Boomer Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 Mitt kort är på väg nu. Ska bli kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 Mitt kort är på väg nu. Ska bli kul. Du får skicka det vidare hit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 Intressant kort från Sparkle: Lär vara ganska svalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 10 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 Kommer köpa http://www.webhallen.com/prod.php?id=81148 ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 Kommer köpa http://www.webhallen.com/prod.php?id=81148 ^^ Eller så köper du det billiga överklockade MSI kortet. https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...MSINX88GTOC-512 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2007 (redigerad) Väldigt intressant prissättning av DB. Ska man köpa ett 8800GT och har inte helt bråttom ska man helt klart köpa MSI-kortet innan de höjer priset. Edit: Detta kort ser jävligt najs ut. Redigerad 12 november, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Argh, mitt kort skulle kommit till lagret idag. Men icke, nu är det uppskjutet till den 26'de. Det är tre dagar innan Dreamhack, och måste ha iallafall hårdisken då (Helst av allt grafikkortet också.) Vet någon om det går/hur man gör för att avbeställa på Datorbutiken? Funderar lite på att göra 2 beställningar istället, en på hårddisken och en på grafikkortet. Så att iallafall en utav sakerna kommer i tid. Jag har läst deras regler för avbeställningar, men förstod inte så mycket av texten och det stod heller inte hur man gör.. Och är det någon som fått sitt kort än? Eller som VET att det är påväg? (Boomer?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 november, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Folk som har fått kort från lite spridda butiker, och ja, Boomer har fått sitt. Just nu verkar tyvärr Sverige fullkomligt rensat på 8800GT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Argh, mitt kort skulle kommit till lagret idag. Men icke, nu är det uppskjutet till den 26'de. Det är tre dagar innan Dreamhack, och måste ha iallafall hårdisken då (Helst av allt grafikkortet också.) Vet någon om det går/hur man gör för att avbeställa på Datorbutiken? Funderar lite på att göra 2 beställningar istället, en på hårddisken och en på grafikkortet. Så att iallafall en utav sakerna kommer i tid. Jag har läst deras regler för avbeställningar, men förstod inte så mycket av texten och det stod heller inte hur man gör.. Och är det någon som fått sitt kort än? Eller som VET att det är påväg? (Boomer?) http://sweclockers.com/forum/showthread.ph...;postid=7839612 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Argh, mitt kort skulle kommit till lagret idag. Men icke, nu är det uppskjutet till den 26'de. Det är tre dagar innan Dreamhack, och måste ha iallafall hårdisken då (Helst av allt grafikkortet också.) Vet någon om det går/hur man gör för att avbeställa på Datorbutiken? Funderar lite på att göra 2 beställningar istället, en på hårddisken och en på grafikkortet. Så att iallafall en utav sakerna kommer i tid. Jag har läst deras regler för avbeställningar, men förstod inte så mycket av texten och det stod heller inte hur man gör.. Och är det någon som fått sitt kort än? Eller som VET att det är påväg? (Boomer?) Jag fick mitt idag, beställde 28 oktober tror jag det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Argh, Nu tänkte jag köpa/Önska mig ett 8800 GT. Men undrar, Hur bra processor samt modekort måste man ha för att kortet ska gå ihop med resten av datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Argh, Nu tänkte jag köpa/Önska mig ett 8800 GT. Men undrar, Hur bra processor samt modekort måste man ha för att kortet ska gå ihop med resten av datorn? Enda som krävs av moderkortet är att det har PCIe. Säg vad du har för processor så kan jag eller någon annan avgöra om det blir en flaskhals, svårare att generalisera på det viset som du efterfrågar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Enda som krävs av moderkortet är att det har PCIe. Säg vad du har för processor så kan jag eller någon annan avgöra om det blir en flaskhals, svårare att generalisera på det viset som du efterfrågar. Okej, Står i Enhetshanteraren under fliken "Processor" Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz. Btw, vart hittar jag vad jag har för modekort? (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Okej, Står i Enhetshanteraren under fliken "Processor" Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz. Btw, vart hittar jag vad jag har för modekort? (: Flaskhals. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Okej, Står i Enhetshanteraren under fliken "Processor" Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz. Btw, vart hittar jag vad jag har för modekort? (: Tanka hem Everest och kolla all information där. Man kan lära sig en del där. Förövrigt så funkar den processorn fint med 88GT. Spelar ju ingen roll vad det är för processor du har, du får ju prestandaboost i vilket fall. Så länge det inte är en gammal Pentium, då kan man lika väl kasta ut datorn genom fönstret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Spelar ju ingen roll vad det är för processor du har, du får ju prestandaboost i vilket fall. Skojar du? Prestandaboost blir det, ja. Men det är likförbannat en flaskhals att ha P4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Vad tror ni om en Intel Core 2 Duo 1,87GHz? Flaskhals? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Vad tror ni om en Intel Core 2 Duo 1,87GHz? Flaskhals? E6300 antar jag. Den ligger i en helt annan liga än P4 3.0GHz, jag skulle kunna skaffa mig ett 8800GT till min E6300 utan att ångra mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 Surfade runt och upptäckte att Gainward har gjort en ganska intressant kylning på sitt 88GT. Ser ut att vara tvåslotskylning, vilket skulle vara guldvärt. Kanske ska försöka sälja mitt Asuskort. https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...t=GWP88GT-512V2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
päronpung Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 http://www.dustinhome.se/pd_5010118445.aspx nyss beställt + ett Cheiftec 500W nätagg eftersom mitt gamla troligen inte pallar med ett 8800gt, ingen ide att chansa liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts