Zack Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Jag scoutar just nu efter ett nytt antivirusprogram som inte äter mitt RAM. Just nu har jag Norton (Hata mig inte) så det kan ju bara bli bättre. Jag har hört bra saker om f-secure, avast och nod32 och eftersom jag inte vill att det ska ta alldeles för mycket RAM och börja söka helt jefla plötsligt när jag sitter och ser på film/spelar så undrar jag vad ska jag välja? Vet ni något bättre än de jag skrev? Motivera gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Folk kommer bomba dig med NOD32-förslag. Populärast på det här forumet, och även min favorit. Drar nästan ingen RAM alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 (redigerad) * Eset Smart Security (Brandvägg, Antispam + några saker till ingår. (+ Samma som under. / - Svår att stänga av när man behöver det.) * ESET NOD32 v3 (Utan brandvägg och Antispam.) (+ Presterar bra i antivirustest. Drar ganska lite minne. Tystlåten av sig. / - Kluriga inställningar. Allt för tyst.) * Kaspersky Antivirus (+ Samma som under, / - Samma som under.) * Kaspersky Internet Security (Drar inte mycket minne, stor konkurrent till ESET. Bra resultat i antivirustest / - Skrämmer skiten ur en när den hittar virus. (Ett vildsvin som skriker.) Kan vara klurigt att ställa in inställningar. ) * Dr.Web (+ Drar lite minne och lätt att hantera / - Kan hitta ganska många falska virus (Filer som inte är virus alls.) Inga superrecensioner precis, men men Redigerad 6 november, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Eset Smart Security (Brandvägg, Antispam + några saker till ingår.) ESET NOD32 v3 (Utan brandvägg och Antispam.) Kaspersky Antivirus Kaspersky Internet Security Avast (Kanske) Dr.Web Din avatar är ESET inspirerad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 (redigerad) Din avatar är ESET inspirerad! Det är kanske för att min avatar = Eset Smart Security's programikon ^^ Redigerad 6 november, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 * ESET NOD32 v3 (Utan brandvägg och Antispam.) (+ Presterar bra i antivirustest. Drar ganska lite minne. Tystlåten av sig. / - Kluriga inställningar. Allt för tyst.) Haha, det tål att sägas igen! Det är ju så att man funderar på om det verkligen fungerar eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Det är kanske för att min avatar = Eset Smart Security's programikon ^^ MEH!... Visste att jag hade sett den nånstans men visste inte var.. letade runt men hittade den inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 NOD32...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 Hm, En liten fråga till alla som har Nod. Är det gratis? Finns det gratis version? ungefär som Avast. Alltså att man kan använda programmet efter trial men man tex inte har spam filter. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 Hm, En liten fråga till alla som har Nod. Är det gratis? Finns det gratis version? ungefär som Avast. Alltså att man kan använda programmet efter trial men man tex inte har spam filter. Tack Tror det finns en Trial med alla funktioner, 30 dagar eller något dylikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 ..och sedan finns det en patch som gör att trialen gäller i typ 30 år.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 ..och sedan finns det en patch som gör att trialen gäller i typ 30 år.. TYST! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 (redigerad) TYST! Men jag har förr läst här på forumet att den egentligen inte gör något olagligt.. Jag redigerar mitt inlägg om du redigerar ditt, deal? Redigerad 7 november, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 ..och sedan finns det en patch som gör att trialen gäller i typ 30 år.. Runt 40.000 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 ..och sedan finns det en patch som gör att trialen gäller i typ 30 år.. har den patchen *host*. "DAYS LEFT: 16715241 = omkring 45800 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 AVG är som sagt gratis. Dessutom har den en ganska fin ikon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 NOD32 är väl helt okej. Det beror lite på vad du gör på datorn. Om du tänker surfa, chatta, spela så tipsar jag om NOD32. Tystlåten, drar inget minne men problemet är väl att man börjar tvivla på NOD32 efter ett tag. Eftersom den inte varnar dig så mycket så kanske du kommer tänka att den har slutat fungerar eller att det är skit. Jag kan säga så här, NOD32 varnar dig när det verkligen finns en risk att du får risk men annars gör det inget. Norton Anti Virus varnar dig för allt, IP intrång, virus osv. Om du vill ha koll på vad som kommer in och ut så är det väl Norton som gällar antar jag. Kaspersky är väl också okej, den varnar också om en hel del, och hittar en hel del men den segar ner datorn, precis som norton. Så.... det beror på vad du gör på datorn Om du sitter framför en Familjedatorn så är det väl Norton som gäller (tycker jag iallafall.) Om du sitter framför din egna personliga dator så tycker jag att du ska välja NOD32. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 AVG Professional. Yes! Helt klart bästa jag använt, drar inte mycket heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 (redigerad) NOD32 är väl helt okej. Det beror lite på vad du gör på datorn. Om du tänker surfa, chatta, spela så tipsar jag om NOD32. Tystlåten, drar inget minne men problemet är väl att man börjar tvivla på NOD32 efter ett tag. Eftersom den inte varnar dig så mycket så kanske du kommer tänka att den har slutat fungerar eller att det är skit. Jag kan säga så här, NOD32 varnar dig när det verkligen finns en risk att du får risk men annars gör det inget. Norton Anti Virus varnar dig för allt, IP intrång, virus osv. Om du vill ha koll på vad som kommer in och ut så är det väl Norton som gällar antar jag. Kaspersky är väl också okej, den varnar också om en hel del, och hittar en hel del men den segar ner datorn, precis som norton. Så.... det beror på vad du gör på datorn Om du sitter framför en Familjedatorn så är det väl Norton som gäller (tycker jag iallafall.) Om du sitter framför din egna personliga dator så tycker jag att du ska välja NOD32. Tsss. NOD32 varnar också för IPintrång och virus. Jag har haft det länge och hittar aldrig några malware/spyware när jag gör en sökning med ett annat program. Redigerad 9 november, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2007 Tux dumpa Norton som du sa. segar fan ner hela datan. NOD32 har inte haft knappt inge viurs attack sen ja skaffade NOD32 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts