Rixxz Skrivet 9 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 (redigerad) Har köpt en USB connector till mitt DS. Har Installerat den på datorn, Jag tar "Connect to your Nintendo Wi-fi USB connector" på "nintendo Wi-fi connection setup" Min DS hittar den och allt men efter ett tag på "Testing connection" Så går teckningen ner på noll och ett litet fel meddelande visas "Error code:52003" "Unable to obtain IP adress. Confirm that the Nintendo Wi-Fi USB connector is functioning properly. For help, visit www.nintendowifi.com. Jag har gått ut på den hemsidan och skrivit min error code. Det poppar fram en hjälp sida som säger att jag ska kontrollera min Routers DHCP inställning. Där kom problemet. Jag har ingen J*vla router. jag har ett ADSL bredband med modem! Vad ska jag göra!? Snälla hjälp mig! Dom som kommer med ett svar som funkar får en kaka! EDIT: Jag fixade det genom att stänga av brandväggen. Nu ska jag ge mig själv en kaka. Redigerad 13 november, 2007 av Rixxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LMG Skrivet 9 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 Har köpt en USB connector till mitt DS. Har Installerat den på datorn, Jag tar "Connect to your Nintendo Wi-fi USB connector" på "nintendo Wi-fi connection setup" Min DS hittar den och allt men efter ett tag på "Testing connection" Så går teckningen ner på noll och ett litet fel meddelande visas "Error code:52003" "Unable to obtain IP adress. Confirm that the Nintendo Wi-Fi USB connector is functioning properly. For help, visit www.nintendowifi.com. Jag har gått ut på den hemsidan och skrivit min error code. Det poppar fram en hjälp sida som säger att jag ska kontrollera min Routers DHCP inställning. Där kom problemet. Jag har ingen J*vla router. jag har ett ADSL bredband med modem! Vad ska jag göra!? Snälla hjälp mig! Dom som kommer med ett svar som funkar får en kaka! Är du säker på att su har USB 2.0? Men det är väl knappast det som är problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 9 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 Är du säker på att su har USB 2.0? Men det är väl knappast det som är problemet. Nope, det hjälper inte. Nån som kan svaret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts