RavenE Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 (redigerad) Som ni ser så är jag ansluten till 42 personer (seeds), borde det inte gå lite snabbare än bara några få kb/s? Att det sen är 8000+ i svärm påverkar väl inte? Redigerad 20 november, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Vad har du för typ av Windows och hur många tcp/ip öppningar har du i datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Windows XP Home Edition SP2. Det andra vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Jag fixar en länk till dig på MSN senare hur du får leet nedladdnings hastigheter. Som mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Jag fixar en länk till dig på MSN senare hur du får leet nedladdnings hastigheter. Som mig. Posta, dirr. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Jag fixar en länk till dig på MSN senare hur du får leet nedladdnings hastigheter. Som mig. Bara det inte är det där med att ställa om routern med något shit. Det.. funkar inte för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Är det möjligtvis det här ni pratar om? Klientkonfiguration med µTorrent för användare med 10Mbit eller mera (Kan också användas fast man inte har 10Mbit): Ändra bara de här inställningarna, resten skall vara standard. (Engelska inställningen först, svenska översättningen inom parentes.) På Network (Nätverk): # Stäng av 'UPnP port mapping' ('Avaktivera UPnP portmappning') # Stäng av 'Randomize port each time µTorrent starts' ('Slumpa port varje gång µTorrent startas') # Sätt 'Global maximum upload rate (kB/s)' ('Total max. uppladdningshastighet (Kibyte/s)') till 12500 (Enligt µTorrent-utvecklarna finns det en automatiskt gräns för användare med obegränsad uppladdningshastighet, så det är bättre att begränsa det till din maximala uppladdningsfart.) På Torrents (Torrents): # Stäng av 'Enable DHT Network ('Aktivera DHT-nätverk') och 'Enable DHT for new torrents' ('Aktiva DHT för nya torrentar') # Sätt 'Global maximum number of connections' ('Total maxgräns för antal anslutningar') till 2000 # Sätt 'Maximum numbers of connected peers per torrent' ('Antal anslutna klienter per torrent') till 250 # Sätt 'Number of upload slots per torrent' ('Antal uppladdningsslottar per torrent') till 250 På Advanced (Avancerat): # net.low_cpu = false (Om du har långsammare processor än 2GHz skall du sätta 'true') # net.max_halfopen = 43 # peer.disconnect_inactive_intervall = 500 # diskio.sparse_files = true (Har testat det , och det funkar underbart) (Inställningarna gör att du får din µTorrent ladda upp/ner till Maximum och processorn jobbar mycket mindre än den gjorde) Borde jag testa det här, trots att jag bara har 2 mbit? http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/g.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Är det möjligtvis det här ni pratar om? Borde jag testa det här, trots att jag bara har 2 mbit? http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/g.gif Aww, det ser riktigt bra ut. Blir till att prova då jag kommer hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Är det möjligtvis det här ni pratar om? Borde jag testa det här, trots att jag bara har 2 mbit? http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/g.gif Funkade inte bra för mig iallfall. Mina egna tweakade inställningar var bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Funkade inte bra för mig iallfall. Mina egna tweakade inställningar var bättre. Funkade inte för mig heller. "DHT: Avstängd" stod det längst ner i µTorrent-fönstret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Är det möjligtvis det här ni pratar om? Njet. Vi hade diskussion om det förut, jag och Ärrtvå. Väntar fortfarande på att han ska komma i Stålmannen trikåer och rädda alla. För jag är typ, Robin i Batman och är för lat för att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Funkade inte för mig heller. "DHT: Avstängd" stod det längst ner i µTorrent-fönstret. Inte så konstigt då du stängde av det # Stäng av 'Enable DHT Network ('Aktivera DHT-nätverk') och 'Enable DHT for new torrents' ('Aktiva DHT för nya torrentar') Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Inte så konstigt då du stängde av det Är man trött så är man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Vi hade diskussion om det förut, jag och Ärrtvå. Väntar fortfarande på att han ska komma i Stålmannen trikåer och rädda alla. För jag är typ, Robin i Batman och är för lat för att göra det. Jag har tyvärr inga trikåer ( ) men jag hänvisar till den här tråden: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=43634. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Tjuvar min egen nedladdningstråd. Kan man på något sätt se hur mycket folk har laddat hem från mig i DC++? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Tjuvar min egen nedladdningstråd. Kan man på något sätt se hur mycket folk har laddat hem från mig i DC++? DC++ håller inte koll på det. Då, det inte är någon torrent eller något, det är direkt från person till person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 DC++ håller inte koll på det. Då, det inte är någon torrent eller något, det är direkt från person till person. Märkte att man kan se hur mycket man delat ut under tiden man har DC++ igång. Men det nollställs då man stänger ner. Kul i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Har för mig att det går genom att du går in i Help i menyraden där uppe och sedan About. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Har för mig att det går genom att du går in i Help i menyraden där uppe och sedan About. Funkade perfect. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Men det är mindre seeds än leechers, antar att dom laddar upp åt 10000 andra än dig så det kan väl gå lite trögare då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts