mr_tobbe Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 (redigerad) Hej, gott folk. Får köpa denna av en kompis, då jag vill ha en helt egen dator som går att lira lite spel på. Athlon64 3000+ 512mb pc3200 ddr ram (3st platser ledigt) 120GB Seagate IDE cdrom 52x GeForce4MX 64MB PCI Moderkort med AGP Soundblaster Audigy2 Value Random låda, och 350w nätaggregat. Till saken hör att jag slänger i ett extra 512 MB-minne (samma klockfrekvens) som jag redan har, DVD-brännare som jag redan har samt en till disk. Två frågor; Är den värd 500 kr, exklusive uppgraderingen nedan? Ska självklart uppgradera grafikkortet, så vilket grafikkort på begagnatmarknaden är bäst för datorn? Vill gärna kunna lira en del halvnya spel. Antar att vi pratar X800-, 6600- eller 6800-serien kanske? Lägger mig nog gärna i 300-prisklassen, någonstans där. Tack på förhand för era tankar. Redigerad 30 oktober, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 500spänn är ju inget Köp den, jag hade iaf gjort det. Fast datorn är gammal och långsam...->Surfdator Blir nog inte mycket spel med den iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Blir nog inte mycket spel med den iaf. Trots ett AGP-kort i främre ledet? Ett HD2600-någonting måste ju kirra biffen för det jag vill, eller flaskhalsar allting? Jag pratar alltså omkring på sin höjd att Bioshock eller Oblivion ska vara spelbart i 1280x1024, eller kanske 1024x768. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Trots ett AGP-kort i främre ledet? Ett HD2600-någonting måste ju kirra biffen för det jag vill, eller flaskhalsar allting? Jag pratar alltså omkring på sin höjd att Bioshock eller Oblivion ska vara spelbart i 1280x1024, eller kanske 1024x768. Känns som att Bioshock kan bli tungt på den där burken tyvärr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 (redigerad) Trots ett AGP-kort i främre ledet? Ett HD2600-någonting måste ju kirra biffen för det jag vill, eller flaskhalsar allting? Jag pratar alltså omkring på sin höjd att Bioshock eller Oblivion ska vara spelbart i 1280x1024, eller kanske 1024x768. Processorn är för dålig/långsam Minnet är för lite. (Ska du uppgradera så säljs troligen inte minnen i den hastighet du har) Grafikkortet, om du köper nytt kanske du kan hitta ett med PixelShader3.0 och kunna lira BioShock på lägsta inställningarna. (Förutsatt att du skaffar mer minne) CD-ROM: ??? Blir inget Bioshock med det (Eller jo, om du laddar ner det via steam, men det blir inte så många andra spel) Redigerad 30 oktober, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Okej, visst. Bioshock var kanske lite väl då. Låt oss ta ett 7600GT. Var tror ni att smärtgränsen ligger med den riggen? Oblivion? Sniper: Öhh, ofta 3200-minnen fortfarande inte säljs. Om du hade läst hade du fått reda på att jag har en DVD-brännare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 (redigerad) Okej, visst. Bioshock var kanske lite väl då. Låt oss ta ett 7600GT. Var tror ni att smärtgränsen ligger med den riggen? Oblivion? Sniper: Öhh, ofta 3200-minnen fortfarande inte säljs. Om du hade läst hade du fått reda på att jag har en DVD-brännare. Ah, missade det. Oblivion borde funka ganska bra. Hyffsat låga inställningar så går nog allt bra. Ang. minnen. Komplett verkade inte ha dom, såg dock sen att datorbutiken säljer 3200-minnen. Redigerad 30 oktober, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Ah, missade det. Oblivion borde funka ganska bra. Hyffsat låga inställningar så går nog allt bra. Ang. minnen. Komplett verkade inte ha dom, såg dock sen att datorbutiken säljer 3200-minnen. http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10529 Hihihi. Detta var ett ytterst värdefullt inlägg, så alla vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10529 Hihihi. Detta var ett ytterst värdefullt inlägg, så alla vet. Men sjuka jävlar hos komplett som placerar DDR under DDR 2 & 3 *Skylla på att jag är sömnig* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Bioshock är inte så krävande som man kan tro. Klockar du upp processorn och köper ett grafikkort som funkar kommer du nog kunna spela det i 1024x768 på medium, men jag kan inte lova något. Minimum Requirements CPU - Pentium 4 2.4GHz Single Core processor System RAM - 1GB Video Card - Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550). Sound Card - 100% direct X 9.0c compatible sound card Hard disc space - 8GB free space Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BackstreetBoysFan Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Hej, gott folk. Får köpa denna av en kompis, då jag vill ha en helt egen dator som går att lira lite spel på. Athlon64 3000+ 512mb pc3200 ddr ram (3st platser ledigt) 120GB Seagate IDE cdrom 52x GeForce4MX 64MB PCI Moderkort med AGP Soundblaster Audigy2 Value Random låda, och 350w nätaggregat. Till saken hör att jag slänger i ett extra 512 MB-minne (samma klockfrekvens) som jag redan har, DVD-brännare som jag redan har samt en till disk. Två frågor; Är den värd 500 kr, exklusive uppgraderingen nedan? Ska självklart uppgradera grafikkortet, så vilket grafikkort på begagnatmarknaden är bäst för datorn? Vill gärna kunna lira en del halvnya spel. Antar att vi pratar X800-, 6600- eller 6800-serien kanske? Lägger mig nog gärna i 300-prisklassen, någonstans där. Tack på förhand för era tankar. Kan mn spela GTA SA på den?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Kan mn spela GTA SA på den?? Jag är nästan helt säker på att det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Vilket Geforce 4 kort är det? är det 4600 så har jag haft ett likadant och nej, det klarar varken oblivion eller bioshock men äldre spel och många strategispel går utmärkt. För 500 spänn är det klart värt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 31 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 (redigerad) Vilket Geforce 4 kort är det? är det 4600 så har jag haft ett likadant och nej, det klarar varken oblivion eller bioshock men äldre spel och många strategispel går utmärkt. För 500 spänn är det klart värt. Men läs tråden... Har hittat någon snubbe på blocket som säljer 7600GT för 1100 (!). Det är ju ett lallarpris, då man kan få en sådan modell (kanske annat märke dock) för 700 enligt pricerunner. Borde kunna pruta ned det till 400 om han är en ärlig människa, ska ringa. Såg även ett 9800 Pro, på 128 mb. Då snackar vi ju budget, och verkligen inte Oblivion antar jag? Men vafan, för 150 kr oprutat så är kortet säkert helt okej? Borde klara HL2 och liknande? Siana: Ja, processorn är ju otroligt klockvänlig, ska klocka 2,4 utan problem. Redigerad 31 oktober, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Men läs tråden... Har hittat någon snubbe på blocket som säljer 7600GT för 1100 (!). Det är ju ett lallarpris, då man kan få en sådan modell (kanske annat märke dock) för 700 enligt pricerunner. Borde kunna pruta ned det till 400 om han är en ärlig människa, ska ringa. Såg även ett 9800 Pro, på 128 mb. Då snackar vi ju budget, och verkligen inte Oblivion antar jag? Men vafan, för 150 kr oprutat så är kortet säkert helt okej? Borde klara HL2 och liknande? Siana: Ja, processorn är ju otroligt klockvänlig, ska klocka 2,4 utan problem. Japp, på Medium/High inställningar tror jag tom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 31 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2007 Men läs tråden... Har hittat någon snubbe på blocket som säljer 7600GT för 1100 (!). Köp det! jag har det graffe kortet i min burk! och jag kan köra Oblivion på medium! Är skit nöjd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2007 Haha, nubz. Lirar Crysis med ett 7800GS nu i 1024x768, rätt spelbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2007 Haha, nubz. Lirar Crysis med ett 7800GS nu i 1024x768, rätt spelbart. På burken från förstaposten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2007 (redigerad) På burken från förstaposten? Med 2GB minne och överklockad till 2,5 GHz, ja. Sedan low på allt. Helt okej för en dator som har kostat mig lite över tusen kronor. Redigerad 3 november, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2007 Med 2GB minne och överklockad till 2,5 GHz, ja. Sedan low på allt. Helt okej för en dator som har kostat mig lite över tusen kronor. Trevligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts