sagen Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 jag undrar am det är olagligt eller får man det av R* undrar bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 jag undrar am det är olagligt eller får man det av R* undrar bara Är det olagligt att skratta? Nej. Hahaha. Det är inte olagligt att modda, däremot tror jag inte Rockstar tycker det är så kul att en massa personer moddar, med tanke på att dem gjort spelet. Och spenderat en jävla massa timmar med att göra fordon, byggnader, texturer osv. Men nej, det är inte olagligt. Och även om det vore det, så vore det knappast någon fara att modda. För jag tror knappast man skulle åka i finkan för att modda ett spel. Sålänge inte det var en multiplayermod, som gjorde att ett vist gäng kunde logga in på internet via spelet, och planera terrorattacker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Remoob Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 Sålänge inte det var en multiplayermod, som gjorde att ett vist gäng kunde logga in på internet via spelet, och planera terrorattacker. Ehm.. de där är la inte sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2007 Ehm.. de där är la inte sant? Jag antar det. Läste du inte allt eller? "Sålänge det inte är..." Jag tror att någon som gjorde en multiplayermod, som gjorde att ett vist gäng kunde logga in på internet via spelet, och planera terrorattacker skulle åka i finkan om dom vart påkommna. Men då knappast för moddningen. Då för terroristplanerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 2 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2007 (redigerad) Tro inte på Vickie, det är olagligt, du är väll inte en criminal. Rockstar kan se om någon moddat sina spel och dem anmäler dig, man kan få upp till 3 års fängelse så vad du än gör så modda inte Är det olagligt att ljuga, thank god no! Redigerad 2 november, 2007 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2007 Jag antar det. Läste du inte allt eller? "Sålänge det inte är..." Jag tror att någon som gjorde en multiplayermod, som gjorde att ett vist gäng kunde logga in på internet via spelet, och planera terrorattacker skulle åka i finkan om dom vart påkommna. Men då knappast för moddningen. Då för terroristplanerna. Om man bara gjorde det möjligt så kan man ju inte åka i finkan. Men om syftet var att utföra/planera en terrorattack så tror jag det skulle få mycket kritik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R8N Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Är det olagligt att skratta? Nej. Hahaha. Det kan vara det om man hånskrattar någon som en kränkning vi var typ 7 killar eller något så sa en av oss något om en så skrattade några som tyckte det var kul, själv var jag tyst. nån vecka senare hadde alla 7 blivit polisanmälda. palla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 Så länge man inte säljer sina moddar är det lagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Voorhees93 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Men snälla där väl inte olagligt att modda jävla idioter jag tycker man skulle ha hört om någon skulle ha åkt på böter eller finkan för att ha moddat' mycke att diskutera om... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Det är väl olagligt att modifiera spelets exekverbara fil dock? Det bryter mot EULA vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts