SilentViper Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Nu har min dator startat om sej själv ett par gånger nu. Ibland händer det när ja ska logga in ibland efter XP rutan ahr försvunnit. Ja satt och spelade så hände detta. Och det fortsätter mellan rum och ja har återställt datan. Just nu har ja fläkten på som får fläkta datan en stund. Vad kan detta bero på?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Nu har min dator startat om sej själv ett par gånger nu. Ibland händer det när ja ska logga in ibland efter XP rutan ahr försvunnit. Ja satt och spelade så hände detta. Och det fortsätter mellan rum och ja har återställt datan. Just nu har ja fläkten på som får fläkta datan en stund. Vad kan detta bero på?. Överhettning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Det är en DATOR!... DATORN startar om sig själv.. Iaf dunno.. kan vara överhettning eller nått ;> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 http://www.almico.com/speedfan433.exe Ladda ner och ta screenshot och rapportera tillbaka, eller dra en egen slutsats av dina fynd i programmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 http://www.almico.com/speedfan433.exe Ladda ner och ta screenshot och rapportera tillbaka, eller dra en egen slutsats av dina fynd i programmet. GAAH!!! Speedfan är SKIT!!! Det visar bara felaktig fakta Om man ska kolla temperaturen så går man in i BIOS... Dock håller jag med Gizmo och Mordos... Det är nog överhettning... Dammsug ur processor flensen så ska det sluta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 GAAH!!! Speedfan är SKIT!!! Det visar bara felaktig fakta Om man ska kolla temperaturen så går man in i BIOS... Dock håller jag med Gizmo och Mordos... Det är nog överhettning... Dammsug ur processor flensen så ska det sluta Nej. För övrigt så visar inte alltid BIOS rätt temperatur heller. Plus att man bara kan mäta idle-temperatur i BIOS, och den temperaturen är den minst viktiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 GAAH!!! Speedfan är SKIT!!! Det visar bara felaktig fakta Om man ska kolla temperaturen så går man in i BIOS... Dock håller jag med Gizmo och Mordos... Det är nog överhettning... Dammsug ur processor flensen så ska det sluta Fan heller, statisk elektricitet är inte bra för datorn. Tryckluft på burk är din vän. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 GAAH!!! Speedfan är SKIT!!! Det visar bara felaktig fakta Om man ska kolla temperaturen så går man in i BIOS... Dock håller jag med Gizmo och Mordos... Det är nog överhettning... Dammsug ur processor flensen så ska det sluta Då lär ju varenda annat övervakningsprogram också gjort det eftersom de visar samma temperaturer som Speedfan. Om det gör DIG lyckligare så kan väl agent47 ladda ner Everest och kolla där istället. Precis som R2D2 skriver, BIOS mäter bara idle-temperaturer, skulle en dator "dö" av idle-temperaturerna skulle den ju aldrig starta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Då lär ju varenda annat övervakningsprogram också gjort det eftersom de visar samma temperaturer som Speedfan. Om det gör DIG lyckligare så kan väl agent47 ladda ner Everest och kolla där istället. Precis som R2D2 skriver, BIOS mäter bara idle-temperaturer, skulle en dator "dö" av idle-temperaturerna skulle den ju aldrig starta. Beror på... Jag körde med datan som låg på 98-110 grader (IDLE) och det gick fint i windows och spel... Efter ett tag så gavs sig datan och startade om sig själv... Fan heller, statisk elektricitet är inte bra för datorn. Tryckluft på burk är din vän. Ta bort flensen först innan du dammsuger den... Rensade den med kompressor när jag hade garage lan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 98-110 grader idle? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 98-110 grader idle? Japp Den var igendammad och min spärr som gör att datorn stänger av sig vid för hög värme ligger på 130 grader... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) Nu funkar datan. Men vi har kommit fram till vad som är problemet. Det är mitt nätverkskort som är konstig. Om ja tar ut den så funkar det perfekt. Så datorn startar om sej när den vill. Och min bror misstänker att det är nåt i Moderkortet och pappa misstänker att det är nån inställning som är fel i biosen. Så ja frågade han ur man återställer biosen men tyvärr så visste han inte det. Och han blev jävligt lack nu när vi var tvunga att lägga om Windows på nytt det var då vi kom på att det var mitt nätverkskort. Redigerad 28 november, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) Har du inte nätverkskort på moderkortet? EDIT: Jag menar inbyggd Redigerad 28 november, 2007 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) Jo mitt nätverkskort sitter inkopplat i Moderkortet. Börjar verkligen störa mig på att datorn startar om sej själv. Redigerad 28 november, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Jo mitt nätverkskort sitter inkopplat i Moderkortet. Börjar verkligen störa mig på att datorn startar om sej själv. Kan du inte använda den inbyggda nätverksanslutningen och rycka ut kortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Nu har vi kommit fram till att det är inte mitt nätverkskort. Vi testade ett USB internet grejs eller vad det heter men det hände samma sak med det. Så kan det vara nät agget eller nåt annat. För om man tar bort nätverkskortet så funkar det hur bra som helst. Pappa sa att ja skulle lägga in nåt spel och spela så att datorn fick jobba lite men ja har svårt att tro att det hjälper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Pappa sa att ja skulle lägga in nåt spel och spela så att datorn fick jobba lite men ja har svårt att tro att det hjälper. Hjälper ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Nu har vi kommit fram till att det är inte mitt nätverkskort. Vi testade ett USB internet grejs eller vad det heter men det hände samma sak med det. Så kan det vara nät agget eller nåt annat. För om man tar bort nätverkskortet så funkar det hur bra som helst. Pappa sa att ja skulle lägga in nåt spel och spela så att datorn fick jobba lite men ja har svårt att tro att det hjälper. Prova med att byta nätagg... Om den startar om sig och det inte är något som ni vet om så prova med att byta till ett annat nätagg (Låna ett innan du köper) och har du samma problem så är det nånting i datorn som håller på att paja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 (redigerad) Det konstiga är att dte händer när man försöker uppkoppla till vårt internet anslutning. Redigerad 29 november, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 november, 2007 Nu har ja ett nytt problem. När ja ska försöka uppdatera till SP2 så får ja sånt där medelande med att Skicka Skicka inte. Sen står det nånting Explorer har stött på ett problem och måste avslutas. Hur ska ja fixa det nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts