Vice. Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Vote: Osäker/Vet ej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Vote: Haha, nej 60 givetvis! varför nöja sig med det näst bästa!? Anledning: Don't need one Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 (redigerad) Om det är ok, så votar jag för både och. Jag skriver skillnaden ifall att. 60Gb har fler USB-uttag (4 stycken), och är bakåtkompatibel som sagt, och har även kortläsare. (För kameror/mobiler) 40Gb har färre USB-uttag (2 stycken. Mer behöver du egentligen inte. för du använder dem mest för att ladda kontrollerna.), men är inte bakåtkompatibel, saknar kortläsare. Om du bara skall spela och tanka lite demos/videor då och då, så räcker ju 40Gb långt och väl. Edit: Och som sagt, du kan även slänga in en annan hårddisk, om det börjar bli tight med utrymme. Skall inte vara så svårt har jag hört. Slutsats: Om jag var i samma situation som dig, så skulle jag gå för 40Gb, den är billigare, om man har en PS2 står kan man ju lika gärna använda den att lira PS2 spel med. Jag har 60gb, jag använder bara max två USB-uttag, laddar bara kontrollerna med dem. Redigerad 6 november, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Vad ska man kortläsare till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 (redigerad) Oh noes, ännu en "forumet ska fatta mina beslut"-tråd. Du känner dig själv bäst, och ingen kan fatta dina val... Men om du så gärna vill: Köp Wii, så får du minst lika kul och pengar över! Redigerad 6 november, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Usch nej, Wii suger. Tänk själva: man kommer hem från skolan, är helt slut och vill slappa med ett TV-spel. Så sätter man på Wii:et och får stå och flaxa som en jäkla fågel. Fyfan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Oh noes, ännu en "forumet ska fatta mina beslut"-tråd. Du känner dig själv bäst, och ingen kan fatta dina val... Men om du så gärna vill: Köp Wii, så får du minst lika kul och pengar över! Men jag har ju sån ångest att jag inte ens kan sova! Jag ligger och vrider och vänder mig och mår fruktansvärt dåligt! Dagens i-landsproblem, "Vilken modell skall jag köpa"? Och missa RE5 och GTA4? Känns inte så aktuellt, nej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Vad ska man kortläsare till? Jag skrev ju det, minneskorterna som sitteri kameror/mobiler. Så du kan slänga in bilder t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Men jag har ju sån ångest att jag inte ens kan sova! Jag ligger och vrider och vänder mig och mår fruktansvärt dåligt! Dagens i-landsproblem, "Vilken modell skall jag köpa"? Och missa RE5 och GTA4? Känns inte så aktuellt, nej... Tänk inte på modellerna, utan pengarna som behöver. Behöver du något annat? Fördelar med ta 40 gigarn? Behöver du 60 gig och det som är i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 För mig känns grejen att de tar bort bakåtkompatibiliteten (eeeh) värst, vem bryr sig om färre USB-portar? 40 gig känns dessutom ok när man kör de flesta spelen direkt från skivan. Skulle jag välja skuklle jag fråga mig själv hur viktigt det var för mig att spela PS2-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Personligen tycker jag du ska strunta i att köpa en konsoll. Men om du verkligen måste, köp en 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Du var tvungen att göra en till tråd därför att...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Vote. Köp Xbox 360 istället! Bättre konsoll överlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Eftersom dom fortfarande värkar bättra PS3, så tycker jag att du borde spara dina pengar ett tag. Lite tid skadar ingen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Stör mig verkligen på att de tar bort bakomkompabilitet. Känner inte för att sitta och byta sladdar var gång man vill köra sina ps2-lir. Annars hade jag definitivt valt 40-gigaren, billigare och tystare = win Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Eftersom dom fortfarande värkar bättra PS3, så tycker jag att du borde spara dina pengar ett tag. Lite tid skadar ingen Jag skulle inte kalla det påbättring att ta bort 20 Gb, ta bort 2 USB-portar, ta bort minneskortläsare och framförallt att ta bort PS2-kompabilitet... vad är det som har blivit bättre med det? Priset? Bah, det är inte så fruktansvärt mycket billigare. Sett till vad man får är det relativa priset dyrare för 40-gigaren eftersom man måste köpa till en PS2 (om man vill ha ett endaste av jag vet inte hjur många spel som släppts till Playstation 2) och en minneskortsläsare. ...plus den kliande känslan av att "jag har inte köpt det bästa, jag har istället sparat några slantar". Det skulle klia rejält för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Det kliade rejält på mig en gång också. så jag gick och köppte mig ett PS3, då blev jag 6000 kr fattigare och det kliar fortfarande. Jag ångrar att jag slösade dem pengarna, fasst å andra sidan. om jag hade dem nu skulle jag nog gå och köpa ett PS3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Det kliade rejält på mig en gång också. så jag gick och köppte mig ett PS3, då blev jag 6000 kr fattigare och det kliar fortfarande. Jag ångrar att jag slösade dem pengarna, fasst å andra sidan. om jag hade dem nu skulle jag nog gå och köpa ett PS3 Ah, PS3 är ett sånt där måste-ha-objekt bara för att den blänker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Det kliade rejält på mig en gång också. så jag gick och köppte mig ett PS3, då blev jag 6000 kr fattigare och det kliar fortfarande. Jag ångrar att jag slösade dem pengarna, fasst å andra sidan. om jag hade dem nu skulle jag nog gå och köpa ett PS3 Hmm, men jag menade att det skulle klia i nacken om man visste att man köpt en "näst-bäst"-40-gigsversion. Inte att man lagt pengar på en PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2007 Hmm, men jag menade att det skulle klia i nacken om man visste att man köpt en "näst-bäst"-40-gigsversion. Inte att man lagt pengar på en PS3. I'm just sayin' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts