Boomer Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Har försökt på en hel del forum men inte fått något svar som direkt hjälpt, tänkte att jag kan försöka här iallafall. Jag har ju skaffat ny dator som några av er vet, och den funkar jätte bra. Förutom i just Medal of Honor Airborne och UT3 (än så länge). Efter ca 30 minuters spelande så fryser spelet och det kommer upp massa pixelfel på skärmen (se bild). Kortet ligger på mellan 60-75 grader under spelande och är inte alls speciellt högt, då det låg runt 80-85 tills jag höjde fläkthastigheten. Kortet är inte heller klockat. Någon som har minsta lilla idé hur detta skulle kunna åtgärdas? Skulle bli evigt tacksam. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/7gq1en1p1vyh.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Kan vara fel på kortet. Du har ju 1 år garanti så det är bara att be om ett nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Ska jag ringa till datorbutiken då eller till Asus? Har aldrig utnyttjat en garanti förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Du ska prata med Datorbutiken i första hand. Hur du gör är jag inte säker. Jag har för mig att det finns en länk när du går in på "Ditt konto" och trycker på ordern du gjorde. Du får fråga kundtjänst dock, så blir allt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Yes. Då gör jag så. Tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Precis som R2 sa, det kan ju faktiskt vara ett måndagsexemplar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 (redigerad) Den kanske har fått Cancer? Är inte så kunnig inom området, är cancer ett möjligt svar? Redigerad 19 november, 2007 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Nej, och det var faktiskt ett väldans onödigt inlägg och hjälper inte min situation. Hoppas du förstår. Jag är ganska nere nu, har väntat på dator väldigt länge och sen när man får den så börjar skiten strula. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Nej, och det var faktiskt ett väldans onödigt inlägg och hjälper inte min situation. Hoppas du förstår. Jag är ganska nere nu, har väntat på dator väldigt länge och sen när man får den så börjar skiten strula. Jag vet hur det känns. Har du alla extra strömsladdar i grafikkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 (redigerad) Jag vet hur det känns. Har du alla extra strömsladdar i grafikkortet? Tog en liten titt och den satt faktiskt lite löst. Tryckte till den och ska kolla om det hjälpte imorgon. Tack. @Edit; Gjorde ett litet test och det blev ingen skillnad. Får höra av mig till db imorgon. Redigerad 19 november, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 (redigerad) Jag får texturfel från ställen som rendreras långt bort, men det är inget som jag stör mig på (Se länk längre ner. Dock är det inte ens hälften så mycket som hans.) Egentligen borde jag skicka tillbaka mitt kort, men eftersom jag inte vet om jag orsakat det själv eller inte så kan jag väl lika gärna vänta tills lageret av 8800GTS tar slut och hoppas att jag får ett 8800GT/nya 8800GTS? Vad säger ni? http://www.youtube.com/watch?v=HT_DrDmkNfQ Redigerad 20 november, 2007 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 @Doktorn; Drivers som krånglar skulle jag tro. Jag börjar tro att det är något åt det hållet för mig med, eftersom jag kan spela andra spel perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 @Doktorn; Drivers som krånglar skulle jag tro. Jag börjar tro att det är något åt det hållet för mig med, eftersom jag kan spela andra spel perfekt. Det kan ju iofs stämma. Jag hade katastrofala CP-artefakter i Dark Messiah med vissa shaders/partiklar, sedan fungerade det när jag uppdaterade drivarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 @Doktorn; Drivers som krånglar skulle jag tro. Jag börjar tro att det är något åt det hållet för mig med, eftersom jag kan spela andra spel perfekt. Jo, fast jag har använt alla drivers i hela världen ungefär och även prövat dom som följde med på skivan. Ingen hjälp tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Okay, skicka tillbaka kortet då vetja. Förövrigt så måste jag fråga. Är det inte lite konstigt att datorn stannar upp bara för att det är fel på grafikkortet. Borde inte det typ vara fel någon annanstans då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Okay, skicka tillbaka kortet då vetja. Förövrigt så måste jag fråga. Är det inte lite konstigt att datorn stannar upp bara för att det är fel på grafikkortet. Borde inte det typ vara fel någon annanstans då? Grafiken har ju ändå mycket att säga till om.. Te.x Drivrutiner.. Dom kan ju låsa datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Te.x Drivrutiner.. Dom kan ju låsa datorn Ja och det låter smart tycker du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 (redigerad) Har poppat iväg ett mail till datorbutiken, och i väntat på svar så har jag gjort några tester i Rivatuner. Helt okay temperatur, sen.. foff! Där i slutet när den är som högst är det 75 grader. Redigerad 21 november, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Ja och det låter smart tycker du? Hur menar du? Kräver förklaring Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Hur menar du? Kräver förklaring Windows är byggt så, men det är inte särskilt logiskt. Så att göra -gubben var inte särskilt befogat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts