Jump to content

Söker ett program som Skype

Tux
 Share

Recommended Posts

Jag och några kompisar letar efter ett VOIP-program som man kan snacka igenom när man lanar via Hamachi. Jag vill gärna att det ska vara lika bra som Skype fast mindre CPU krävande(?). Jag vet vad dom flesta av er kommer säga, "Ventrilo", "TeamSpeak". Sure, Ventrilo och TeamSpeak är två jävligt bra VOIP-program men är det inte så att man behöver en eger server för att kunna använda dom?

Både TeamSpeak och Ventrilo har Server/Client program så dessa två stryker vi.

Jag håller på att testa Roger Wilco just nu. Lite dåligt ljud men vi får se. Jag återkommer.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker också efter ett sådant program. Eller jag och Joe Dirt..

Nåt mindre Cpu/minne krävande..

Vi prövade Gizmo, Det är som Xfire. Märkbart sämre ljudkvalité. Och hade en tendens att crasha ibland....

Finns ju hur många servrar som helst att utnyttja på TeamSpeak. Har pratat genom TeamSpeak väldigt många gånger när jag spelat med andra, aldrig några problem och aldrig haft någon egen server.

Men man vill ju chatta Privat. Inte att nån random snubbe kan komma in och skrika?! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag söker också efter ett sådant program. Eller jag och Joe Dirt..

Nåt mindre Cpu/minne krävande..

Vi prövade Gizmo, Det är som Xfire. Märkbart sämre ljudkvalité. Och hade en tendens att crasha ibland....

Men man vill ju chatta Privat. Inte att nån random snubbe kan komma in och skrika?! :whistling:

Det går att skapa en egen, lösenordskyddad kanal på i princip varje server. Har inte servern den funktionen byter man bara...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost men, har du fixat en server eller :w000t: ??

Eller skitsamma, jag testade TeamSpeak på en Public Channel. Fyfan va kasst ljud. Och ja, jag använde Speex 25.

Jo, jag smällde upp en direkt, jag har den om du vill. Men har snackat lite med Slew och det kanske blir andra saker istället. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sac.mine.nu port 3784

Password till venten: shadowcats.org

Och om ni vill slippa att något retard kommer in och skriker i micen kan ni sitta i 33hack rummet med passwordet Matexz

Version 2.1.4 på vent btw.

Där kan ni sitta ostört, vet dock inte kvalitén på ljudet. Var ett jävla tag sedan jag satt där.

Eller hittade en annan server som en polare i Norrland hostar, den är nästan alltid öppen bättre kvalité på ljudet där också

impulsive.zapto.org port 3785

Inget pass

Är ljudet bättre i Ventrilo jämfört med TeamSpeak?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor