Jump to content

Vad är det för virus som sprides på MSN?

Jacker
 Share

Recommended Posts

Mjo, som en del av er på min kontaktlista märkt sprider jag (ofrivilligt) virus numera. :lol: Jag fick från början filen av IceCandy ( :lol::doh: ), och eftersom hon brukar skicka saker till mig då och då tänkte jag att det bara var någon ny grej. Tog emot filen, extraherade den och öppnade vad jag trodde var en bild, som egentligen var en .exe- fil. Jag vet inte vad det är för sorts virus, men det tar kontroll över MSN och spammar filen till slumpvalda offer på min kontaktlista (man hinner se hur fönster öppnas och stängs ned). Filen skickas med texten " Fantastic ahahah :lol:" (som dyker upp i min CTRL+V efter en "attack"). Men, när jag fick filen av Ice skickades inte den texten, annars hade jag knappast accepterat den.

Nåväl, det hela är lite (e-)pinsamt då jag egentligen inte faller för sånt här. :lol: Jag har flera gånger scannat datorn med både Ad-Aware och Norton (böt tillbaka till det direkt, körde med NOD32 innan som visade sig vara värdelöst) utan resultat.

Någon som vet något om detta virus till att börja med? Det skulle underlätta en del känns det som. Viruset skickas i en .rar eller .zip- fil som heter ungefär "6hh0g" och innehåller en .exe- fil utklädd till en .JPEG- bild som också heter något i stil med "6hh0g". Jag vill kunna logga in på MSN igen, samt ha en virusfri dator. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ju inget nytt.. Finns ett antal trådar om det.. Fattar inte hur du kan ha missat de

Blev lite -respekt när jag fick en sån av dig, trodde du visste bättre :lol:

Men men.. vet inte om det finns nån fix där ute, hade det hänt mig så hade jag formaterat

Jag VET att virus sprides på MSN. :lol: Men, den här gången blev jag lurad. Jag får väl skylla på Ice, förväntade mig kanske att hon också visste bättre än att ta emot virus. :lol::doh:

skribb: Tack!

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag VET att virus sprides på MSN. :w000t: Men, den här gången blev jag lurad. Jag får väl skylla på Ice, förväntade mig kanske att hon också visste bättre än att ta emot virus. :w000t::w000t:

Mwhaha.

Jag har till och med för mig att hon sa till dig innan att du inte skulle ta emot filer ifrån henne. Och att hon frågade om hon hade skickat något till dig men på sa att hon inte hade gjort det. Och ändå accepterar du?

:w000t:

--

Btw, tror hon laddade ner och scannade med tiotal program. Sökte på viruset och gick igenom 3 guider varav en på norska om hur man skulle få bort det. Ingenting fungerade dock.

Tills jag kom med den smarta idén om en systemåterställning.

Btw1: Sök igenom datorn efter "pics06", brukar ligga i win32 mappen.

Btw2: En fil som slutar på jpeg.exe är fortfarande inte en bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mwhaha.

Jag har till och med för mig att hon sa till dig innan att du inte skulle ta emot filer ifrån henne. Och att hon frågade om hon hade skickat något till dig men på sa att hon inte hade gjort det. Och ändå accepterar du?

--

Btw, tror hon laddade ner och scannade med tiotal program. Sökte på viruset och gick igenom 3 guider varav en på norska om hur man skulle få bort det. Ingenting fungerade dock.

Tills jag kom med den smarta idén om en systemåterställning.

Btw1: Sök igenom datorn efter "pics06", brukar ligga i win32 mappen.

Btw2: En fil som slutar på jpeg.exe är fortfarande inte en bild.

She didn't say shit to me. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vad komiskt! :rolleyes:

Kan säga att jag själv fick det av en kompis. Höll på att skriva med henne och så skickade hon "pics06" till mig. Antog att det icket skulle vara något hemskt och var dum nog att öppna.

Det som händer sen är att varje gång du startar om datorn så kommer det ligga en ny pics06.rar fil i /windows mappen. Sökte igenom min dator med AVG antispyware, Adaware, Nod33, CCleaner, Combofix, Vundofix, Spybot, Rogueremover, Smitfraud, Search and Destroy, Virtumundobegone och Hijackthis och flera till. Alla i sin nyaste version, flera i fullversion. Scannade också igenom datorn i felsäkert läge och letade runt lite bland alla mappar. Det enda program som hittade något var Adaware. Adaware hittade Malware, tog bort det, och det dök sedan upp igen efter varje datoruppstart. Pics06 likaså.

Och som Sikorki sa, så fick jag göra systemåterställning. Vet inte om viruset finns kvar, men det sätter iallafall aldrig igång. (Dvs, MSN fuckar inte.)

Och Jacker, jag skrev visst till dig att du inte skulle acceptera något från mig. (w00t) Kan dock varit så att du redan varit dum nog att acceptera vad jag skickat, och på så vis inte heller kunnat få mitt meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vad komiskt! :rolleyes:

Kan säga att jag själv fick det av en kompis. Höll på att skriva med henne och så skickade hon "pics06" till mig. Antog att det icket skulle vara något hemskt och var dum nog att öppna.

Det som händer sen är att varje gång du startar om datorn så kommer det ligga en ny pics06.rar fil i /windows mappen. Sökte igenom min dator med AVG antispyware, Adaware, Nod33, CCleaner, Combofix, Vundofix, Spybot, Rogueremover, Smitfraud, Search and Destroy, Virtumundobegone och Hijackthis och flera till. Alla i sin nyaste version, flera i fullversion. Scannade också igenom datorn i felsäkert läge och letade runt lite bland alla mappar. Det enda program som hittade något var Adaware. Adaware hittade Malware, tog bort det, och det dök sedan upp igen efter varje datoruppstart. Pics06 likaså.

Och som Sikorki sa, så fick jag göra systemåterställning. Vet inte om viruset finns kvar, men det sätter iallafall aldrig igång. (Dvs, MSN fuckar inte.)

Och Jacker, jag skrev visst till dig att du inte skulle acceptera något från mig. (w00t) Kan dock varit så att du redan varit dum nog att acceptera vad jag skickat, och på så vis inte heller kunnat få mitt meddelande.

Ja, efteråt. Såhär ser min logg med dig ut.

al_bhed__27_hotmail.com.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor