KalleR Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Snopp jag vill till P&L nu med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 Haha. Har just läst en sak. Min förra (kära) hemstad i Karlskoga har nu efter sin lokala festival som hette Sommardagarna (Där kanske 2-3 kända band spelade) nu helt tagit bort den och det har vad jag minns inte hänt något på två-tre år. Men nu har dom tydligen startat upp en festival som annonseras som: "En av Sveriges bästa festivaler i sommar". Efter en titt vilka som kommer spela så tycker jag det ser helt bra ut faktiskt. Ingen Hultsfred, Arvika eller sådan klass, men för att göra debut känns namnen bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 Verkar ju helt okej faktiskt. Samtidigt som Emmaboda dock, som är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 (redigerad) Sabaton till PDOL. Härligt. Faluband ^^ P&L ska vara himla tråkig festival, av vad jag har hört. Annars är Wombats väldigt lockande och du hade nära, va? Säg till om du ska på Emmaboda, och boka snabbt, snart full pris! Verkligen inte en tråkig festival, har varit där 3 år irad, iofs har jag inte varit på så många andra festivaler men det är riktigt skön stäming. Tror inte jag var med om mycket skit när jag var där^^ In Flames Mando Diao Manu Chao [FR/ES] The Hives The wombats afasi looptroop millencolin hellacopters ceasars tensta teddybears Är då de jag tänker se. Redigerad 26 april, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 27 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2008 Är det ingen som ska på gatufesten i Sundsvall? * Gary Moore * The Ark * Magnus Uggla * Mando Diao * Håkan Hellström * Jill Johnson * Patrik Isaksson * Sven-Ingvars * Petter * E-Type * Hardcore Superstar * Millencolin * E.M.D. * Amy Diamond * Tingsek * Adam Tensta * Amanda Jenssen * Vincent * Eskobar * Mange Schmidt * Crashdiet * Soilwork * Timo Räisänen * Moto Boy * Lillasyster * Hästpojken * Kocky * Elin Sigvardsson * Evergrey * Itchy Daze * Manboy * Jive Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 1 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2008 Kan även lägga till Hellacopters till gatufesten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Accelerator hade ett litet släpp för någon dag sedan. MGMT Wildbirds & Peacedrums St. Vincent El Perro del Mar Dom ska tydligen ha ett stort släpp i veckan där dom bla ska släppa en eller två headliners. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Accelerator hade ett litet släpp för någon dag sedan. Please, drygt en månad sen Förstaposten uppdaterad med en massa band, men jag tog mig också friheten att bold-a de banden jag skulle se, om jag nu skulle åka till festivalen i fråga. Jag tänkte först sortera efter 'kändhet', men då skulle jag tvingas göra en rätt svår gränsdragning. Och nu har jag rätt snarlik musiksmak som många här, så det kanske ändå hjälper en att navigera genom festivaldjungeln. :* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Please, drygt en månad sen Förstaposten uppdaterad med en massa band, men jag tog mig också friheten att bold-a de banden jag skulle se, om jag nu skulle åka till festivalen i fråga. Jag tänkte först sortera efter 'kändhet', men då skulle jag tvingas göra en rätt svår gränsdragning. Och nu har jag rätt snarlik musiksmak som många här, så det kanske ändå hjälper en att navigera genom festivaldjungeln. :* Skulle du inte se Neil Young? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Skulle du inte se Neil Young? Humm, jo det skulle jag väl, om det inte krockar med något bättre. Har väl lite gubbrock i märgen efter många, många timmars indirekt lyssnande från pappa! Mitt urval kan tas med en nypa salt, det är bara en ungefärlig filtrering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Please, drygt en månad sen Förstaposten uppdaterad med en massa band, men jag tog mig också friheten att bold-a de banden jag skulle se, om jag nu skulle åka till festivalen i fråga. Jag tänkte först sortera efter 'kändhet', men då skulle jag tvingas göra en rätt svår gränsdragning. Och nu har jag rätt snarlik musiksmak som många här, så det kanske ändå hjälper en att navigera genom festivaldjungeln. :* Kul idé. Vi har snarlik musiksmak - därför måste du genast skaffa dig The Courteeners, Blood Red Shoes och Justice så du kan fetmarkera dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Kul idé. Vi har snarlik musiksmak - därför måste du genast skaffa dig The Courteeners, Blood Red Shoes och Justice så du kan fetmarkera dem! Said and done! Har hört/läst mycket om Justice, men aldrig kommit till att lyssna på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Funderar på att dra till NorbergsRocken Festival och se White Lion! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Please, drygt en månad sen Förstaposten uppdaterad med en massa band, men jag tog mig också friheten att bold-a de banden jag skulle se, om jag nu skulle åka till festivalen i fråga. Jag tänkte först sortera efter 'kändhet', men då skulle jag tvingas göra en rätt svår gränsdragning. Och nu har jag rätt snarlik musiksmak som många här, så det kanske ändå hjälper en att navigera genom festivaldjungeln. :* Whaeva Markera Icarus Line NU, jisses, dom spelar f.ö. på Debaser slussen i Augusti, be there or be square. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Jag ska förmodligen till Arvikafestivalen i sommar. Planerar att dra ihop ett gäng vänner och kombinera festivalen med några dagars öldrickande och badande (bastu, utomhusbalja, sjö) i vår stuga nära Grythyttan, ett par timmar från Arvika. Någon mer som ska dit? Band jag planerar att se: Adam Tensta Anna Järvinen Death Cab For Cutie Hot Chip Kate Nash Looptroop MIA Maskinen The Kooks Tingsek och kanske Totalt Jävla Mörker, för skojs skull Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Kul, Dude! Peace and love ryktas vara slutsålt men finns ju ingenting på hemsidan som handlar om det. Hultsfred går mot slutsålt de också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 Rival Schools till WTAI. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 Accelerator hade ett riktigt bra släpp idag. Vampire Weekend (US) Hercules and Love Affair (US) The Brian Jonestown Massacre (US) Foals (UK) - Tisdag Those Dancing Days (S) Funderar starkt på att köpa biljett nu när The Brian Jonestown Massacre kommer. Ang WTAI släppt så....kul att dom släpper något, även om det inte kanske är något som jag kommer kolla på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 (redigerad) Ang WTAI släppt så....kul att dom släpper något, även om det inte kanske är något som jag kommer kolla på. Tror de kommer komma med något riktigt bra i dagarna nu, och bara inledde med Rival Schools idag. Accelerator är riktigt bra, men har det inte varit liiiitet bättre förr i tiden? The Hives (S), Franz Ferdinand (SCO), Modest Mouse (USA), The Shins (USA), Broken Social Scene (CAN), Explosions in the sky (USA), Electrelane (UK), Lali Puna (D), Fiery Furnaces (USA), The Von Bondies (USA), The Go! Team (UK), Laakso (S), Existensminimum (S), Jens Lekman (S), The Tough Alliance (S) hade de ju nåt år. Redigerad 7 maj, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2008 (redigerad) Lägg till Interpol och Kate Nash, Bloc Party och Arctic Monkeys också, men det där är ju över åren inte på samma år, men ja det har vart bättre tidigare, men alla festivaler har ju mellanår någongång och deras grundkoncept är att boka band som är på uppgång. Och får hoppas du har rätt om det du sa om WTAI, jag tror ju iofs också det, hoppas på Black Keys. Redigerad 7 maj, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts