AngryAxel Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 (redigerad) December is upon us, och knappt har snön börjat falla innan de första bandsläppen har satt igång! Var ska ni? Vilka band ska ni se? Hur bekämpa leran? Hultsfredsfestivalen, Sverige (12 - 14 juni) RAGE AGAINST THE MACHINE [uS] A BEAUTIFUL FRIEND AA BONDY [uS] ADAM TENSTA ALL ENDS ALTER BRIDGE ANDI ALMQVIST ATMOSPHERE FEAT. BROTHER ALI [uS] Anti-Flag [uS] ARCH ENEMY [uS] BABYSHAMBLES [uK] BILLIE THE VISION & THE DANCERS BLACK LIPS [uS] BLOOD RED SHOES [uK] BLUE FOUNDATION [DK] ROBYN LOOPTROOP ROCKERS LYKKE LI FAMILJEN BIFFY CLYRO [uK] DISCO ENSEMBLE [uK] THE SHORTWAVE SET [uK] THE COURTEENERS [uK] iLiKETRAiNS [uK] Caribou [CA] DANKO JONES [CA] DIE MANNEQUIN [CA] DREAMBOY EVERGREY FUJIYA & MIYAGI [uK] GET CAPE. WEAR CAPE. FLY [uK] HIM [FI] Håkan Hellström HÄSTPOJKEN JAGUAR LOVE [uS] JAYMAY [uS] Jimmy Eat World [uS] JOHNOSSI KATHLEEN EDWARDS [CA] KID DOWN LAZEE Linkin Park [uS] MANGE SCHMIDT Markus Krunegård Masters Of Reality [uS] MISS LI Neverstore NINA NATRI PAUL WALL [uS] PARAMORE [uS] PHOEBE KILLDEER [AU] RAISED FIST ROONEY [uS] RUFUS WAINWRIGHT [uS] SERJ TANKIAN [uS] Simple Plan [CA] SONNY J [uK] SUGARPLUM FAIRY SÄKERT! TAKIDA The Donnas [uS] THE HIVES THE ONLY ONES [uK] THOSE DANCING DAYS TIMO RÄISÄNEN VANESSA BROWN [uK] WITCHCRAFT Roskilde Festival, Danmark (3 - 6 juli - warmup från 29 juni) 18th dye (dk/de) Aaron (fr) A kid hereafter (dk) Adele (uk) Alberta in love (dk/e) Alphabeat (dk) Albertslund terror korps (dk) Anti-flag (us) At the gates (s) The asteroids galaxy tour (dk) August (dk) Awadi (sen) Nicole atkins & the sea (us) Band of horses (us) Battles (us) Babylove & the van dangos (dk) Beta satan (dk) Beardyman (uk) The black seeds (nz) Black mountain (can) Bloodgroup (isl) Bonnie ´prince´ billy (us) Boy better know (uk) Thomas boberg (dk) Boom clap bachelors (dk) Burhan g (dk) Casiokids (n) Canon blue (us) The campbell brothers (us) Cadence weapon (can) Cat power (us) The chemical brothers (uk) Choir of young believers (dk) Clutch (us) The count & sinden (uk) The cult (uk) Dengue fever (us/cmb) Dan deacon (us) Dee pee (dk) Dj disse (dk) Dj badboe (dk) Dj banel (dk) Digitalism (de) The dillinger escape plan (us) Dj wagner pá (bra) Tina dickow (dk) Dsl (fr) Dunkelbunt (a) Duffy (uk) Dub tractor & opiate (dk) The dø (fin/fr) Efterklang (dk) Enter shikari (uk) August engkilde (dk) Extra golden (us/ken) Familjen (s) The fashion (dk) Fanfara tirana (alb) Fedde le grand & friends (nl) Frednukes (dk) The freudian slip (dk) Lars frost (dk) Frédéric galliano and kuduro sound system (fr/ago) Girl talk (us) Gnarls barkley (us) José gonzález (s) Goldfrapp (uk) Gossip (us) The good the bad (dk) Grinderman (aus/uk/us) The grand (n) Kim grønborg (dk) Henrik hall (dk) The hellacopters (s) Holy fuck (can) Hot chip (uk) T.s. høeg (dk) Ian ion (dk) Isam b (dk) Jay-z (us) Jneiro jarel´s shape of broad minds (us) Job for a cowboy (us) Jong pang (dk) Sharon jones & the dap-kings (us) Joan as police woman (us) Jomi massage (dk) Judas priest (uk) Anthony joseph & the spasm band (uk) Kenge kenge (ken) Kings of leon (us) La kinky beat (e) Kiss kiss kiss (dk) Krusseldorf (s) Peter laugesen (dk) Lady saw (jam) The late parade (dk) Le fiasko (dk) Erik levander (s) Litterær hypnose ved jens blendstrup & lars bukdahl (dk) Liars (us) L.o.c. (dk) Loungeclash (uk) Lucy love (dk) Lulu rouge (dk) Lykke li (s) Klaus lynggaard (dk) Magnetic man feat. skream & benga (uk) Majors (dk) Mamar kassey (ner) Maria & metammit (dk) Mc jabber (dk) Mgmt (us) Miss platnum (de) M.i.a. (uk) Motorpsycho (n) My bloody valentine (irl/uk) Mugison (isl) Kate nash (uk) Nis & nis (dk) The notwist (de) No age (us) Orishas (cub) Orquestra imperial (bra) Path of no return (s) Pascal (s) Pilgrimz (dk) Polarkreis 18 (de) Press play on tape (dk) Radiohead (uk) Raunchy (dk) The raveonettes (dk) Jay reatard (us) The river phoenix (dk) Riffelsyndikatet (dk) Ricoloop (de) Rotten sound (fin) Martin rostbøll (dk) Rumble in rhodos (n) Rumskib (dk) Santogold (us) Seasick steve (us) Seahorse transform (dk) Shantel & bucovina club orkestar (de) La shica (e) Slayer (us) Shackleton (uk) Sidi goma (ind) Slagsmålsklubben (s) Sleep with all your friends (dk) Spleen united (dk) Spokfrevo orquestra (bra) Soulclub dj team (dk) The streets (uk) Swollen members (can) Strøm & andyop (dk) Static & noize (dk) Stella polaris sound system (dk) The state, the market and the dj (dk) Supersilent (n) Sunburned hand of the man (us) Säkert! (s) Telmary (cub) Teitur (fo) Tivolis symfoniorkester (dk) Vieux farka touré (mal) Tokyo police club (can) Tone (dk) Tumi and the volume (za) Valravn (dk) Veto (dk) Various productions (uk) Von hertzen brothers (fin) Vira (dk) When saints go machine (dk) Wildbirds & peacedrums (s) White pony dj team (dk) Yeasayer (us) Neil young (can) Yoyo oyoy presents kirsten ketsjer, yoke & yohs and yo yo oy oy special occasion orchestra (dk) Sweden Rock Festival, Sverige (4 - 7 juni) POISON 45 DEGREE WOMAN ACE FREHLEY ASTRAL DOORS (S) AT THE GATES (S) AVATAR (S) AXEWITCH (S) BLUE ÖYSTER CULT (US) BOIL BONAFIDE (S) CARCASS (UK) COHEED & CAMBRIA (US) DARE (UK) DEF LEPPARD DERRINGER (US) ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA (UK) ELÄKELÄISET FASTWAY FIVE FIFTEEN GLYDER GOTTHARD (CH) H.E.A.T (S) HAVANA BLACK (FIN) HENSLEY/LAWTON & LIVE FIRE (UK) JOE SATRIANI JUDAS PRIEST (UK) LIZZY BORDEN (US) MINISTRY (US) MUSTASCH (S) NEGATIVE (FIN) SABATON (S) SAXON (UK) SHAKIN' STREET (FR) SISTER SIN SONIC SYNDICATE STORMWARRIOR SVÖLK TESLA (US) TESTAMENT THE BLUES BAND (UK) TRIUMPH (CAN) ULI JON ROTH (D) WHITESNAKE VOLBEAT (DK) Arvikafestivalen, Sverige (3 – 5 juli) Adam Tensta (se) Alice In Videoland (se) All Ends (se) And One (de) Andi Almqvist (se) Anna Järvinen (se) Aril Brikha (se) Assemblage 23 (us) Avatar (se) Behemoth (pol) Combichrist (no) Crazy Lixx (se) Cut Copy (aus) Danger (fra) Death Cab For Cutie (us) Deathstars (se) Elis Records (se) Familjen (se) Hot Chip (uk) Housewives (se) Håkan Hellström (se) Interpol (us) Jive (se) Kate Nash (uk) Kent (se) Kocky (se) Lacrosse (se) Le Chic (sp) Lola Angst (de) Looptroop Rockers (se) Lykke Li (se) M.I.A (uk) Maps (uk) Maskinen (se) Moonspell (por) MSTRKRFT (can) O´Death (us) Pacific (se) Rex The Dog (de) Rigas (se) Rotersand (de) Saul Williams (us) Slayer (us) Soilwork (se) Streetlife DJ's (uk) Suicide Commando (be) Surkin (fra) Tamtrum (fra) Tepr (fra) The Crüxshadows (us) The Go! Team (uk) The Hellacopters (se) The Kooks (uk) The Mary Onettes (se) The Soulshake Express (se) The Touch (se) Timo Räisänen (se) Tingsek (se) Totalt Jävla Mörker (se) Volbeat (dk) Yelle (fra) Where the Action Is, Stockholm Dinosaur Jr. Dirty Pretty Things Mando Diao Foo Fighters Queens Of The Stone Age Sahara Hotnights The Hellacopters The Hives Way Out West, Sverige Broder Daniel Buraka Som Sistema (PT) Dark Meat (US) - [klubbspelning] Dengue Fever (US) - [klubbspelning] Fleet Foxes (US) Franz Ferdinand (UK) Girl Talk (US) - [klubbspelning] Grinderman (US/UK/AUS) Håkan Hellström Holy Fuck (CAN) - [klubbspelning] Iron & Wine (US) Joan As Police Woman (US) José González Lightspeed Champion (UK) Lykke Li Mando Diao N.E.R.D. (US) No Age (US) - [klubbspelning] Okkervil River (US) Pacific! - [klubbspelning] Sahara Hotnights Sigur Rós (IS) Silverbullit Sonic Youth (US) The Dodos (US) - [klubbspelning] The Flaming Lips (US) The Mae Shi (US) - [klubbspelning] The National (US) The Sonics (US) Yacht (US) - [klubbspelning] Yeasayer (US) West Coast Riot, Sverige NOFX (US) Bad Religion (US) Millencolin (S) Flogging Molly (US) Lagwagon (US) The Used (US) Tiger Army (US) Comeback Kid (CAN) Moderat Likvidation (S) De Lyckliga Kompisarna (S) No Fun At All (S) Randy (S) Neverstore (S) Sista Sekunden (S) The High Hats (S) Tysta Mari (S) Splitside (S) Emmabodafestivalen, Sverige Alice in videoland Almedal Babian Billie the vision & the dancers Boris and the Jeltsins Boys Noize CK Cobra Charlie detektivbyrån Dreamboy Early to bed Elf Power familjen First Aid Kit Gatans lag Gentle Touch Hoffmaestro & Chraa Hästpojken Justice Kapten Röd Kid Down Kocky Kristian Anttila Kultiration Lacrosse Markus Krunegård Maskinen Masshysteri miss li Moto Boy Neverstore Niccokick Palpitation Perkele raised fist Slagsmålsklubben Soko Stereo Total The Whitest Boy Alive Thermostatic Those dancing days Tikkle me Zeigeist Peace & Love, Sverige (23 - 28 juni, varav de första tre är temadagar) Amanda Jenssen Adam Tensta Afasi & Filthy Alice in Videoland Andi Almqvist André Wickström & Björn Gustafsson Anna Järvinen Billie the Vision and the Dancers Britta Persson Caesars Cansei De Ser Sexy [bRA] Christian Kjellvander Clutch [uS] Crystal Castles (CAN) Dark Funeral Dark Tranquillity De Lyckliga Kompisarna Devotchka [uS] Difuntos Correa [CL] Eldkvarn Ellis Hooks [uS] Entombed Film on Four Hanoi Rocks [FIN] Hardcore Superstar Hoffmaestro & Chraa Humanzi [iRL] Hurriganes [FIN] Håkan Hellström Hästpojken In Flames Jason Mraz [uS] Jill Johnson Jim White [uS] Jive Johnossi Jondo (DE) Kaizers Orchestra [NO] Kapten Röd & Majorerna Ken Kent Kristian Antilla Kultiration Lillasyster Little Marbles Looptroop Rockers M A Numminen [FIN] Mando Diao Manu Chao [FR/ES] Markus Krunegård Mikael Wiehe & Ebba Forsberg Millencolin Miss Li Mustasch Nationalteatern Neverstore Next Generation Opeth Organismen Pascal Petter Promise and the Monster Pugh Rogefeldt Rootvälta Sahara Hotnights Saigon [uS] Sex Pistols [uK] Space Age Baby Jane Stefan Sundström Stiko Per Larsson Stonecake Sugarplum Fairy Supersci Suzanne Vega [uS] Takida Teddybears STHLM The (International) Noise Conspiracy The 69 Eyes [FIN] The Cult [uK] The Haunted The Hellacopters The Hives The Lance The Pigeon Detectives [uK] The Tallest Man On Earth The Waterboys [uK] The Wombats [uK] Those Dancing Days Timo Räisänen W.A.S.P [uS] Vanity BLVD Veronica Maggio Wolf Woven Hand [uS] Storsjöyran, Sverige (31 juli - 2 aug) Blondie (us) 22 (no) Adam Tensta All Ends Amanda Jenssen Ane Brun Autisterna Avatar Blood Music Drive-By Truckers (us) First Aid Kit Florence Valentin Gocoo (jpn) Hardcore superstar Håkan Hellström Hästpojken Jenny Owens Youngs (us) Justice(fr) Kent Kira Kira (is) Kleerup Kris Kristofferson (us) Kristian Anttila Kristoffer Ragbstam Lars Winnerbäck Lykke Li Magnus Uggla Mange Schmidt Mark Olson (us) Markus Krunegård Miss Li Moto Boy Mustasch Neverstore Sons & Daughters (uk) Stalingrad Cowgirls (fi) Säkert! The Animal Five The Confusions The Icarus Line (us) The tallest man on earth Wildbirds & Peacedrums Accelerator, Stockholm/Göteborg (25 juni) Band of Horses (US) Battles (US) Black Kids (US) Deerhunter (US) Duffy (UK) El Perro Del Mar Fuck Buttons (UK) MGMT Stars (CAN) St. Vincent The Teenagers (UK/FR) Wildbirds & Peacedrums Metaltown, Sverige (27 jun - 28 jun) Amon Amarth (S) Bullet For My Valentine (UK) Cavalera Conspiracy (US) Chris Cornell (Inställt!) Clutch (US) Converge (US) Danko Jones (CAN) Dark Tranquillity (S) Dead By April (S) Die Mannequin (CAN) Dimmu Borgir (N) In Flames (S) Job For A Cowboy (US) Killswitch Engage (US) Monster Magnet (US) Nifelheim (S) Nightwish (FIN) Opeth (S) Soilwork (S) Sonic Syndicate (S) Witchcraft (S) Redigerad 3 maj, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Jag ska förmodligen till Hultsfred. Ifall inte Roskilde får alldeles, alldeles för bra band, för då klarar jag inte av att inte åka dit. Var funderar du på, Axel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Såg Porcupine Tree ganska nyss, och hade biljetter till Explosions In the Sky, men de jävlarna ställde in, big buhu. Har Band of Horses-biljetter i mars, men ska kanske inte gå. Annars kan jag göra en önskelista. Beirut. Belle and Sebastian My Morning Jacket Explosions In the Sky Jason Molina Songs: Ohia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Såg Porcupine Tree ganska nyss, och hade biljetter till Explosions In the Sky, men de jävlarna ställde in, big buhu. Har Band of Horses-biljetter i mars, men ska kanske inte gå. OMGOMGOMG. Var ska dom spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 OMGOMGOMG. Var ska dom spela? Debaser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Det närmaste festival jag kommer att komma nästa år är Sensation Black i Amsterdam. Blir väl galet skoj som i somras Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Debaser. Från 18 Hur lätt är det att smita in? On topic: Fick önskemål på att jag skulle med Johanna & co till Hultsfred så om det inte krockar med Italien-resan så kommer jag dit. Det beror dock på hur bra artisterna blir men jag har höga förväntningar efter ägarbytet och allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 (redigerad) Från 18 Hur lätt är det att smita in? Aldrig varit där, men funderar på att falsklegga/smita in. Dock kan det komma förhinder för mig. 185 kr var ju hursomhelst inte så mycket, kan nog sälja iväg den i värsta fall... Redigerad 30 november, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Från 18 Hur lätt är det att smita in? On topic: Fick önskemål på att jag skulle med Johanna & co till Hultsfred så om det inte krockar med Italien-resan så kommer jag dit. Det beror dock på hur bra artisterna blir men jag har höga förväntningar efter ägarbytet och allting. Ja, det känns verkligen som att de har mycket att bevisa nästa år. Johanna, vem är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Från 18 Hur lätt är det att smita in? Dom har bara en ingång, en liten trång dörr, så smita in är nog en omöjlighet. Roskilde kommer nog få ett bra startfält i år, hur vet jag det? dom har alltid...varje år en bra line-up, Foo Fighters lär ju komma, Dom öppnade ju inte speciellt starkt, förra året presenterade dom Red Hot Chili Peppers som första bokning och nu Radiohead, inget man hoppa ur stolen för precis. Sen ryktas det ju om att Led Zeppelin ska ut på vägarna igen, återstår att se om någon festival lyckas få deras uppmärksamhet, men om Zeppelin spelar på någon festival så lär jag också befina mig på den festivalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 (redigerad) Var funderar du på, Axel? Oh, alldeles för tidigt att säga, det hänger till 70% på banden. Vet bara att Roskilde var magiskt i fjol, så om musiken är bra, åker jag förmodligen dit! Kostar dock tyvärr ganska mycket mer än Sverigefestivaler. Annars verkar Peace & Love bra, stämningsmässigt, och ligger inte alltför långt från sommarstället, vilket innebär gratis resa dit, typ. Roskilde kommer nog få ett bra startfält i år, hur vet jag det? dom har alltid...varje år en bra line-up, Foo Fighters lär ju komma, Dom öppnade ju inte speciellt starkt, förra året presenterade dom Red Hot Chili Peppers som första bokning och nu Radiohead, inget man hoppa ur stolen för precis. Oh, kom igen, Radiohead är ju ett apstort band. Vågar nästan hävda att det är lika stort släpp som Chili Peppers. Redigerad 30 november, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Johanna, vem är det? En kompis bara. Inte mitt kvinnliga alter ego eller något även om det kan låta så. Mitt kvinnliga alter ego hänger självklart i Musiktips-tråden och inte på Hultsfred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Oh, kom igen, Radiohead är ju ett apstort band. Vågar nästan hävda att det är lika stort släpp som Chili Peppers. Ja dom är stora, och jävligt bra men det jag menar är att Roskilde alltid släpper en bomb som första band, förra året RHCP, åren innan det: Roger Waters, Metallica, Guns N Roses osv, band som mer än hälften av besökarna enbart kan tänka sig lägga pengar på att se, tyvärr är inte Radiohead ett sånt band, hade vart bättre om dom var med i andra eller tredje släppet. Nu vet jag inte vad Roskilde kommer boka mer men ett större band än Radiohead kommer ju garanterat att komma och Radiohead var väl det första bandet att tacka ja och dom släpper ju ett band varje år vid den här tiden så dom valde väl att presentera dom som första headliner. Men det är ju absolut inte en dålig bokning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 En kompis bara. Inte mitt kvinnliga alter ego eller något även om det kan låta så. Mitt kvinnliga alter ego hänger självklart i Musiktips-tråden och inte på Hultsfred. Då ses vi förhoppningsvis där. Vad är en resa till Italien mot Hultsfred, liksom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Då ses vi förhoppningsvis där. Vad är en resa till Italien mot Hultsfred, liksom! Med bra band så väger Hultsfred lätt tyngst. Men det finns ju familj som vill ha med en till Italien också Den resan är dock inte bokad än så jag ska försöka fixa till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 (redigerad) Storsjö yran, Inte klart vilka som kommer i år. Ifjol kom Laakso iaf. Det ända band/artis som är släppt är Lars Winnerbäck. Redigerad 30 november, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Åh, Volbeat kommer till Sweden rock . Då blir det till att dra dit! Dom spelade på sticky fingers idag, men min bror kunde inte få in mig . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 Blir nog ingen festival i år. Eller jo, det blir det om tågluffen skiter sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 1 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2007 Kan mycket väl bli både Sweden Rock och Hultsfred i år, jävla dumt att de ligger så nära varandra bara...kompisarna har alltid ont om pengar och lär bara vilja åka på en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 Inte så mycket med festivaler, men men. Jag var inne på ticnet 15 minuter före 9 och skulle boka biljetter till Kent i e-tuna. Det slutar med att det är slutsålt på 12 minuter. Alltså, herregud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts