Jump to content

Festivaler '08

AngryAxel
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha. Har just läst en sak. Min förra (kära) hemstad i Karlskoga har nu efter sin lokala festival som hette Sommardagarna (Där kanske 2-3 kända band spelade) nu helt tagit bort den och det har vad jag minns inte hänt något på två-tre år. Men nu har dom tydligen startat upp en festival som annonseras som: "En av Sveriges bästa festivaler i sommar". Efter en titt vilka som kommer spela så tycker jag det ser helt bra ut faktiskt. Ingen Hultsfred, Arvika eller sådan klass, men för att göra debut känns namnen bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sabaton till PDOL.

Härligt.

Faluband ^^

P&L ska vara himla tråkig festival, av vad jag har hört. Annars är Wombats väldigt lockande och du hade nära, va? B) Säg till om du ska på Emmaboda, och boka snabbt, snart full pris! B)

Verkligen inte en tråkig festival, har varit där 3 år irad,

iofs har jag inte varit på så många andra festivaler men det är riktigt skön stäming.

Tror inte jag var med om mycket skit när jag var där^^

In Flames

Mando Diao

Manu Chao [FR/ES]

The Hives

The wombats

afasi

looptroop

millencolin

hellacopters

ceasars

tensta

teddybears

Är då de jag tänker se.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det ingen som ska på gatufesten i Sundsvall?

* Gary Moore

* The Ark

* Magnus Uggla

* Mando Diao

* Håkan Hellström

* Jill Johnson

* Patrik Isaksson

* Sven-Ingvars

* Petter

* E-Type

* Hardcore Superstar

* Millencolin

* E.M.D.

* Amy Diamond

* Tingsek

* Adam Tensta

* Amanda Jenssen

* Vincent

* Eskobar

* Mange Schmidt

* Crashdiet

* Soilwork

* Timo Räisänen

* Moto Boy

* Lillasyster

* Hästpojken

* Kocky

* Elin Sigvardsson

* Evergrey

* Itchy Daze

* Manboy

* Jive

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Accelerator hade ett litet släpp för någon dag sedan.

Please, drygt en månad sen ;)

Förstaposten uppdaterad med en massa band, men jag tog mig också friheten att bold-a de banden jag skulle se, om jag nu skulle åka till festivalen i fråga. Jag tänkte först sortera efter 'kändhet', men då skulle jag tvingas göra en rätt svår gränsdragning. Och nu har jag rätt snarlik musiksmak som många här, så det kanske ändå hjälper en att navigera genom festivaldjungeln. :*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Please, drygt en månad sen :P

Förstaposten uppdaterad med en massa band, men jag tog mig också friheten att bold-a de banden jag skulle se, om jag nu skulle åka till festivalen i fråga. Jag tänkte först sortera efter 'kändhet', men då skulle jag tvingas göra en rätt svår gränsdragning. Och nu har jag rätt snarlik musiksmak som många här, så det kanske ändå hjälper en att navigera genom festivaldjungeln. :*

Skulle du inte se Neil Young? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Please, drygt en månad sen :P

Kul idé. ;) Vi har snarlik musiksmak - därför måste du genast skaffa dig The Courteeners, Blood Red Shoes och Justice så du kan fetmarkera dem! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Please, drygt en månad sen :confused:

Whaeva :)

Markera Icarus Line NU, jisses, dom spelar f.ö. på Debaser slussen i Augusti, be there or be square.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska förmodligen till Arvikafestivalen i sommar. Planerar att dra ihop ett gäng vänner och kombinera festivalen med några dagars öldrickande och badande (bastu, utomhusbalja, sjö) i vår stuga nära Grythyttan, ett par timmar från Arvika.

Någon mer som ska dit?

Band jag planerar att se:

Adam Tensta

Anna Järvinen

Death Cab For Cutie

Hot Chip

Kate Nash

Looptroop

MIA

Maskinen

The Kooks

Tingsek

och kanske Totalt Jävla Mörker, för skojs skull

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Accelerator hade ett riktigt bra släpp idag.

Vampire Weekend (US)

Hercules and Love Affair (US)

The Brian Jonestown Massacre (US)

Foals (UK) - Tisdag

Those Dancing Days (S)

Funderar starkt på att köpa biljett nu när The Brian Jonestown Massacre kommer.

Ang WTAI släppt så....kul att dom släpper något, även om det inte kanske är något som jag kommer kolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang WTAI släppt så....kul att dom släpper något, även om det inte kanske är något som jag kommer kolla på.

Tror de kommer komma med något riktigt bra i dagarna nu, och bara inledde med Rival Schools idag. ;) Accelerator är riktigt bra, men har det inte varit liiiitet bättre förr i tiden?

The Hives (S), Franz Ferdinand (SCO), Modest Mouse (USA), The Shins (USA), Broken Social Scene (CAN), Explosions in the sky (USA), Electrelane (UK), Lali Puna (D), Fiery Furnaces (USA), The Von Bondies (USA), The Go! Team (UK), Laakso (S), Existensminimum (S), Jens Lekman (S), The Tough Alliance (S) hade de ju nåt år.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg till Interpol och Kate Nash, Bloc Party och Arctic Monkeys också, men det där är ju över åren inte på samma år, men ja det har vart bättre tidigare, men alla festivaler har ju mellanår någongång och deras grundkoncept är att boka band som är på uppgång.

Och får hoppas du har rätt om det du sa om WTAI, jag tror ju iofs också det, hoppas på Black Keys.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor