Saleen Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Jag har installerat det nya grafikortet (Radeon HD2600XT) och installerat drivisar men när jag startar om datorn så vill inte den nya skärmen (HP w2207h) visa någon bild. Är det någon som har en aning om vad som kan vara fel ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Jag har installerat det nya grafikortet (Radeon HD2600XT) och installerat drivisar men när jag startar om datorn så vill inte den nya skärmen (HP w2207h) visa någon bild. Är det någon som har en aning om vad som kan vara fel ? Är det BARA skärmen som är inkopplad, Alltså ingen Teve eller nåt? Annars hade jag samma problem med ett annat ATI kort och det visade sig att tv:n vart huvud skärmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 20 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Nej, ingen TV inkopplad. Äger ingen egen TV faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Du har inte fifflat med några inställningar på din skärm? Jag gjorde det en gång på min gamla skärm, man kunde nämligen ställa in den på två "lägen", DVI och VGA, så att man kunde köra två datorer samtidigt. Råkade göra det en gång när jag inte hade någon annan dator inkopplad och höll på att bli galen för jag inte kom på vad som var fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 21 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 (redigerad) Allting fungerar som det ska nu, ATI´s drivrutiner fungerade inte så jag var tvungen att skaffa dem från sapphires hemsida som har gjort själva kortet. Edit: Allt går inte riktigt som det ska, ibland så kan ljudet hacka lite när jag t.ex. öppnar Photoshop eller en ny webläsare. Det tar också väldigt lång tid att starta datorn. Redigerad 22 november, 2007 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Allting fungerar som det ska nu, ATI´s drivrutiner fungerade inte så jag var tvungen att skaffa dem från sapphires hemsida som har gjort själva kortet. Edit: Allt går inte riktigt som det ska, ibland så kan ljudet hacka lite när jag t.ex. öppnar Photoshop eller en ny webläsare. Det tar också väldigt lång tid att starta datorn. Det är nog inte grafikkortet som bör stå till svars för det. Kan bero att du har mycket skräp på datorn. Jag skulle kunna satsa någon annans liv på det. Jag skulle spontant rekommendera dig att köra en backup på allt du håller kärt och sedan formatera hårddisken. Eller så kan du vara omständig, som vissa konstiga typer envisas med att vara, och försöka rensa datorn från skit manuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Edit: Allt går inte riktigt som det ska, ibland så kan ljudet hacka lite när jag t.ex. öppnar Photoshop eller en ny webläsare. Det tar också väldigt lång tid att starta datorn. Bump, problemet kvarstår.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Bump, problemet kvarstår.. Du sitter på en P4 va ? kanske den som inte hänger med riktigt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Du sitter på en P4 va ? kanske den som inte hänger med riktigt ? Problemet löst. Grafikkortet funkade inte som det skulle med moderkortet och jag har inte en aning varför. Tack för er hjälp iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Då lånar jag tråden... Nu vill jag koppla min TV till min dator. Men när allt är kopplar så är allt svart/vitt. Och när jag ska ändra i Nividia kontrollpanel så kan jag inte ändra. Det står att det inte är nån tv inkopplad.. Hur FAN ska jag göra då. - Geforce XFX5200 - S-kabel Har funkat innan dom började med Nividia Kontroll panelen... Hur gör jag?= Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Då lånar jag tråden... Nu vill jag koppla min TV till min dator. Men när allt är kopplar så är allt svart/vitt. Och när jag ska ändra i Nividia kontrollpanel så kan jag inte ändra. Det står att det inte är nån tv inkopplad.. Hur FAN ska jag göra då. - Geforce XFX5200 - S-kabel Har funkat innan dom började med Nividia Kontroll panelen... Hur gör jag?= Samma sak för mig!! Prova med S-Kabel men får bara fram svart-vitt... Min farsa sa att det var kabeln som jag hade in till grafikkortet men det kan det inte vara (S-Video out) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Samma sak för mig!! Prova med S-Kabel men får bara fram svart-vitt... Min farsa sa att det var kabeln som jag hade in till grafikkortet men det kan det inte vara (S-Video out) Jag vet VARFÖR det är svartvitt. För att Grafik kortet sänder i fel singnal. Det ska vara PAL-B, men jag tror det är PAL-D nu. Men jag kan inte ändra det p.g.a att Nividias program inte tillåter.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Du har alltså gjort såhär?: Högerklicka > Egenskaper > Inställningar > Avancerat > Fliken med ditt grafikkorts namn > N-view Display mode > Högerklicka på "TVn" > Välj "Select TV format" och tryck längst ned på Advanced. Och försökt att ändra dessa inställningar: Signal format till PAL B Swedish och Video Output format till vilken sorts kabel du använder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Använder du en S-video- eller S-VHS-sladd? Har för mig att det gör skillnad, jag köpte en S-video och det funkar. Vad har du för grej sedan. S-video till komposit eller S-video till scart? Jag läste när jag kollade upp lite om ämnet att om man har S-video till scart kan det bli svartvitt. Hoppas du fattar hur jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Du har alltså gjort såhär?: Högerklicka > Egenskaper > Inställningar > Avancerat > Fliken med ditt grafikkorts namn > N-view Display mode > Högerklicka på "TVn" > Välj "Select TV format" och tryck längst ned på Advanced. Och försökt att ändra dessa inställningar: Signal format till PAL B Swedish och Video Output format till vilken sorts kabel du använder? Jag har inge N-view Display mode. Jag har "tyvärr" den nya Nividia Kontrollpanelen.. Det ser ut så här: Använder du en S-video- eller S-VHS-sladd? Har för mig att det gör skillnad, jag köpte en S-video och det funkar. Vad har du för grej sedan. S-video till komposit eller S-video till scart? Jag läste när jag kollade upp lite om ämnet att om man har S-video till scart kan det bli svartvitt. Hoppas du fattar hur jag menar. Jag har S-video sladd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts