IceCandy Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 E6300 antar jag. Den ligger i en helt annan liga än P4 3.0GHz, jag skulle kunna skaffa mig ett 8800GT till min E6300 utan att ångra mig. Ehehe.. x2 Dual Core Processor 3800+ 1.99ghz Whut about dat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Ehehe.. x2 Dual Core Processor 3800+ 1.99ghz Whut about dat? Vet inte mycket om AMD-processorer, bör dock vara värt det. Någon annan får uttala sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 (redigerad) Ehehe.. x2 Dual Core Processor 3800+ 1.99ghz Whut about dat? det beror på, om du kör ett GPU-krävande spel(t.ex Crysis) så kommer inte den där flaskhalsa nånting, utan då är det snarare grafikkortet som bestämmer hur höga inställningar du kan ha. Jag har en exakt likadan processor och har som sagt beställt ett 8800gt edit: fick kortet i förrgår, FYFAN vilken skillnad mot mitt gamla 7600gt kör CoD 4, NFS: PS på högsta och eftersom jag har xp kan jag bara köra med High inställningar på Crysis, vill gärna testa very high men får "nöja mig" med allt på high och 8x AA. Redigerad 30 december, 2007 av päronpung Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Fick mitt kort igår. Försökte koppla in men hittade inget ställe att köra in strömsladden. Siana sa att det skulle sitta i nätagget. Men wtf, min sladd är kanske 10cm lång. Finns inte en chans att den någonsin skulle nå upp till nätagget.. Accordin' to Siana så skall jag köpa förlängningsladd. Vet någon vad för sorts och vart man kan köpa såna? Var och kollade i några affärer men tycktes inte finnas sladdar man har INNE i datorn någonstans.. Hursomhelst.. Skall jag ha förlängningssladd eller en ny sladd som är längre? Länka gärna något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 (redigerad) Fick mitt kort igår. Försökte koppla in men hittade inget ställe att köra in strömsladden. Siana sa att det skulle sitta i nätagget. Men wtf, min sladd är kanske 10cm lång. Finns inte en chans att den någonsin skulle nå upp till nätagget.. Accordin' to Siana så skall jag köpa förlängningsladd. Vet någon vad för sorts och vart man kan köpa såna? Var och kollade i några affärer men tycktes inte finnas sladdar man har INNE i datorn någonstans.. Hursomhelst.. Skall jag ha förlängningssladd eller en ny sladd som är längre? Länka gärna något. smile.gif http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319547#ProductTabs Redigerad 8 januari, 2008 av päronpung Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319547#ProductTabs Ser aningen kort ut.. Finns det längre tror du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 (redigerad) Lånar tråden snabbt. Jag lirar olika spel som exempelvis CoD4 och BF2 och jag är alltid tvungen att sänka till lägsta!. Beror detta på att jag har ett dåligt grafikkort eller en dålig processor? Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+ Grafikkort: NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache Redigerad 8 januari, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Lånar tråden snabbt. Jag lirar olika spel som exempelvis CoD4 och BF2 och jag är alltid tvungen att sänka till lägsta!. Beror detta på att jag har ett dåligt grafikkort eller en dålig processor? Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+ Grafikkort: NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache Processorn är inte spríllans ny men borde funka rätt hyffsat, grafikkortet verkar vara lite budget ;x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Processorn är inte spríllans ny men borde funka rätt hyffsat, grafikkortet verkar vara lite budget ;x Grejjen är att jag gärna vill spela med 2x AA . Jag skiter rätt så mycket i Texturen och Terrain men AA är rätt så viktig för mig. Den ger spelet liv . Så, är det grafikkort som segar eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Grejjen är att jag gärna vill spela med 2x AA . Jag skiter rätt så mycket i Texturen och Terrain men AA är rätt så viktig för mig. Den ger spelet liv . Så, är det grafikkort som segar eller? Ja, körde BF2 mycket förut och det gyck väl hyffsat ok, har ett riktigt bra AGP-kort (GF 7800GS) men en flaskhalsprocessor, så det är nog ditt grafikkort det hänger på, fast jag körde aldrig med AA på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Processorn är inte spríllans ny men borde funka rätt hyffsat, grafikkortet verkar vara lite budget ;x Lite budget? Det är skamlöst dåligt, hihihi. --- Processorn är som sagt inte någon toppmodell, grafikkortet är.. jättedåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Lite budget? Det är skamlöst dåligt, hihihi. --- Processorn är som sagt inte någon toppmodell, grafikkortet är.. jättedåligt. Det var det han menade Einstein!! Han uttryckte det bara på ett vänligare sätt en vad du gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Hur mycket kostar ett hyffsat bra grafikkort som klarar 2x AA på CoD4 och BF2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 (redigerad) Hur mycket kostar ett hyffsat bra grafikkort som klarar 2x AA på CoD4 och BF2? Beror ju det helt på vilken upplösning du tänkt köra i, 1024x768 behövs ju inget monsterkort. Men över så kan man behöva kosta på sig en del, speciellt med en seg processor. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343486 Måhända? Redigerad 8 januari, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Det var det han menade Einstein!! Han uttryckte det bara på ett vänligare sätt en vad du gjorde Du tror inte jag var ironisk också, förbenade fiskpinne. --- Till frågan i hand, Tux: Jag har ett X1950Pro 256 mb som utan problem klarar det, dock tillsammans med en bättre processor, och det kostar omkring tusenlappen. Radeon HD3850 för omkring 1500 kr är ett lämpligt substitut, finns väl till både AGP och PCIe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Får mitt kort om 2 månader, och jag undrar, kommer jag kunna lira Crysis på hyfsad grafik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Får mitt kort om 2 månader, och jag undrar, kommer jag kunna lira Crysis på hyfsad grafik? Vad har du för system förövrigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Vad har du för system förövrigt? Ojdå. Ehh, vet inte så mkt om den, 4 gig internminne, processorn hette nått med 9500 tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Ojdå. Ehh, vet inte så mkt om den, 4 gig internminne, processorn hette nått med 9500 tror jag Phenom 9500? Lär flyta på bra med någorlunda höga inställningar då. Kan vi säga ca 40fps i High i 1680x1050? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 13 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2008 Phenom 9500? Lär flyta på bra med någorlunda höga inställningar då. Kan vi säga ca 40fps i High i 1680x1050? Tror det hette nått med Phenom ja Qoad, quad, qouad? Fyrkärnig! Vista... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts