Tux Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Vissa av er vet säkert om detta, vissa inte. Hur som helst, ESET NOD32 Antivirus RC1 är en beta version som just nu finns gratis på eset.com. Programmet finns i 32-bitars och 64-bitars. ESET NOD32 Antivirus RC1 (32-bit) http://download1.eset.com/special/essrc1/ea_nt32_ENU.msi ESET NOD32 Antivirus RC1 (64-bit) http://download1.eset.com/special/essrc1/ea_nt64_ENU.msi Skriv upp för Beta Programmet P.S: Jag kan också påpeka att det är en ny design i den nya NOD32. Här är en screenshot! http://pici.se/thumbs/t_ehaMtxYyc.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 (redigerad) Är det bara installera så funkar det eller måste man registrera sig och så också? Det här är perfekt då jag inte har nåt virusskydd alls nu, min 30 dagars-trial är precis slut ' Vafan, står bara "This beta version has expired" för mig. . Redigerad 29 oktober, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Your license will run out shortly The lifetime of this beta will run out in 3 days. We recommend that you download a newer version from here. Lär det komma ut en ny version inom 3 dagar eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 Najs. Vad är skillnaden då, förutom design? Kommer inte införskaffa förrän fullverision kommer, beta är inte så säkert... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 29 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2007 (redigerad) Finns även en Smart Suite. (Använder den själv just nu.) ESET Smart Security innehåller: - Antivirus + Antispyware. - Antispam. - ESETS egna brandvägg. - Lite fler godsaker. Följande saker har ändrats i RC1 (Fler saker har ändrats i tidigare Release Candidates) The Release Candidate contains the following changes: - improved graphic user interface - added the option to mark applications as web browsers with the traffic redirected through the internal proxy to ensure scanning of data - added the option to exclude applications from scanning by web protection - added support for update via transparent proxy servers - additional improvements to the Antivirus module - fixed bug with splashscreen - fixed small bugs in the Antivirus and Antispam modules - ability to install over NOD32 v2 - added support for group security policy installation Screenshots på ESET Smart Security finns här [screenshots] Nerladdning nr 1: ESET Smart Security (32-BIT) Nerladdning nr 2: ESET Smart Security RC1 (64-BIT) Redigerad 29 oktober, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 Ser ingen anledning att byta bort gamla nod32 mot detta än. Ser även mer krävande ut än gamla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 30 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2007 (redigerad) Ser ingen anledning att byta bort gamla nod32 mot detta än. Ser även mer krävande ut än gamla Märker ingen skillnad när jag använder deras Beta Security Suite. Dock så har jag en trevlig liten nyhet! Den 5:e November kommer finalversionen av ESET Smart Security att släppas på Eset's hemsida. Så antagligen kommer NOD32 Antivirus v3 också att släppas då. Kommer att lägga vantarna på båda när de släpps. Edit: ESET's finalversion har läckt ut på vissa sajter! (Inte så otippat.) Såhär ser deras finalversion ut: Installation: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/gqrk2nvpb7v7.jpg Ikon: GUI: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/hqeotagq0nmh.jpg Redigerad 30 oktober, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 Märker ingen skillnad när jag använder deras Beta Security Suite. Dock så har jag en trevlig liten nyhet! Den 5:e November kommer finalversionen av ESET Smart Security att släppas på Eset's hemsida. Så antagligen kommer NOD32 Antivirus v3 också att släppas då. Kommer att lägga vantarna på båda när de släpps. Edit: ESET's finalversion har läckt ut på vissa sajter! (Inte så otippat.) Såhär ser deras finalversion ut: Installation: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/gqrk2nvpb7v7.jpg Ikon: GUI: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/hqeotagq0nmh.jpg Förlåt om jag bumpar upp tråden men, vilken är bättre? Smart Security eller Antivirus? eller kan man ha båda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 10 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 (redigerad) Förlåt om jag bumpar upp tråden men, vilken är bättre? Smart Security eller Antivirus? eller kan man ha båda? Man kan inte ha båda, då blir det bara soppa och inget fungerar tror jag. Om du vill ha Smart Security eller vanliga är upp till dig. Själv så är jag rätt nöjd med Smart Security (än så länge.) Men jag kan nog tycka att det skulle vara bättre att ha vanliga, NOD32 v3 (Endast Antivirus och Antispyware) + Outpost Firewall Pro. För då får man det bästa med det bästa. Som vanligt är Smart Security vääääldigt tyst och drar lite minne. Fast jag tror att man kan ställa in att den ska ploppa upp oftare med olika rutor. Men men, om du vill ha ett tyst antivirus + brandvägg så kan jag rekommendera Smart Security. Annars så kan du ta NOD32 v3 + Outpost, eller någon annan bra brandvägg. Redigerad 10 november, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Installerade nu Smart Security 3.0.560.0 med den nyckel jag fick när jag installerade betan; har en fråga bara, kommer programmet att kunna uppdateras även om jag har beta-nyckel? (virusdefinitioner fungerar, tänkte på programuppdateringar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Jag testade detta idag. Visst var det helt okej, men jag föredrar ändå vanliga Nod32. Brandväggen var inget speciellt och verkade inte heller gå att stänga av. Nod32+Outpost är bättre än det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Jag testade detta idag. Visst var det helt okej, men jag föredrar ändå vanliga Nod32. Brandväggen var inget speciellt och verkade inte heller gå att stänga av. Nod32+Outpost är bättre än det här. Setup: Personal Firewall -> Disable filtering: allow all traffic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Jag testade detta idag. Visst var det helt okej, men jag föredrar ändå vanliga Nod32. Brandväggen var inget speciellt och verkade inte heller gå att stänga av. Nod32+Outpost är bättre än det här. Vad är det för Firewall du använder?. Det verkar som om många använder Outpost . Just nu har jag NOD32+Windows Brandvägg, men ibland brukar jag ha NOD32+Nvidia Firewall. Är det kasst?, ska jag skaffa Outpost? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Vad är det för Firewall du använder?. Det verkar som om många använder Outpost . Just nu har jag NOD32+Windows Brandvägg, men ibland brukar jag ha NOD32+Nvidia Firewall. Är det kasst?, ska jag skaffa Outpost? Jag kör brandvägg inbyggd i routern. Har man det så behöver man oftast inget annat om man inte får massa virus. Om du ändå vill ha så är Outpost den bästa enligt mig. Den kan dock vara lite svår att ställa in. Vill du ha en som är lätt att använda så brukar ZoneAlarm vara hur bra som helst. Många gillar Kerio också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 11 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2007 Installerade nu Smart Security 3.0.560.0 med den nyckel jag fick när jag installerade betan; har en fråga bara, kommer programmet att kunna uppdateras även om jag har beta-nyckel? (virusdefinitioner fungerar, tänkte på programuppdateringar) Beta-nyckeln kommer att sluta fungera i slutet av November enligt Eset's support. Så länge den fungerar kan du ladda hem nya versioner. Eset kör dock inte ut uppdateringar av sitt program via uppdateringsservrarna, om det inte är något viktigt som måste patchas. Så om det kommer en ny version så måste du nog ladda hem den från deras sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts