kicken Skrivet 5 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2007 Som tråden lyder. Jag har stått ut ganska länge nu, men jag orkar inte se undertexter som inte visar å. Det som är problemet är att iställer för 'å' ser jag detta --> í Jag kan inte ta print screen då VLC inte lovar det och när jag tar bild från VLC så syns inte undertexten. Är det dock någon som vet vad problemet kan vara? Tack på förhand / Kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Som tråden lyder. Jag har stått ut ganska länge nu, men jag orkar inte se undertexter som inte visar å. Det som är problemet är att iställer för 'å' ser jag detta --> í Jag kan inte ta print screen då VLC inte lovar det och när jag tar bild från VLC så syns inte undertexten. Är det dock någon som vet vad problemet kan vara? Tack på förhand / Kicken Ingen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Ingen ? Prövat att använda någon annan textkodning http://img111.imageshack.us/img111/3408/sdfsdfe6.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 UTF8, förmodligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Tack så mycket båda! Det var inte UTF8, utan ISO-8859-15. Men nu funkar det igen Tack så mycket igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 ISO-8859-15 Den använder jag alltid, aldrig haft problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts