Jacker Skrivet 11 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Mina damer och herrar: finländaren har avlidit till följd av sina skador. Vapnet som användes under massakern var en SIG Sauer-pistol med kaliber .22 Redan? Det gjorde han ju på kvällen dagen det skedde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 (redigerad) Vapnet som användes under massakern var en SIG Sauer-pistol med kaliber .22 Hur många kulor var det i varje magasin i den pistolen han använde? Jag frågar detta för jag läste någonstans att han sköt upp mot 70 skott (inte helt säker) och då undrar jag lite hur han gör när han laddar om, t.ex. om han har en ryggsäck med all ammunition i, så tar det väl en liten stund att ta av sig, öppna väskan, ta ut magasinen/stoppa i dom i pistolen/pistolerna, sedan stänga väskan igen och sätta på sig den igen. Det effektivaste (handeldvapen) vore väl att använda en/två glock med 20 kulor i varje magasin? Redigerad 11 november, 2007 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Hur många kulor var det i varje magasin i den pistolen han använde? Jag frågar detta för jag läste någonstans att han sköt upp mot 70 skott (inte helt säker) och då undrar jag lite hur han gör när han laddar om, t.ex. om han har en ryggsäck med all ammunition i, så tar det väl en liten stund att ta av sig, öppna väskan, ta ut magasinen/stoppa i dom i pistolen/pistolerna, sedan stänga väskan igen och sätta på sig den igen. Det effektivaste (handeldvapen) vore väl att använda en/två glock med 20 kulor i varje magasin? Den pistol han hade har plats för 10 skott/magasin. Enligt den finska polisen hade han med sig 500 skott och sköt 180 av dem. 9 dödades och 12 skadades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts