Tweak Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 (redigerad) Lägg till Interpol och Kate Nash, Bloc Party och Arctic Monkeys också, men det där är ju över åren inte på samma år, men ja det har vart bättre tidigare, men alla festivaler har ju mellanår någongång och deras grundkoncept är att boka band som är på uppgång. Nej nej, allt är från samma år! Från 2004 var det. AM var där 06 och Strokes 01. Kolla själv: http://acceleratorfestivalen.se/tidigareartister.asp Redigerad 7 maj, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 Nej nej, allt är från samma år! Från 2004 var det. AM var där 06 och Strokes 01. Kolla själv: http://acceleratorfestivalen.se/tidigareartister.asp Åfan, hur som haver är det en bra festival, var själv där en sväng 2006, och det lutar åt ett besök i år med, men i år är det två dagar och bägge är i Sthlm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Några nya klubbakter är klara för Way Out West. Familjen The Gutter Twins (US) Kleerup Ingrid Olava (NO) Silje Nes (NO) Även detta är en festival jag funderar skarpt på att åka till, bra line-up i år och så ligger den i Augusti när allt annat har lugnat ner sig lite. Skulle sett The Gutter Twins i april på debaser men missade pga jobb, hoppas jag kan se dom nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Tror de kommer komma med något riktigt bra i dagarna nu, och bara inledde med Rival Schools idag. Accelerator är riktigt bra, men har det inte varit liiiitet bättre förr i tiden? The Hives (S), Franz Ferdinand (SCO), Modest Mouse (USA), The Shins (USA), Broken Social Scene (CAN), Explosions in the sky (USA), Electrelane (UK), Lali Puna (D), Fiery Furnaces (USA), The Von Bondies (USA), The Go! Team (UK), Laakso (S), Existensminimum (S), Jens Lekman (S), The Tough Alliance (S) hade de ju nåt år. Min syrra var där det året. Satan i gatan vilka band! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2008 Jag vill till Pukkelpop! http://pukkelpop.be/pp/en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2008 Jag vill till Pukkelpop! http://pukkelpop.be/pp/en Jävligt snygg hemsida och rätt imponerande line up! Jag kollade under history och 2006 års band var ju helt amazing, för att plocka ut några: Arctic Monkeys - Babyshambles - Belle and Sebastian - Daft Punk - Hot Chip - José González - The Knife - The Magic Numbers - Massive Attack - Millencolin - Radiohead - Scissor Sisters - Turbonegro - TV on the Radio DAAAMN!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2008 Jag vill till Pukkelpop! http://pukkelpop.be/pp/en Det bästa med Pukkelpop är att de är låååååångt ifrån klarbokade. Helt sjuk har den varit senaste åren. Biljetten ligger runt 800 kronor, och jag tror inte det ska vara alltför svårt att resa dit. Kör hårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 9 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2008 Spikade festivaler för mig i år är Sweden rock festival och Peace and love. Får se om det blir mer, ska ju se Maiden både i stockholm och gbg. Sen även Kiss på stadion. Pengar, pengar, pengar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Nytt släpp till Peace & Love. Kul med Thåström - Känns verkligen som en P&L-ig artist "Thåström Nicole Atkins [uS] Lasse Lindh Mimikry Melissa Horn Tyvärr måste vi meddela att The Cult ställer in sommarens framträdande på grund av skada. " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Nytt släpp till Peace & Love. Kul med Thåström - Känns verkligen som en P&L-ig artist "Thåström Nicole Atkins [uS] Lasse Lindh Mimikry Melissa Horn Tyvärr måste vi meddela att The Cult ställer in sommarens framträdande på grund av skada. " Thåström slutade, enligt mig, vara intressant efter Imperiet. Men det är bara min åsikt. Tråkig nyhet över huvud taget. Hoppas att The cult får en JÄVLIGT bra ersättare. nu är det iaf klart att jag måste åka till Razzle Punk i år. Fick veta att Rövbajs lirar, helt klockrent. Mad sin blir även kul, men de ska ju tydligen suga rätt hårt live.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Det här kommer bli så sjukt fett på Emmaboda. [youtube-old]WCbYzzpxW6Y[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2008 Bob Hund till Popaganda. Inte nyttigt med Lugers monopol alltså, de ser bara till att sprida ut allt bra på så många ställen som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2008 Bob Hund till Popaganda. Inte nyttigt med Lugers monopol alltså, de ser bara till att sprida ut allt bra på så många ställen som möjligt. Bob Hund spelar gratis i Helsingborg med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Bedroom Eyes, Realease the fucking fury, Martin & Julia Hanberg, Linnea Jonasson, Autisterna, Emil Kristiansson , Stefan Sundström Till storsjöyran, Det är unga artister som ska hylla en "alla" som har dött, Nåja. Konsererna heter "Alla spelar allan". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Markus Krunegård, Hardcore Superstar och Slagsmålsklubben till Arvika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 THE FUTUREHEADS [uK] MY BRIGHTEST DIAMOND [uS] KEN FIREFOX AK AFASI & FILTHY THE COOL KIDS [uS] WORKING FOR A NUCLEAR FREE CITY [uK] till Hultsfred. Futureheads! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Inget av intresse från Hultsfred idag tycker jag. Bob Hund är för övrigt årets comeback, hoppas dom spelar i Stockholm under sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 http://img160.imageshack.us/img160/3128/rockpartyur7.jpg Ses där! Dessvärre är det bara ett Ö-pass (inte fullständigt), så jag har inte tillgång till gropen framför Pampas och Hawaii. Men lyckas jag få tag i ett relativt ljusstarkt tele, borde man kunna få rätt sjyssta bilder från publiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 http://img160.imageshack.us/img160/3128/rockpartyur7.jpg Ses där! Dessvärre är det bara ett Ö-pass (inte fullständigt), så jag har inte tillgång till gropen framför Pampas och Hawaii. Men lyckas jag få tag i ett relativt ljusstarkt tele, borde man kunna få rätt sjyssta bilder från publiken. Grattis, fy fasen vad roligt! Får du camping och allt sånt också? Mail från WTAI idag. Stod "Eventuellt tillkommer någon artist.". Förmodligen färdigbokat, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 Grattis, fy fasen vad roligt! Får du camping och allt sånt också? Tack! Yeah, camping ingår! Det är ett inbytespass, så jag byter in en inträdesbiljett (som jag pröjsar för själv) mot ett fotopassarmband. Och då lär ju camping ingå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts