IceCandy Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Altså, jag tål inte att titta på en film med inget ljud på. Jag kan däremot lyssna på en film utan ljud på. ..Nu hänger jag inte med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Jag kan däremot lyssna på en film utan ljud på. Vadå, lyssnar du på ingenting? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 12 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Hahha. Oj, skrev fel. Jag hoppas ni förstår ändå. Är lite.. *springer och hämtar huvudvärkstablett* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Du kan fortfarande tafsa på snygga brudar höra deras ljud.. Optimist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 För ett par årsen skulle jag skulle välja döv, anledning: Jag skulle inte klara mig utan att se, och den tanken står kvar. Idag skulle jag nog också säga döv, med viss reservation. Musik är en mycket stor del av mitt liv, precis som fotografering. Men eftersom foto + klara mig sjäv = 2, musik = 1, så väljer jag ändå döv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Jo, man kan ju fortfarande prata och höra när man ser. Via text. Sexnoveller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2007 Döv. Man kan fortfarande höra till viss del genom att röra saker, då människan är uppbyggd av mycket vatten och vätska, så vibrationerna går fortfarande igenom kroppen och man känner och 'hör'. Musiken - visst, stor del av livet men det en smäll man får ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 En gubbe som bodde strax intill min skola när jag gick i grundskolans slut, var både döv och blind. sen hade han problem med nerverna, så känseln var inte särskilt bra tänk er att ha det så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Hur gick det hos ögonläkaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 13 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 (redigerad) ... Redigerad 15 november, 2020 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Det var ingen sådan. Just a normal dr. Hon sa att jag skulle inte sitta vid datorn mer och ta massa promenader ute eftersom jag inte idrottar samt ha solglasögon. 1. Jag måste sitta vid datorn i skolan. Går teknik. 2. Promenader känns inte så givande då man har huvudvärk och är sjuk. 3. Solglasögon i skolan, funkar. aftermatch 1. Jag klarar mig inte utan datorn hemma. Vad ska jag sysselsätta mig med isf? Spelar Wow ffs. 2. Det snöar ute. Jag hatar snö. Jag hatar kyla. Jag hatar promenader. 3. Alla kommer tro att jag är idiot och skratta i skolan, men det gör inte så mycket. -- Jag fick ingen salvla/dropp eller så eftersom jag inte var röd i ögat.. Och jag är fortfarande kines idag.. >.< Du hade då inga solglasögon på dig i skolan idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 13 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Du hade då inga solglasögon på dig i skolan idag. Tomorrow it will be on me head de krull. Förhoppningsvis. -- Vem har lättast att uppleva känslor? Blind eller döv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Vem har lättast att uppleva känslor? Blind eller döv? Blinda bör ha bättre känsel medan döva bör ha bättre syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 13 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Blinda bör ha bättre känsel medan döva bör ha bättre syn. Om man tänker i kärlek, humor, sorg banorna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Om man tänker i kärlek, humor, sorg banorna då? Beror väl helt på personen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 13 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Beror väl helt på personen. Ofc. Jag ville bara dra igång något sådant här. Blinda upplever humor igenom att höra roliga saker. Döva igenom att se roliga saker. Man uppleva humor på filmer från tex youtube både om man är blind eller döv. Men vilken förekommer oftast att man kan detta? Inte bara på youtube. Att kunna skratta är ju också viktigt, om man skrattar framkallar det ju ännu mer skratt. Men blinda skratta? Det borde dom väl. Men då kan dom ju inte höra andra skratta eller sig själv. Men hur är det med typ kärlek? Beröringen och att kunna samtala på ett normalt sätt är ju faktorn här, dock kan det vara svårare att hitta varandra kanske. Man kan inte se den andra, om det ler uppmuntrande eller så. Bara höra, men då är ju iofs positivt för då blir man ju kär i själva personen, inte i utseendet. Sedan att kunna se någon men inte kunna höra vore ganska jobbigt tror jag, kommunikationen blir ju = noll om den andra inte förstår sig på teckenspråk eller kroppsspråk. Men det går väl ann också.. orkar inte skriva mer skit nu. Som Siana sa, beror på ju personen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Jag säger skit i hörsel. Behövs inte, bara en del av själva situationen. Hur kul är det att gå runt i bokstavlig mörker dag och natt? Nada. Vara blind är mycket värre än vara döv. Man kan trots allt lära sig läsa läppar. Mena tjena, inte se snygga brudar, filmer, allting. Man kommer "missa" det. Allting man "gjort" då? Är ju bara om man lirar instrument det spelar roll. Mycket gör man ju genom se. Spela, filmer, poker, rita, skriva, jobba.. Allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Detta är ett svårt val. Som många här är man stor musikälskare, men jag tror nog ändå att jag skulle offra hörseln. Det här kanske låter lite flummigt, men kom att tänka på en sak. Skulle man inte kunna träna upp känseln så att man kan lägga en hand på en högtalare och känna musiken genom vibrationer? Dessutom, är man döv får man fortfarande köra bil, vilket man av ganska uppenbara skäl inte får göra om man är blind. Det är helt enkelt mycket mer man kan klara av själv om man är döv, och det är nog skönt att kunna sköta sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Döv. Drar en kortis bara, för er som är kära. Hur skulle det kännas att aldrig mer kunna se den personens utseende? Aldrig mer se henne le. Och som sagt, man kan lära sig läsa på läpparna och borde man inte kunna prata utan att man själv hör vad man säger? Man har ju ändå redan lärt sig prata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Jag tror många här underskattar känseln som många blinda använder sig av. Blinda får (precis som döva) sina andra sinnen förhöjda. Detta betyder att en blind både hör och känner mycket bättre. En blind kan tew måla upp en bild i huvudet om hur en person ser ut genom att röra vid dennes ansikte. Jag har sett filmer om en blind som rörde vid en killes ansikte och sedan lyckades måla ett porträtt av honom som var väldigt likt. Vote: Blind. Det kommer antagligen ta ett tag att vänjas in i, men jag är övertygad om att det är det bästa valet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts