pessimisttråkmånsar som stenhårt hävdat "de kommer inte" har fel, bland annat min mamma. Bästa känslan i mitt liv. Senare blev han uttvingad från scen men 18.00 kom de in igen. Konserten var det bästa jag någonsin sett, många, både recensenter och vanliga människor har sagt "det var tråkigt ju, ingen skandal eller någonting" men vad är felet med att Petes musik får stå i centrum? Dansen på Time For Heroes, allsången på Albion som man började gråta av och den ursinniga urladdningen under Fuck Forever. The Futureheads (grymt bra) och The Courteeners (pussade sångaren på kinden och fick "calm down mate, you'll piss of me girlfriend" tillbaka från den jättesnygga sångaren, bra spelning också) sågs senare på kvällen.

Jag skriver mer någon annan gång. ;)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor