Jump to content

Festivaler '08

AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Lägg till Interpol och Kate Nash, Bloc Party och Arctic Monkeys också, men det där är ju över åren inte på samma år, men ja det har vart bättre tidigare, men alla festivaler har ju mellanår någongång och deras grundkoncept är att boka band som är på uppgång.

Nej nej, allt är från samma år! Från 2004 var det. AM var där 06 och Strokes 01.

Kolla själv: http://acceleratorfestivalen.se/tidigareartister.asp ;)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Några nya klubbakter är klara för Way Out West.

Familjen

The Gutter Twins (US)

Kleerup

Ingrid Olava (NO)

Silje Nes (NO)

Även detta är en festival jag funderar skarpt på att åka till, bra line-up i år och så ligger den i Augusti när allt annat har lugnat ner sig lite.

Skulle sett The Gutter Twins i april på debaser men missade pga jobb, hoppas jag kan se dom nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror de kommer komma med något riktigt bra i dagarna nu, och bara inledde med Rival Schools idag. <_< Accelerator är riktigt bra, men har det inte varit liiiitet bättre förr i tiden?

The Hives (S), Franz Ferdinand (SCO), Modest Mouse (USA), The Shins (USA), Broken Social Scene (CAN), Explosions in the sky (USA), Electrelane (UK), Lali Puna (D), Fiery Furnaces (USA), The Von Bondies (USA), The Go! Team (UK), Laakso (S), Existensminimum (S), Jens Lekman (S), The Tough Alliance (S) hade de ju nåt år.

Min syrra var där det året. Satan i gatan vilka band!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill till Pukkelpop!

http://pukkelpop.be/pp/en

Jävligt snygg hemsida och rätt imponerande line up!

Jag kollade under history och 2006 års band var ju helt amazing, för att plocka ut några:

Arctic Monkeys - Babyshambles - Belle and Sebastian - Daft Punk - Hot Chip - José González - The Knife - The Magic Numbers - Massive Attack - Millencolin - Radiohead - Scissor Sisters - Turbonegro - TV on the Radio

DAAAMN!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt släpp till Peace & Love. Kul med Thåström - Känns verkligen som en P&L-ig artist >_<

"Thåström

Nicole Atkins [uS]

Lasse Lindh

Mimikry

Melissa Horn

Tyvärr måste vi meddela att The Cult ställer in sommarens framträdande på grund av skada. "

Thåström slutade, enligt mig, vara intressant efter Imperiet. Men det är bara min åsikt.

Tråkig nyhet över huvud taget. Hoppas att The cult får en JÄVLIGT bra ersättare.

nu är det iaf klart att jag måste åka till Razzle Punk i år. Fick veta att Rövbajs lirar, helt klockrent. Mad sin blir även kul, men de ska ju tydligen suga rätt hårt live..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bedroom Eyes, Realease the fucking fury, Martin & Julia Hanberg, Linnea Jonasson, Autisterna, Emil Kristiansson , Stefan Sundström Till storsjöyran, Det är unga artister som ska hylla en "alla" som har dött, Nåja.

Konsererna heter "Alla spelar allan".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ses där! :unsure:

Dessvärre är det bara ett Ö-pass (inte fullständigt), så jag har inte tillgång till gropen framför Pampas och Hawaii. Men lyckas jag få tag i ett relativt ljusstarkt tele, borde man kunna få rätt sjyssta bilder från publiken.

Grattis, fy fasen vad roligt! :) Får du camping och allt sånt också?

Mail från WTAI idag. Stod "Eventuellt tillkommer någon artist.". Förmodligen färdigbokat, alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor