Jump to content

Uppladdningsenkät - vad är viktigast?

SlewME
 Share

Filuppladdning - Beffo Upload (Läs tråden innan)  

64 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej.

Nu frågar jag er om lite hjälp. Ni skall alltså fylla i de alternativ som ny tycker är viktigast på en filuppladdningssida. Denna omröstning görs för att kunna förbättra och utveckla Beffo Upload.

FYLL BARA I DET SOM NI TYCKER ÄR ABSOLUT VIKTIGAST!

Tänk på att denna omröstning görs för er skull. Fyller ni i alla alternativ så har jag inget att förbättra och då står utvecklingen stilla.

Har ni något annat som önskas på sidan så får ni gärna ta det här i tråden. Tack för er hjälp.

http://upl.beffo.se

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel uppladdning

Översikt över sina filer

Simpel design

Thumbnails

Stort utbud av filändelser att ladda upp

Att kunna logga in

Annat alternativ - jag skriver vad...

Att låta alla användare, både betalande och obetalande, få kvar "rätt namn" på sina bilder.

Det finns mycket bättre saker att inkludera i betalningsalternativet imo. Om inte annat så tycker jag att .rar och .zip-filer borde få behålla sitt namn, för annars är det omöjligt att veta vilken som är vilken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel uppladdning

Översikt över sina filer

Simpel design

Thumbnails

Att kunna logga in

Annat alternativ - jag skriver vad...

Att låta alla användare, både betalande och obetalande, få kvar "rätt namn" på sina bilder.

Det finns mycket bättre saker att inkludera i betalningsalternativet imo. Om inte annat så tycker jag att .rar och .zip-filer borde få behålla sitt namn, för annars är det omöjligt att veta vilken som är vilken.

Okej, tack för synpunkten -_-

Kommer att sammanfatta allt om någon några dagar. Då ser jag vad folk tycker och kan sålede åtgärda det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel uppladdning

Översikt över sina filer

Mappar för sina filer

Filuppladdningsstorleken

Snygg design

Simpel design (det är möjligt)

Att slippa logga in

Att kunna logga in

Man bör kunna ladda upp bilder utan att logga in, fast att man då inte kan hitta dem i översikt bland sina filer... Precis så är det väl nu på beffo/upload? Så jag är nöjd där.

Fast jag tycker att även vanliga användare bör få möjlighet att ha kvar filnamnens vanliga namn - och organisera filerna i mappar osv.

Det vore jättemysigt om du kunde göra den möjligheten "vanlig" och hitta någonting "bättre" för pro att kunna ersätta den med (Alltså platsen i pro. Funktionen finns ju fortfarande kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* Enkel uppladdning

Helst med multi-uppladdning (mer filer samtidigt)

* Simpel design

Inte massor av Special effekter. Som ni har nu är mer än underbart---

* Thumbnails

Som ni hat nu. underbart

* Stort utbud av filändelser att ladda upp

Dom mest populära som te.x jpg. bmp. pgn. rar. zip. mp3. OSV

MEN INTE .EXE!!! <-----

* Att kunna logga in

Enkelt, Kom på sidan och logga in så man lätt kan ladda upp

* Filuppladdningsstorleken

Skulle vara trevligt att kunna ladda upp små mods till te.x ett spel på 90mb. men då skulle man kunna ha mindre lavnadstid på större filer. Att dom te.x tas bort automatiskt inom en månad efter uppladdning. Eller en vecka efter senaste nedladdning.

Sen är det lite synd att man måste betala för Mappsystem. Men det kommer jag nog också snart göra inom snar framtid.

Bra jobbat Beffo och jobba på!!!! -_-

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Enkel uppladdning - varför krångla till det? (Inte för att det gjorts hittills...)

• Översikt över sina filer - en självklarhet.

• Mappar för sina filer - ett mycket bra system, bland annat för att preview-sidan över alla 150 bilder laggar som Fan och hans moster så fort man loggat in och ska hämta/ladda upp nån bild.

• Filuppladdningsstorleken - 60 Mb lär räcka för mig ett bra tag. Men, om inte så kommer detta leda till nästa punkt:
  • Stort utbud av filändelser att ladda upp - det är alltid bra om man kan ladda upp så många typer som möjligt. Även mycket ovanliga dokument såsom .pyt (Python-kodningar/dokument) eller .MAT (MatLab-dokument), eller helt enkelt vilka filtyper som helst, så länge de inte är kända för att innebära risker. *.exe-filer skulle jag själv inte vilja ha på min server om jag var admin. Skulle jag vilja ladda upp en fil på 150 Mb räcker inte varken standard- eller betalkonto, och då måste jag splitta filen med *.r01, *.r02.... eller *.z01, *.z02 osv. Dessa filer går inte att ladda upp på Beffo nu, vad jag vet.
    Kort sagt - alla filformat i hela cyberspace borde vara tillåtna, om de inte är kända för att innebära risker. Vad förlorar du på det, Sebbe? :)
  • Thumbnails - varför inte? Dösmart. Men, det vore bra med egna inställningar för visning av thumbnails eller ej i ens filer. Att man ska kunna ladda upp en fil på detta forum eller nån annanstans i form av en thumbnail som leder till en stor bild tar jag som en självklarhet, det är väldigt viktigt.

• Att slippa logga in - Ptja, autologin duger för mig.

• Annat alternativ - jag skriver vad...
    • Som Siana sa, att kunna ladda upp flera filer samtidigt vore guld värt. :D
    • Att man som gratissnyltare inte får egna filnamn på sina bilder är väl en smäll jag får ta, men originalnamnet på zip/rarfiler är ett MÅSTE!! Annars kan man sitta och leta bland sina 20 zipfiler för att sedan packa upp och se att det var fel. "Jahaa, nu minns jag. Den hette ju efii229aj#.zip, inte aiiIIJGAww.zip. Det borde jag ha kommit ihåg och begripit!" -_-

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel uppladdning

Översikt över sina filer

Publika profiler

Söka och bläddra bland användare

Till viss del Filuppladdningsstorleken

Ganska nöjd med hur beffo är, det ända jag saknar är en sökfunktion. Och ev en pm funktion!

Annars är jag djupt förälskad i Beffo uploade -_-:)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men profiler på en uploadsida, är det verkligen nödvändigt? Blir ju mer som ett community då nästan. :)

Ja och det är positivt.

community och uploade i ett! 2in1, folk lär känna varandra och kan be om hjälp!

Det ända som saknas är ett PM system!

Sen har jag ett önskemål (men man kan inte få allt och det är guld som det är) och det är att man skall kunna välja att ha en mapp låst.

Alltså, jag visar gärna mina bilder och filer för alla, men det kan finnas bilder som jag INTE vill att folk skall kunna kopiera.

Så en mapp där jag kan lägga sådant som jag inte vill dela med mig av hade uppskattats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det har tagits upp i den här tråden innan. Men jag skulle bli lycklig om man kunde få se hur stor del av filen man har laddat upp. Vilken metod man vill använda sig av spelar inte så stor roll.

Antingen skulle man kunna ha en procentmätare som går till 100% eller t.ex 563/1604kb

:)

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det har tagits upp i den här tråden innan. Men jag skulle bli lycklig om man kunde få se hur stor del av filen man har laddat upp. Vilken metod man vill använda sig av spelar inte så stor roll.

Antingen skulle man kunna ha en procentmätare som går till 100% eller t.ex 563/1604kb

:)

JA! det vill jag med :naughty: Kebab med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor