Tux Skrivet 18 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2007 (redigerad) Är det någon som vet hur jag kan åstadkomma den här effekten? Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=uHb0phCLiOA http://www.youtube.com/watch?v=VsYe5v4PvFE I videon kan ni se att olika texter följer antigen handen eller händerna. Hur gör man det?, hur gör man så att en text följer en viss objekt/hand i en video? EDIT: Är det Pan/Crop som gäller eller finns det något annat trick? Redigerad 18 november, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2007 (redigerad) Såg bara dom första sekunderna av den där snubben i Tensta filmen, och det kan du enkelt åstadkomma med Pan/Crop EDIT: Pan/Crop för hela slanten, go for it. Redigerad 18 november, 2007 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2007 Såg bara dom första sekunderna av den där snubben i Tensta filmen, och det kan du enkelt åstadkomma med Pan/Crop EDIT: Pan/Crop för hela slanten, go for it. Fast när man gör det med Pan/Crop så blir det hackigt, tycker jag iallafall. Om du kollar på Adam Tensta's video så har det liksom "motion" när texten rör sig. Den rör sig väldigt bestämt och motionigt . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2007 Du kan ju lösa det genom att placera ut keyframes med små uppehåll emellan, svårt att förklara. Men klura ett tag så borde du förstå vad jag menar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Du kan ju lösa det genom att placera ut keyframes med små uppehåll emellan, svårt att förklara. Men klura ett tag så borde du förstå vad jag menar Det blir ju en jäkla massa pillande om man ska hålla på med keyframes, du kommer ändå inte att få det sådär mjukt och det kommer ta en massa tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2007 Det blir ju en jäkla massa pillande om man ska hålla på med keyframes, du kommer ändå inte att få det sådär mjukt och det kommer ta en massa tid. Hey, practice makes perfect Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts